Fiszki

Test z Zarządzania Jakością

Test w formie fiszek Test z ZJ.
Ilość pytań: 24 Rozwiązywany: 14654 razy
System zarządzania jakością to :
działanie by zrealizować cele dotyczące spełniania wymagań i oczekiwań klientów, jak również by usprawnić funkcjonowanie procesów zachodzących w organizacji i zminimalizować ryzyko biznesowe
dotyczy tylko wyboru
jest obowiązkowa w przedsiębiorstwach produkcyjnych
działanie by zrealizować cele dotyczące spełniania wymagań i oczekiwań klientów, jak również by usprawnić funkcjonowanie procesów zachodzących w organizacji i zminimalizować ryzyko biznesowe
Czy zasadą zarządzania jakością nie jest :
ciągłe doskonalenie
zarządzanie wykorzystujące informacje
podejście systemowe
orientacja na klienta
zarządzanie wykorzystujące informacje
Czy typizacja to :
ujednolicanie wyrobów wg określonych głównych cech
racjonalne zmniejszanie rozmaitości pewnego zbioru przedmiotów osiągane przez tworzenie zbioru mniej licznego
jednostka klasyfikująca w systemie obejmująca przedmioty o zbliżonych cechach
ujednolicanie wyrobów wg określonych głównych cech
Aktualna norma, w której zawarta jest terminologia związana z systemem zarządzania jakością to :
PN – EN ISO 9004:2010
PN – EN ISO 9000:2015
PN – EN ISO 9001:2015
PN – EN ISO 9001:2015
Czy koncepcja TQM wymusza kontrolę wszystkich faz cyklu życia wyrobu oraz oznacza konieczność włączenia całej załogi na rzecz zaangażowania i ciągłą poprawę jakości :
NIE
TAK
TAK
Jakość wg Genichi Taguchiego to :
ogół cech i właściwości wyrobu lub usługi, które decydują o zdolności wyrobu lub usługi do zaspokajania stwierdzonych i przewidywanych potrzeb
wyrób jest wysokiej jakości, gdy powoduje minimum strat ponoszonych przez społeczeństwo od momentu wprowadzenia jego do sprzedaży
zgodność z wymogami
stopień, w jakim zbiór inherentnych cech spełnia wymagania
wyrób jest wysokiej jakości, gdy powoduje minimum strat ponoszonych przez społeczeństwo od momentu wprowadzenia jego do sprzedaży
Jakość Totalna składa się z :
uśrednionego poziomu jakości dla całej partii wyrobu
najwyższego możliwego do osiągnięcia poziomu jakości
jakości wymaganej przez klienta, jakości wykonania i projektowania
jakości wymaganej przez klienta, jakości wykonania i projektowania
Sterowanie jakością obejmuje :
poprodukcyjną kontrolę jakości i jakość wymaganą przez klienta
wszystkie powyższe
wyłącznie jakość wykonania
jakość typu i jakość wykonania
jakość typu i jakość wykonania
Czy filozofia TQM bazuje na :
skupieniu się na zasadzie zero defektów
żadne z poniższych
silnej orientacji na potrzeby klienta, pracy zespołowej, stałym doskonaleniu jakości
eliminowaniu niedoskonałości
silnej orientacji na potrzeby klienta, pracy zespołowej, stałym doskonaleniu jakości
Ocena w procesie akredytacji obejmuje :
wyłącznie ocenę na miejscu
audit finansowy jednostki
obserwacje pracy podwykonawców w trakcie działań
ocenę działań jednostki w jej siedzibie
wyłącznie ocenę na miejscu
obserwacje pracy podwykonawców w trakcie działań
ocenę działań jednostki w jej siedzibie
Wykorzystanie cyklu PDCA we wszystkich działaniach organizacji zaproponował :
Crosby
Sheward
Juran
Deming
Deming
Czy w strategii TQM jakość :
traktowana jest w sposób kompleksowy i obejmuje wszystkie fazy powstawania i życia wyrobu
dotyczy tylko fazy produkcyjnej
nie wymusza kontroli wszystkich faz cyklu życia produktu
traktowana jest w sposób kompleksowy i obejmuje wszystkie fazy powstawania i życia wyrobu
Czy unifikacja jest to :
racjonalne zmniejszenie rozmaitości pewnego zbiorów przedmiotów osiągane przez tworzenie zbioru mniej licznego
ujednolicenie wyrobów wg określonych głównych cech
jednostka klasyfikacyjna w systematyce objaśniająca przedmioty o zbliżonych cechach
racjonalne zmniejszenie rozmaitości pewnego zbiorów przedmiotów osiągane przez tworzenie zbioru mniej licznego
14 zasad skutecznego zarządzania przedsiębiorstwem skierowane do najwyższego kierownictwa opracował :
Crosby
Juran
Deming
Sheward
Deming
Kto opracował Triadę procesu zarządzania :
Juran
Deming
Crosby
Sheward
Juran
Ile stref dojrzałości zaproponował Crosby :
2
4
3
5
5
Planem w systemie zarządzania może być :
żadne z wymienionych
zlecenie produkcyjne
harmonogram działań
plan produkcji
zlecenie produkcyjne
harmonogram działań
plan produkcji
Polityka jakości :
nie zawiera zobowiązań do spełnienia wymagań SZJ i ciągłego doskonalenia
jest poddawana przeglądom, aby była aktualna
jest podstawą do oceniania i przeglądu celów jakościowych
jest odpowiednia do celów organizacji
jest poddawana przeglądom, aby była aktualna
jest podstawą do oceniania i przeglądu celów jakościowych
jest odpowiednia do celów organizacji
Dokumentem systemowym systemu zarządzania jakością nie jest :
formularz
procedura
instrukcja
księga jakości
księga jakości
Księga jakości powinna zawierać informacje o zakresie systemu i ewentualnych wyłączeniach, odwołania do procedur, opis wzajemnych zależności objętych systemem :
NIE
TAK
TAK
Główne cele wdrażania systemu zarządzania jakością to :
zwiększenie zadowolenia klienta
spełnienie przepisów prawnych
wykazanie zdolności do ciągłego dostarczania wyrobu spełniającego wymagania klienta i wymagania mających zastosowanie przepisów
zwiększenie zadowolenia klienta
Do pięciu fundamentalnych koncepcji SZJ nie należy :
strony zainteresowane
jakość
kontekst organizacji
zarządzanie projektami
zarządzanie projektami
Audit wewnętrzny powinien prowadzony być :
zawsze przez auditora trzeciej strony
na zgodność z normą ISO 9001:2015
w zaplanowanych odstępach czasu
na zgodność z wymaganiami własnymi organizacji dotyczącymi SZJ
na zgodność z normą ISO 9001:2015
w zaplanowanych odstępach czasu
na zgodność z wymaganiami własnymi organizacji dotyczącymi SZJ
Wymagania związane z orientacją na kliencie wymagają na kierownictwie konieczność :
analizy strat i ryzyk związanych ze zgodnością usługi z wymaganiami klientów i w konsekwencji (...) klienta
określenia, zrozumienia i spełnienia wymagań
skupienia się na osiągnięciu satysfakcji klienta
analizy strat i ryzyk związanych ze zgodnością usługi z wymaganiami klientów i w konsekwencji (...) klienta

Powiązane tematy

Inne tryby