Fiszki

Marketing Międzynarodowy

Test w formie fiszek klkl
Ilość pytań: 34 Rozwiązywany: 4079 razy
Na czym polega teoria "czarnych łabędzi"?
dostosowanie firmy do przyszłych warunków rynkowych
segmentacja rynków
różnice w podejściu do uwarunkowań kulturowych w badaniach marketingowych
pojawienie się nowych zjawisk, które wywołują ogromny wpływ na otoczenie
pojawienie się nowych zjawisk, które wywołują ogromny wpływ na otoczenie
Jakie są trzy podstawowe zasady koncepcji marketungowej? (chronologicznie)
1 Orientacja na klienta
2 Integracja działań
3 Zyskowność
Jakie są poziomy strategii w przedsiębiorstwie? (chronologicznie)
1 Globalna
2 Poszczególnych obszarów działalności
3 Funkcjonalna
Jakie są narzędzia marketingowe służące do implementacji strategii?
1. t... teoria strategiczna wyników
2. p...m plan marketingowy
3. p...s... plan sprzedaży
Co oznacza skrót BERI?
bojkotowanie produktów zagranicznych
raporty, które badaną stan rozwoju biznesu w danym kraju głównie pod kątem zagrożeń
zapewnienie dopływu trafnych informacji ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych
raporty, które badaną stan rozwoju biznesu w danym kraju głównie pod kątem zagrożeń
Zadaniem SIM (System Informacji Marketingowej) jest:
zapewnienie dopływu trafnych informacji ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych
analizu wpływu krzyżowania się różnych kultur w promocji
Tworzenie raportów, które badaną stan rozwoju biznesu w danym kraju głównie pod kątem zagrożeń
zapewnienie dopływu trafnych informacji ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych
Jakie są odmiany eksportowych form wejścia na rynki zagraniczne? (wielokrotny wybór)
Substytucyjny
Kooperacyjny
Komplementarny
Pośredni
Bezpośredni
Kooperacyjny
Pośredni
Bezpośredni
T. Levitt jest twórcą jednej z koncepcji marketingu międzynarodowego - jakiej?
Policentrycznej
Dychotomicznej
Dualnej
Sekwencyjnej
Dychotomicznej
Najważniejsze cechy licencjonowania jako strategii wejścia na rynki zagraniczne to:
Efekt synergii i wysokie koszty
bardzo wysokie ryzyko i duże możliwości kontroli
budowanie relacji związanych z tzw. marketingiem partnerskim
Relatywnie niskie ryzyko i duży zasięg terytorialny
Relatywnie niskie ryzyko i duży zasięg terytorialny
Najważniejsze możliwości kontroli powinny występować w przypadku:
licencji
joint venture
eksportu
franchisingu
importu
eksportu
Efekt CEO oznacza:
nie ma takiego pojęcia
bojkotowanie produktów zagranicznych
popieranie wpływu różnych kultur w promocji
krzyżowanie się wpływu różnych kultur w promocji
nie ma takiego pojęcia
do zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie międzynarodowym można wykorzystać:
system CIM
Wskaźnik Buttermilcha
Diagram Hofstede
Badanie dystansu psychicznego
Badanie dystansu psychicznego
Kluczowym czynnikiem sukcesu strategii BMW na rynku amerykańskim w latach 80-tych XX w. było:
postawienie na wysoką jakość produktu
zastosowanie nowych lakierów
rozszerzenie segmentu docelowego
pokonanie konkurentów z Japonii
rozszerzenie segmentu docelowego
Zazwyczaj największa niezależność strategiczna występuje w przypadku filii zagranicznej określonej jako:
handlowiec
replika
specjalista
poddostawca
samotny menadżer
replika

Powiązane tematy

#marketing #miedzynarodowy #test

Inne tryby