Fiszki

Przegląd i znaczenie gadów

Test w formie fiszek Sprawdzian z lekcji biologii dla klasy 6 szkoły podstawowej. Zróżnicowane budowy gadów, ich znaczenie w przyrodzie i ochrona.
Ilość pytań: 10 Rozwiązywany: 2772 razy
Zaznacz gatunki żółwi żyjące w Polsce.
żółw błotny
żółw żółtobrzuchy
żółw gwiaździsty
żółw stepowy
żółw norowy
żółw błotny
Najliczniejszą grupę gadów stanowią:
jaszczurki
węże
krokodyle
żółwie
jaszczurki
Czy istnieją gady roślinożerne?
tak
nie
tak
Największym wężem w Polsce jest:
gniewosz plamisty
zaskroniec zwyczajny
żmija zygzakowata
wąż eskulapa
wąż eskulapa
Do produkcji czego wykorzystuje się jad węży?
rozpuszczalników
leków
środków dezynfekujących
pestycydów
kosmetyków
leków
kosmetyków
Zaznacz grupy gadów występujące w Polsce.
węże
jaszczurki
żółwie
krokodyle
węże
jaszczurki
żółwie
Czy wszystkie węże są jadowite?
tak
nie
nie
Które z wymienionych zwierząt jest beznogą jaszczurką?
wąż eskulapa
gniewosz plamisty
zaskroniec zwyczajny
padalec zwyczajny
padalec zwyczajny
Zwierzę przedstawione na zdjęciu to:
jaszczurka zwinka
jaszczurka zielona
murówka zwyczajna
jaszczurka żyworodna
jaszczurka zwinka
Zaznacz zdania prawdziwe.
Jaja żółwi są jadane przez ludzi.
Największym zagrożeniem dla gadów jest niszczenie ich środowisk.
Na gady najczęściej polują płazy i ptaki.
Wszystkie jaszczurki składają jaja.
Wszystkie gady w Polsce są objęte ochroną gatunkową.
Jaja żółwi są jadane przez ludzi.
Największym zagrożeniem dla gadów jest niszczenie ich środowisk.
Wszystkie gady w Polsce są objęte ochroną gatunkową.