Fiszki

SCZ - kolos2

Test w formie fiszek Kolos nr 2 na podstawie elka.mine.nu (SCZ_kolos2_propozycje_odpowiedzi_by_czesi; scz_kolos2_wer2)
Ilość pytań: 25 Rozwiązywany: 1903 razy
Prędkości transmisji stosowane w sieciach czujnikowych mogą wynosić:
1Mb/s
<1kb/s
>10Mb/s
100kb/s
10kb/s
1Mb/s
100kb/s
10kb/s
Prędkości transmisji stosowane w sieciach czujnikowych rzadko kiedy wynoszą
10kb/s
>10Mb/s
100kb/s
1Mb/s
<1kb/s
>10Mb/s
<1kb/s
Topologie sieci czujnikowych pozwalające na regenerację sygnału to:
drzewo
Magistrala
gwiazda
pierścień
topologia dowolna
drzewo
pierścień
Topologie sieci czujnikowych pozwalające na zwiększenie odporności na uszkodzenia węzła to:
drzewo
topologia dowolna
gwiazda
pierścień
magistrala
drzewo
topologia dowolna
gwiazda
Sieci czujnikowe w przemyśle typowo komunikują się za pośrednictwem:
Linii energetycznej 230V/50Hz
Skrętki zasilanej
Linii radiowej
Przewodu wiolożyłowego
Światłowodu
Skrętki zasilanej
Światłowodu
Sieci czujnikowe w samolotach typowo komunikują się za pośrednictwem:
przewodu wielożyłowego
linii radiowej
linii energetycznej 230V/50Hz
światłowodu
skrętki zasilanej
przewodu wielożyłowego
światłowodu
Rozmiar sieci czujnikowej wykorzystującej komunikację po linii energetycznej może wynosić:
100 węzłów
1 000 wezłów
10 000 węzłów
10 węzłów
2 węzły
100 węzłów
10 węzłów
2 węzły
Rozmiar sieci czujnikowej wykorzystujące komunikację po skrętce może wynosić:
10 000 węzłów
10 węzłów
2 węzły
100 węzłów
1 000 węzłów
10 000 węzłów
10 węzłów
2 węzły
100 węzłów
1 000 węzłów
Norma CENELEC zaleca, aby komunikacja:
odbiorcy energii była w paśmie D
Dostawcy energii była w paśmie A
dostawcy energii była w paśmie B
odbiorcy energii była w paśmie B
odbiorcy energii była w paśmie A
odbiorcy energii była w paśmie C
Dostawcy energii była w paśmie A
odbiorcy energii była w paśmie B
odbiorcy energii była w paśmie C
Częstotliwości ISM są lokowane w zakresie:
2,45 GHz
315,7 MHz
130 kHz
869,0 MHz
433,9 MHz
2,45 GHz
433,9 MHz
Częstotliwości ISM są lokowane w zakresie :
433.9 MHz (433.92 MHz)
31.57 MHz
1.869 GHz
130 kHz
13.560;27.120;40.68[MHz], 2.450; 5.800; 24.125 [GHz]
433.9 MHz (433.92 MHz)
13.560;27.120;40.68[MHz], 2.450; 5.800; 24.125 [GHz]
Skrót HD w sieciach oznacza:
High Density
Heavy Duty
Host Data
Hamming Distance
High Definition
Hamming Distance
Sieci niestosowane w przemyśle to:
Linet
InterBus-S
D2B
DevceNet
HART
InterBus-S
D2B
Sieci wykorzystywane w inteligentnych budynkach to:
CAN,Meter-BUS(M-BUS), Linet, LonWorks,CEBus,INsteon
EIB
Lin
D2B
MOST
X-10
CAN,Meter-BUS(M-BUS), Linet, LonWorks,CEBus,INsteon
EIB
X-10
Sieci stosowane w pojazdach samochodowych to:
CAN
FlexRay
Byteflight
Linx
FastDrive
D2B
LIN, MOST, D2B, J1850, A-BUS, VAN FlexRay, TTCAN
TTP/C
MI-Bus
CAN
FlexRay
Byteflight
D2B
LIN, MOST, D2B, J1850, A-BUS, VAN FlexRay, TTCAN
TTP/C
MI-Bus
Światłowody są stosowane w sieci:
CAN
MI-Bus
MOST
Bytefight
FlexRay
D2B
MOST
Bytefight
FlexRay
D2B
Protokoły dostępu do medium sieci to:
Aloha
TTp
CLS
TokenRing
CSMA/CA
Aloha
CSMA/CA
Norma IEEE1451 określa:
Format preambuły
Format TEDS
Układ sygnałów w gniazdku interfejsu do czujnika
Formaty ramki
Prędkości transmisji
Format TEDS
Z tej samej baterii dłużej będzie pracował węzeł w standardzie:
ZigBee niż Wi Fi
Nokia30 niż ZigBee
HomeRF inż. Bluetooth
Nokia 30 niż Home RF
Bluetooth niż ZigBee
WiFi niż ZigBee
ZigBee niż Wi Fi
Sieci oparte o CAN to:
Device Net
SAE J1939
CANopen
NMEA 2000
SDS
Device Net
SAE J1939
CANopen
NMEA 2000
SDS
CAN 2.0A różni się od wersji 2.0B:
Długością pola danych
Długością pola kontrolnego
Długością pola CRC
Długością przerwy pomiędzy ramkami
Długością pola identyfikatora
Długością pola identyfikatora
Sieć VAN jest stosowana w samochodach marki:
Opel
Audi (A-BUS)
Fiat
Renault
Volvo
Peugeot
Ford
BMW (ByteFlight, FlexRay)
Fiat
Renault
Volvo
Peugeot
Standard HART:
Nie jest już stosowany ma prędkość transmisji = 50B/s (1.2kbps)
Ma pętlę 4-20mA
Ma prędkość transmisji >10 kB/s
jest wycofywany
Ma preambułę FF:FF
Jest najstarszym standardem sieci czujnikowych
Ma pętlę 4-20mA
jest wycofywany
Jest najstarszym standardem sieci czujnikowych
Protokół DSR służy do:
Utrzymania trasy
Usypiania węzłów
Ukrywania węzłów
Wykrywania trasy
Optymalizacji trasy
Utrzymania trasy
Wykrywania trasy
Optymalizacji trasy
Węzły EIB:
Nie wymagają konfiguracji
Są kompatybilne z KNX
wymagają ustawienia adresu
Komunikują się po skrętce
Nie są dopuszczone w Europie
Mają fizyczne adresy w formacie X.X.X
komunikują się po linii 110V (raczej 230VAC)
są dopuszczone w Europie
Są kompatybilne z KNX
wymagają ustawienia adresu
Mają fizyczne adresy w formacie X.X.X
są dopuszczone w Europie

Powiązane tematy

#eiti #SCZ

Inne tryby