Strona 1

ARZ

Pytanie 1
Badania rynkowe w odróżnieniu od wąsko rozumianych badań marketingowych:
służą do zmniejszenia entropii związanej m.in. z występowaniem ryzyka
odnoszą się do sfery adaptacji pierwotnej
prowadzone są w obszarze negentropii związanej m.in. z występowaniem ryzyka
mają na celu czynne oddziaływanie przedsiębiorstwa na układ stosunków rynkowych
Pytanie 2
Do badań rynków zagranicznych służących do podejmowania decyzji strategicznych należą:
badania podaży na rynku zagranicznym
badania produktu
badanie popytu zagranicznego na towary i usługi
badania strukturalne
Pytanie 3
Do badań rynkowych o charakterze strukturalnym należą:
badania promocji
badania dotyczące regulacji prawnych w sferze gospodarczej
badania dotyczące sytuacji demofraficznej na rynku zagranicznym
badania cen
Pytanie 4
Czynniki wpływające na koszt uzyskania informacji to:
stopień przetworzenia danych
dokładność informacji
liczba ogniw pośrednich na drodze przekazu informacji
odległość między nadawcą a odbiorcą
Pytanie 5
Do źródeł wtórnych wykorzystywanych w badaniach rynków zagranicznych należą:
byli pracownicy konkurentów, z którymi przeprowadzamy wywiad
zagraniczni klienci firmy, którzy testują nasz nowy produkt
gotowe analizy rynkowe agencji badawczych
dokumentacja i korepondencja handlowa przedsiębiorstwa
Pytanie 6
Ograniczeniami związanymi ze zbieraniem danych pierwotnch w badaniach międzynarodowych są:
ograniczona aktualność
problemy z właściwym doborem respondentów do próby badawczej
ograniczona dostępność danych
niechęć do udzielania odpowiedzi przez respondentów
Pytanie 7
Kraj o najleprzym otoczeniu biznesu spośród niżej wymienionych według raportu Doing Business 205 Banku Światowego to:
Niemcy
Nowa Zelandia
Singapur
Kanada
Pytanie 8
Które kryteria oceny jakości otoczenia boznesu wchodzą w skład wskaźnika DOing BUsiness Banku Świetowego:
handel zagraniczny (procedury)
stopień rozwoju infrastruktury
uzyskiwanie przyłączenia do sieci elektrycznej
egzekwowanie umów

Powiązane tematy

#ARZ