Strona 1

TEST CONTROLLING 1

Pytanie 1
1. Satysfakcjonująca stopa zwrotu może być oparta na:
d. Koszcie alternatywnym
b. Średniej ważonej wartości kapitału w branży
a. Średniej rentowności kapitału w branży
c. Średnim ważonym koszcie kapitału ?????
Pytanie 2
2. Wzrost obrotów na jednego klienta oznacza:
a. Rozwój odbiorców
d. Pozyskanie nowych klientów o znaczącej pozycji rynkowej
c. Utrata płynności finansowej
b. Większe wydatki
Pytanie 3
3. Czynniki niezależne od kierownika sprzedaży, wpływające na poziom przychodów ze sprzedaży to
d. Warunki płatnicze
b. Terminowość realizacji produkcji
c. Jakość produktów
a. Poziom uzyskanych cen
Pytanie 4
4. Jeżeli centrum odpowiedzialności samodzielnie produkuje wyroby to ponosi koszty stałe:
d. Koszty ogrzewania, oświetlenia
c. Amortyzacji maszyn i urządzeń ale nie budynków i budowli danego centrum
a. Koszty zarządzania centrum
b. Koszty marketingu
Pytanie 5
5. Podstawowe mierniki oceny centrum inwestycji (stopa zwrotu z inwestycji i zysk rezydualny):
b. Działają zniechęcająco do ponoszenia nadmiernych wydatków inwestycyjnych w aktywa operacyjne
d. Mają charakter finansowy
c. Są niewystarczające ze względu na przyjęcie długich okresów
a. Są niewystarczające ze względu na przyjęcie krótkich okresów
Pytanie 6
6. Wskaż niefinansowe mierniki oceny centrum przychodów
c. Terminowość realizacji zamówień, stopień satysfakcji klientów, czas załatwiania reklamacji
d. Stopień satysfakcji klientów, stopa marży brutto, poziom reklamacji
b. Stopień satysfakcji klientów, poziom realizacji zamówień, średni czas realizacji zamówienia
a. Średni czas realizacji zamówienia, udział w rynku, cykl należności
Pytanie 7
7. Raport kontrolno-wynikowy ???????
a. Raport taki zamyka się kontrolnymi wskaźnikami jak: wskaźnik wykonania limitu kosztów
c. Wyodrębnia się w nim wyłącznie koszty rzeczywiste
b. Wyodrębnia się w nim wyłącznie koszty planowane
d. Wyodrębnia się w nim poszczególne kategorie kosztów, zarówno planowane jak i rzeczywiste
Pytanie 8
8. Zysk rezydualny:
a. Ułatwia porównanie osiągniętych rezultatów pomiędzy różnymi centrami inwestycji
b. Eliminuje krótkowzroczność w postępowaniu menedżerów centrum inwestycji
d. Oparty jest na tych samych podstawach co ROI
c. Całkowicie eliminuje niedociągnięcia ROI

Powiązane tematy

#test #controlling #1