Strona 1

A27: Technik reklamy, egzamin Wrzesień 2014

Pytanie 1
Przedsiębiorstwo wypuściło na rynek nowy produkt. Celem promocji skierowanej do pośredników handlowych przez przedsiębiorstwo nie jest
motywowanie zatrudnionych pracowników działu PR
zachęcenie handlowców do wspierania sprzedaży produktu przez jego lepszą prezentację w sklepie
wsparcie kampanii reklamowej i promocji konsumenckiej
pozyskanie nowych punktów sprzedaży
Pytanie 2
Producent zabawek dla dzieci zdecydował się na kampanię reklamową w ogólnopolskiej telewizji. Spot reklamowy firmy będzie ukazywał się kilka razy dziennie o różnych porach dnia. Najmniej korzystnym czasem antenowym w tym przypadku będzie
ranek - od godz. 6.00 do 12.00
popołudnie/wieczór - od godz. 17.00 do 19.30
południe - od godz. 12.00 do 17.00
wieczór, pasmo największej oglądalności, tzw. prime time - od godz. 19.30 do 22.00
Pytanie 3
Krótkie pismo towarzyszące innym dokumentom, w celu uzupełnienia treści przesyłanych wraz z nim dokumentów to
notatka służbowa
firmowe referencje
pismo przewodnie
prezentacja pitch
Pytanie 4
Tekstowe przedstawienie nazwy firmy to
logo
tagline
logotyp
sygnet
Pytanie 5
Ankieterzy badania opinii publicznej po przeprowadzonej kampanii społecznej zastosowali w kwestionariuszach ankietowych i wywiadach kwestionariuszowych pytania, które polegały na udzieleniu jednej z pięciu odpowiedzi ułożonych w porządku od stopnia całkowitej akceptacji do stopnia całkowitego odrzucenia. Pytania te noszą nazwę skali
alternatywnej
interwałowej
Likerta
Thuerstona
Pytanie 6
Przepisy prawa oraz przestrzegania zasad etyki zawodowej mówią, że w reklamie telewizyjnej seriale, audycje rozrywkowe i filmy dokumentalne mogą być przerywane w dowolnym czasie, przy czym odstęp między kolejnymi przerwami powinien wynosić co najmniej
45 minut
30 minut
20 minut
15 minut
Pytanie 7
Znany, światowy koncern samochodowy w ramach realizowanej kampanii promocyjnej chce pokazać piękno i zalety najnowszego modelu samochodowego. Najlepszym medium w tym przypadku będzie
telewizja
prasa
outdoor
radio
Pytanie 8
Firma istnieje na rynku od sześciu miesięcy. W strategii reklamy założyła, że chce dotrzeć do dużej grupy klientów. Reklama nie może być jednak kosztowna, ponieważ firma nie wypracowała jeszcze zysków. Bardzo dobrym rozwiązaniem w takim przypadku będzie wybór takiego nośnika jak
neony świetlne w centrum miast
radiowe spoty reklamowe
telesprzedaż na kanałach telewizji publicznej
bannery reklamowe w Internecie