Strona 2

Marketing Międzynarodowy

Pytanie 9
Do optymalizowania zasobów ludzkich w przedsiębiorstwie międzynarodowym można wykorzystać:
cross promotion
diagram Ishikawy
badanie dystansu psychicznego
mapy percepcji
Pytanie 10
Istota planowania marketingu międzynarodowego polega na:
rozpoznaniu potencjału konkurentów
rozpoznaniu przyszłych warunków działania i dostosowaniu do nich firmy
Dostosowaniu się do uwarunkowań międzykulturowych
Pytanie 11
Która ze strategii nie należy do strategii produkt-rynek (macierz Ansoffa)?
Penetracja rynku
Adaptacja rynku
Innowacja produkcyjno-rynkowa
Dyferencjacja
Pytanie 12
Efekt kraju pochodzenia to:
preferowanie produktów zagranicznych kosztem krajowych
zjawisko polegające na preferowaniu zakupu produktów krajowych, oparte na przesłankach moralnych, ekonomicznych lub emocjonalnych
obojętność wobec kraju pochodzenia produktu, kierowanie się przy decyzji zakupu tylko jego cechami
wpływ jaki wizerunek danego kraju ma na ocenę przez konsumentów produktów (marek) pochodzących z tego kraju
Pytanie 13
Do analizy otoczenia międzynarodowego można wykorzystać metodę:
SLEPT
PEST
PESTEL
SWOT
SWAT
PRESTCOM
LINUKS
Pytanie 14
Turbulencje otoczenia międzynarodowego oznaczają:
oddziaływanie czynników kulturowych
takie pojęcie nie występuje
utrudnienia w realizacji celów strategicznych przedsiębiorstwa
problemy sektora finansowego
Pytanie 15
Dylemat etic-emic odnosi się do:
analizy uwarunkowań technologicznych
problemów legislacyjnych
wpływu uwarunkowań kulturowych na badania marketingowe
kwestii etyki w biznesie międzynarodowym
Pytanie 16
Zwolennikami dychotomicznej koncepcji marketingu międzynarodowego są:
Kotabe i Helsen
Kotler i Levitt
Cateora i Hoandler
Ahonen i Nikunen

Powiązane tematy

#marketing #miedzynarodowy #test