Strona 2

Psychologia Społeczna

Pytanie 9
Kierownika skłonnego do deinfluentyzacji charakteryzują określone cechy. Spośród podanych niżej zestawów zaznacz niepasujący:
człowiek wdrażający narzędzia empowermentu (przydawania władzy)
zwolennik stylu demokratycznego, osoba o sporej władzy odniesienia i władzy zadaniowej
wyznawca teorii "Y", pewność poczucia zwierzchnictwa, mentor i coach zespołu
osoba rywalizująca z nieformalnym liderem ekspertów, tendencje autorytarno-paternalistyczne
Pytanie 10
Potrzeba afiliacji to:
wszystkie powyższe
inaczej potrzeba bezpieczeństwa
synonim potrzeby osiągnięć
potrzeba nawiązywania osobistych więzi społecznych
Pytanie 11
W rozdziale książki B. Kożusznik jest mowa o kilku rodzajach autodestruktywnego działania, takich jak błędny upór, samoupośledzenie czy nieefektywne strategie ingracjacyjne. Chodzi tu o:
problematycznych pracowników
mobbowanych
mobberów
przywódców
Pytanie 12
W pełni demokratyczny styl kierowania (w ujęciu osobowościowej koncepcji Likerta) odpowiada - w ujęciu Hersey`a i Blancharda - fazie:
partycypacji
instruowania
sprzedawania
delegowania
Pytanie 13
Aktualnie, spora część społeczeństwa nie korzysta z prawa wyborczego i nie głosuje w wyborach powszechnych. Problem ten, w aspekcie zarządzania tyczy się wyzwania, jak ludzi zachęcić do:
gratyfikacji
samorealizacji
partycypacji
afiliacji
Pytanie 14
Można przypuszczać, iż menedżer stosujący autorytarny styl kierowania, jest cichym wyznawcą:
teorii "Y"
kierowania partycypacyjnego
teorii "X"
potrzeby własnej deinfluentyzacji
Pytanie 15
Forming - storming - norming - performing (kształtowanie - burza - normalizacja - wykonanie) to:
etapy zmieniania stylu kierowania
etapy kształtowania się przywódcy
fazy rozwoju grupy
elementy kontraktu psychologicznego
Pytanie 16
Podstawowy błąd atrybucji (percepcji) polega na:
preferencji wyjaśnień zachowań innych bazujących na ich cechach osobowych
automatycznym uruchamianiu stereotypów w próbach wyjaśnienia zachowań innych ludzi
wybieraniu wyjaśnień zewnętrznych (sytuacyjnych) gdy próbujemy sobie tłumaczyć dlaczego inni tak a nie inaczej postępują
konformistycznym uleganiu poglądom innych ludzi, w szczególności tych obdarzonych autorytetem