Strona 1

Pedagogika specjalna

Pytanie 1
Twórcą tradycyjnej semantyki pedagogiki specjalnej?
Maria Grzegorzewska
Wincenty Okoń
Janina Doroszewska
Pytanie 2
Określenie oligos w dosłownym tłumaczeniu oznacza:
duży/ dużo
słaby/ słabszy
mały/mało
Pytanie 3
W tradycyjnej semantyce PS wyróżnia się ilość działów szczególnych
3
5
2
Pytanie 4
W znacznym stopniu niepełnosprawności sytuacja niezależności do samodzielnej egzystencji
nie istnieje
istnieje tylko czasowo
istnieje czasowo lub stale
Pytanie 5
Zapis o konieczności zatrudniania w warunkach chronionych istnieje w przypadku orzeczenia o niepełnosprawności w stopniu
znacznym i lekkim
umiarkowanym i lekkim
umiarkowanym i znacznym
Pytanie 6
Ile jest celi pedagogiki specjalnej?
3
5
2
Pytanie 7
Utylitarny cel pedagogi specjalnej dotyczy
opłacalności kształcenia
konieczności wychowania osób niepełnosprawnych
konieczności jak najszybszej utylizacji osób niepełnosprawnych
Pytanie 8
Paradygmat zignorowany dotyczny
utylizowania osób niepełnosprawnych
kształcenia osób niepełnosprawnych
życia seksualnego osób niepełnosprawnych