Strona 1

Polska a Francja – sztuka od 1900 do 1939 roku

Pytanie 1
Kierunek, w którym źródłem inspiracji sztuki powinna być nowoczesna, mechaniczna cywilizacja początku XX wieku ze swymi fascynującymi osiągnięciami technicznymi to:
futuryzm
kapizm
ekspresjonizm
fowizm
kubizm
Pytanie 2
Kto jest twórcą tego dzieła? Odpowiedź proszę podać drukowanymi literami po przecinku (NAZWISKO, TYTUŁ DZIEŁA)
Pytanie 3
W swoim programie artystycznym uważali, że w sztuce rzeczywistość ulega podwójnej deformacji: subiektywnej - ukazującej indywidualne uczucia twórcy i obiektywnej - łączącej w sobie poszukiwania artystyczne. Interesowali się muzyką, literaturą, filozofią, religiami świata. Inspirowali się sztuką Lautreca, Gauguina, Moreau, symbolizmu i prerafaelitów. Wydawali czasopismo "La Revue Blache". Swoje obrazy umieszczali m.in. na wystawach Związku Artystów Niezależnych, w galerii Le barc de Boutteville. W marcu 1899 odbyła się ostatnia wystawa grupy. - Jak nazywała się ta grupa?
Pytanie 4
Jaką nazwę nosi zagadnienie z zakresu teatru, literatury i sztuki abstrakcyjnej. Polega na przedstawieniu kilku obrazów, zdarzeń rozgrywających się w tym samym czasie, a w różnych miejscach.
Pytanie 5
Kto jest autorem tego obrazu i w jakim okresie został stworzony. Odpowiedź podaj drukowanymi literami po przecinku (NAZWISKO, TYTUŁ DZIEŁA, OKRES)
Pytanie 6
Jak nazywa się polski awangardowy kierunek literacko-artystyczny rozwijający się w Polsce, w latach 1917-1922, pokrewny kubizmowi, ekspresjonizmowi, futuryzmowi. Był jedną z dwu, obok unizmu, oryginalnie polskich formacji awangardowych.
Pytanie 7
Zaznacz przedstawicieli formizmu:
Tymon Niesiołowski
Tytus Czyżewski
Artur Nacht-Samborski
Stanisław Ignacy Witkiewicz
Zbigniew Pronaszko
Zygmunt Waliszewski
Andrzej Pronaszko
Józef Czapski
Leon Chwistek
Piotr Potworowski
Pytanie 8
Koloryści to:
Władysław Ślewiński
Artur Nacht-Samborski
Teodor Axentowicz
Hanna Rudzka-Cybisowa
Zygmunt Waliszewski
Julian Fałat
Piotr Potworowski
Józef Czapski
Józef Jarema
Jacek Malczewski
Pytanie 9
Podaj nazwę podanego tekstu: "silne akcentowanie rytmów form krystalicznych z wyraźnym naciskiem na napięcia kierunkowe ,czyli odczucie ,ciążenie form w wybranym kierunku wywołanym ich kształtem. Formy na obrazie określone kształty, niektóre warunkują poczucie form"
teoria napięć kierunkowych
Pytanie 10
Kto stworzył teorię strefizmu?
Pierre Bonnard
Józef Pankiewicz
Leon Chwistek
Stanisław Ignacy Witkiewicz
Édouard Vuillard