Fiszki

Zarządzania jakością

Test w formie fiszek Test zawiera pytania z zarządzania jakością.
Ilość pytań: 20 Rozwiązywany: 3690 razy
System zarządzania jakością to:
Jest obowiązkowa w przedsiębiorstwach produkcyjnych
Działanie by zrealizować cele dotyczące spełniania wymagań i oczekiwań klientów, jak również by usprawnić funkcjonowanie procesów zachodzących w organizacji i zminimalizować ryzyko biznesowe.
Dotyczy tylko wyboru
Działanie by zrealizować cele dotyczące spełniania wymagań i oczekiwań klientów, jak również by usprawnić funkcjonowanie procesów zachodzących w organizacji i zminimalizować ryzyko biznesowe.
Czy zasadą zarządzania jakością nie jest:
ciągłe doskonalenie
zarządzanie wykorzystujące informacje
orientacja na klienta
podejście systemowe
podejście systemowe
Czy typizacja to:
racjonalne zmniejszanie rozmaitości pewnego zbioru przedmiotów osiągane przez tworzenie zbioru mniej licznego
jednostka klasyfikująca w systemie obejmująca przedmioty o zbliżonych cechach
ujednolicanie wyrobów wg określonych głównych cech
ujednolicanie wyrobów wg określonych głównych cech
Aktualna norma, w której zawarta jest terminologia związana z systemem zarządzania jakością to:
PN – EN ISO 9000:2015
PN – EN ISO 9004:2010
PN – EN ISO 9001:2015
PN – EN ISO 9001:2015
Czy koncepcja TQM wymusza kontrolę wszystkich faz cyklu życia wyrobu oraz oznacza konieczność włączenia całej załogi na rzecz zaangażowania i ciągłą poprawę jakości:
NIe
Tak
Tak
Jakość wg Genichi Taguchiego to:
zgodność z wymogami
wyrób jest wysokiej jakości, gdy powoduje minimum strat ponoszonych przez społeczeństwo od momentu wprowadzenia jego do sprzedaży
ogół cech i właściwości wyrobu lub usługi, które decydują o zdolności wyrobu lub usługi do zaspokajania stwierdzonych i przewidywanych potrzeb
stopień, w jakim zbiór inherentnych cech spełnia wymagania
wyrób jest wysokiej jakości, gdy powoduje minimum strat ponoszonych przez społeczeństwo od momentu wprowadzenia jego do sprzedaży
Jakość Totalna składa się z:
najwyższego możliwego do osiągnięcia poziomu jakości
jakości wymaganej przez klienta, jakości wykonania i projektowania
uśrednionego poziomu jakości dla całej partii wyrobu
jakości wymaganej przez klienta, jakości wykonania i projektowania
Sterowanie jakością obejmuje:
wyłącznie jakość wykonania
jakość typu i jakość wykonania
wszystkie powyższe
poprodukcyjną kontrolę jakości i jakość wymaganą przez klienta
jakość typu i jakość wykonania
Czy filozofia TQM bazuje na:
eliminowaniu niedoskonałości
skupieniu się na zasadzie zero defektów
silnej orientacji na potrzeby klienta, pracy zespołowej, stałym doskonaleniu jakości
żadne z powyższych
silnej orientacji na potrzeby klienta, pracy zespołowej, stałym doskonaleniu jakości
Ocena w procesie akredytacji obejmuje:
wyłącznie ocenę na miejscu
ocenę działań jednostki w jej siedzibie
audit finansowy jednostki
obserwacje pracy podwykonawców w trakcie działań
wyłącznie ocenę na miejscu
ocenę działań jednostki w jej siedzibie
audit finansowy jednostki
obserwacje pracy podwykonawców w trakcie działań
Wykorzystanie cyklu PDCA we wszystkich działaniach organizacji zaproponował:
Deming
Juran
Sheward
Crosby
Deming
Czy w strategii TQM jakość:
nie wymusza kontroli wszystkich faz cyklu życia produktu
traktowana jest w sposób kompleksowy i obejmuje wszystkie fazy powstawania i życia wyrobu
dotyczy tylko fazy produkcyjnej
traktowana jest w sposób kompleksowy i obejmuje wszystkie fazy powstawania i życia wyrobu
Czy unifikacja jest to:
racjonalne zmniejszenie rozmaitości pewnego zbiorów przedmiotów osiągane przez tworzenie zbioru mniej licznego
ujednolicenie wyrobów wg określonych głównych cech
jednostka klasyfikacyjna w systematyce objaśniająca przedmioty o zbliżonych cechach
racjonalne zmniejszenie rozmaitości pewnego zbiorów przedmiotów osiągane przez tworzenie zbioru mniej licznego
14 zasad skutecznego zarządzania przedsiębiorstwem skierowane do najwyższego kierownictwa opracował:
Crosby
Juran
Sheward
Deming
Deming
Kto opracował Triadę procesu zarządzania:
Sheward
Juran
Deming
Crosby
Juran
16. Ile stref dojrzałości zaproponował Crosby?:
7
5
3
2
5
Planem w systemie zarządzania może być:
plan produkcji
żadne z powyższych
harmonogram działań
zlecenie produkcyjne
plan produkcji
harmonogram działań
zlecenie produkcyjne
Polityka jakości:
nie zawiera zobowiązań do spełnienia wymagań SZJ i ciągłego doskonalenia
jest poddawana przeglądom, aby była aktualna
jest odpowiednia do celów organizacji
jest podstawą do oceniania i przeglądu celów jakościowych
jest poddawana przeglądom, aby była aktualna
jest odpowiednia do celów organizacji
jest podstawą do oceniania i przeglądu celów jakościowych
Dokumentem systemowym systemu zarządzania jakością nie jest:
procedura
jakości
formularz
instrukcja
formularz
Księga jakości powinna zawierać informacje o zakresie systemu i ewentualnych wyłączeniach, odwołania do procedur, op(?) wzajemnych zależności objętych systemem:
Nie
Tak
Nie

Powiązane tematy

#zarzadzaniejakoscia

Inne tryby