Fiszki

efektywne zarządzanie IT w przedsiębiorstwie

Test w formie fiszek
Ilość pytań: 126 Rozwiązywany: 4140 razy
System informacyjny:
służy do przetwarzania, magazynowania, analizowania i rozpowszechniania informacji w określonym celu;
jest zawsze sformalizowany;
może opierać się na niepisanych regułach.
służy do przetwarzania, magazynowania, analizowania i rozpowszechniania informacji w określonym celu;
może opierać się na niepisanych regułach.
Technologie informacyjne:
to technologiczna część systemu informacyjnego;
obejmują zarówno sprzęt, jak i oprogramowanie;
to zbiór systemów informacyjnych, użytkowników i metod zarządzania wykorzystywanych do ich nadzoru.
to technologiczna część systemu informacyjnego;
obejmują zarówno sprzęt, jak i oprogramowanie;
to zbiór systemów informacyjnych, użytkowników i metod zarządzania wykorzystywanych do ich nadzoru.
3. Infrastruktura technologiczna obejmuje:
architekturę i standarty,
zbiory danych,
sprzęt.
kanały dostepu,
zbiory danych,
sprzęt.
kanały dostepu,
Aplikacje transakcyjne to:
oprogramowanie automatyzujące powtarzalne czynności wynikające z operacyjnej działalności przedsiębiorstwa
oprogramowanie służące do przeprowadzania analiz, interpretacji oraz dzielenia się informacjami i wiedzą,
systemy data mining.
systemy analizy i przetwarzania danych online
oprogramowanie automatyzujące powtarzalne czynności wynikające z operacyjnej działalności przedsiębiorstwa
Aplikacjami transformacyjnymi mogą być:
żadne z powyższych.
aplikacje transakcyjne,
aplikacje analityczne,
aplikacje transakcyjne,
aplikacje analityczne,
Obserwowany w ostatnich latach wzrost różnorodności i złożoności informacji, które przedsiębiorstwa muszą przetworzyć w procesach zarządzania wynika z:
wzrostu złożoności rynków zbytu, dostawców, konkurentów
rynkowego rozszerzania się zakresu działalności przedsiębiorstw
zmniejszenia się stopnia zmienności charakterystyk odbiorców, dostawców oraz konkurentów,
większej intensywności konkurencji.
wzrostu złożoności rynków zbytu, dostawców, konkurentów
rynkowego rozszerzania się zakresu działalności przedsiębiorstw
większej intensywności konkurencji.
W odniesieniu do struktury sektora i reguł konkurencji wykorzystanie technologii teleinformatycznych powoduje:
zwiększenie asymetrii informacji między sprzedającymi i kupującymi,
pogorszenie siły przetargowej dostawców, poprzez ich ciągłe wystawienie na konkurencję i presję na obniżanie bądź niepodnoszenie cen.
większe zagrożenie jeszcze szybszego wprowadzania produktów substytucyjnych,
pogorszenie siły przetargowej dostawców, poprzez ich ciągłe wystawienie na konkurencję i presję na obniżanie bądź niepodnoszenie cen.
większe zagrożenie jeszcze szybszego wprowadzania produktów substytucyjnych,
W odniesieniu do budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, wykorzystanie technologii informacyjnych wpływa na:
redukcję kosztów.
zwiększenie zróżnicowanie,
odkrywanie niewidocznych dotychczas tendencji na rynku,
zmianę zasięgu konkurencji,
redukcję kosztów.
zwiększenie zróżnicowanie,
odkrywanie niewidocznych dotychczas tendencji na rynku,
zmianę zasięgu konkurencji,
Do głównych generatorów wartości przedsiębiorstwa należą:
okres wzrostu wartości,
wolne przepływy pieniężne,
koszt kapitału.
kapitał intelektualny,
okres wzrostu wartości,
wolne przepływy pieniężne,
koszt kapitału.
Kapitał strukturalny obejmuje:
umiejętności, doświadczenie i wiedzę pracowników,
lojalność i satysfakcję klientów.
organizację i procesy przedsiębiorstwa,
organizację i procesy przedsiębiorstwa,
W przypadku przedsiębiorstwa budującego swoją wartość zgodnie z modelem warsztatu wartości, źródłem wartości IT jest:
wspomaganie w zakresie gromadzenia i analizy informacji i wiedzy dotyczącej problemów i ich rozwiązań.
wspomaganie w zakresie identyfikowania nowych skupisk klientów i ich wzorców zachowań w celu zwielokrotnienia wymian między użytkownikami,
optymalizacja wydajności i uelastycznianie poszczególnych elementów łańcucha wartości,
wspomaganie w zakresie gromadzenia i analizy informacji i wiedzy dotyczącej problemów i ich rozwiązań.
Czy każde przedsiębiorstwo posiada nadzór IT?
nie
tak
tak
Nadzór IT obejmuje:
podejmowanie codziennych decyzji,
struktury podejmowania decyzji,
zarządzanie ludźmi.
zasady i procedury służące do efektywnego wykorzystywania IT,
struktury podejmowania decyzji,
zasady i procedury służące do efektywnego wykorzystywania IT,
Celem budowy efektywnego systemu nadzoru IT jest jasne określenie:
kto powinien podejmować te decyzje,
) jakie decyzje muszą zostać podjęte w celu zapewnienia efektywnego zarządzania IT,
w jaki sposób te decyzje zostaną podjęte,
w jaki sposób będą monitorowane efekty tych decyzji.
kto powinien podejmować te decyzje,
) jakie decyzje muszą zostać podjęte w celu zapewnienia efektywnego zarządzania IT,
w jaki sposób te decyzje zostaną podjęte,
w jaki sposób będą monitorowane efekty tych decyzji.
Czy nadzór IT jest elementem nadzoru korporacyjnego?
tak
nie
tak
W ramach nadzoru IT zaangażowane są:
udziałowcy,
zasoby fizyczne,
zarząd,
zasoby finansowe.
zarząd,
Zasoby informacyjne to m.in.:
budynki i fabryki.
relacje wewnątrz przedsiębiorstwa,
ludzie i ich umiejętności,
wiedza o klientach, procesach i finansach przedsiębiorstwa,
wiedza o klientach, procesach i finansach przedsiębiorstwa,
Do obszarów nadzoru IT należy:
dostarczanie wartości przez IT,
zarządzanie usługami IT,
pomiar wydajności IT,
implementacja systemów IT.
dostarczanie wartości przez IT,
pomiar wydajności IT,
Dopasowanie strategiczne IT obejmuje:
zarządzanie ryzykiem IT,
zapewnienie, iż IT dostarcza zakładane efekty poprzez jasno określone oczekiwania i miary,
jak najbardziej efektywne wykorzystanie posiadanych zasobów IT,
zarządzanie bezpieczeństwem IT.
zapewnienie, iż IT dostarcza zakładane efekty poprzez jasno określone oczekiwania i miary,
jak najbardziej efektywne wykorzystanie posiadanych zasobów IT,
Zarządzanie ryzykiem IT obejmuje:
zabezpieczenie zasobów IT,
odzyskiwanie danych po awarii,
zapewnianie ciągłości działania,
zabezpieczenie zasobów IT,
odzyskiwanie danych po awarii,
zapewnianie ciągłości działania,

Powiązane tematy

Inne tryby