Fiszki

ZW termin 1

Test w formie fiszek
Ilość pytań: 22 Rozwiązywany: 1317 razy
Kompleks zasad, metod, środków, zbiorów wiedzy (w tym informacji), ludzi i sieci ich wzajemnych powiązań, który pozwala przyjąć i realizować strategie oraz zadania zarządzania wiedzą dla osiągnięcia celów organizacji to:
system zarządzania wiedzą
strategia wiedzy
konwersja wiedzy
system zarządzania wiedzą
System zarządzania wiedzą oparty zostanie na strategii kodyfikacji jeśli:
przemysł w którym działa przedsiębiorstwo, rozwija się intensywnie
jest niski stopień uklientowania produktu
często pojawiają się problemy wymagające podczas rozwiązywania wiedzy eksperckiej
jest niski stopień uklientowania produktu
Wskaż cechy wiedzy
raz wytworzona nie dezaktualizuje się
potrafi obniżyć poziom niepewności w ryzykownych przedsięwzięciach
wiedza jako sama może stanowić produkt
może być tworzona różnymi metodami
potrafi obniżyć poziom niepewności w ryzykownych przedsięwzięciach
wiedza jako sama może stanowić produkt
może być tworzona różnymi metodami
Elementy techniczne , jak znajomość rzeczy i umiejętności są składnikiem
d)wiedzy ukrytej
e)elementów poznawczych
b)kapitału strukturalnego
wiedzy jawnej
ba
d)wiedzy ukrytej
Do funkcji ciągłych zarządzania wiedzą zalicza się
c)koordynowanie
b)organizowanie
a)planowanie
e)prace z ludzmi
d)decydowanie
c)koordynowanie
e)prace z ludzmi
d)decydowanie
Email jest nośnikiem
a)wiedzy skodyfikowanej
d)wiedzy jawnej
b)elementów poznawczych wiedzy ukrytej
c)aktywów wiedzy doświadczalnej
a)wiedzy skodyfikowanej
d)wiedzy jawnej
Wiedza w ujęciu japońskim to :
d)dane + informacje
e)potwierdzone przekonanie
c)ba
a)informacje przedstawione w kontekście wraz z ich zrozumieniem
b)wiedza o tym co człowiek wie
e)potwierdzone przekonanie
W zachodnim ujęciu wiedzy
a)informacja nie jest składnikiem wiedzy lecz narzędziem jej budowania i transferu
b)informacja jest składnikiem wiedzy
c)informacje rozpatruje się rozłącznie od wiedzy
b)informacja jest składnikiem wiedzy
Do faz procesu SECI zalicza się
b)internacjonalizacje
a)eksternalizacje
c)customizacje
d)socjalizacje
e)kombinacje
a)eksternalizacje
d)socjalizacje
e)kombinacje
Zarządzenie wiedzą to
b)proces polegający na realizacji funkcji zarządzania skoncentrowanych na zasobach wiedzy, procesach z ich udziałem i warunkach ich przebiegu
a)proces transferu, kreowania, zapisywania i wykorzystywania wiedzy
c)stanowiska i zespoły pracownicze realizujące funkcje zarządzania wiedzą
b)proces polegający na realizacji funkcji zarządzania skoncentrowanych na zasobach wiedzy, procesach z ich udziałem i warunkach ich przebiegu
c)stanowiska i zespoły pracownicze realizujące funkcje zarządzania wiedzą
Do zadań strategicznego zarządzania wiedzą należą
d)transfer wiedzy
b)tworzenie wizji wiedzy
c)kreowanie wiedzy
e)tworzenie luk wiedzy
a)ocena kapitału intelektualnego
b)tworzenie wizji wiedzy
a)ocena kapitału intelektualnego
Do zadań operacyjnych zarządzania wiedzą zalicza się
b)transfer wiedzy
c)zapisywanie wiedzy
a)identyfikowanie luk wiedzy
b)transfer wiedzy
c)zapisywanie wiedzy
Prawda jest że:
b)Japończycy kładą nacisk nie na potwierdzenie lecz na przekonanie
a)elementy poznawcze wiedzy ukrytej łącza się z „modelami mentalnymi” czyli schematami, paradygmatami, perspektywami, przekonaniami, przy użyciu których ludzie tworzą obrazy swiata, operując w swoich umysłach analogami
d)wiedze konceptualna- stanowi aktyw będący wiedzą ukryta.
c)elementy techniczne wiedzy ukrytej łączą się z wiedza skodyfikowana
b)Japończycy kładą nacisk nie na potwierdzenie lecz na przekonanie
a)elementy poznawcze wiedzy ukrytej łącza się z „modelami mentalnymi” czyli schematami, paradygmatami, perspektywami, przekonaniami, przy użyciu których ludzie tworzą obrazy swiata, operując w swoich umysłach analogami
Do pięciu dyscyplin organizacji uczącej się zalicza się:
c)budowanie wspólnej wizji przyszłości
b)mistrzostwo osobiste
d)kombinacje
a)twórczy chaos
e)zespołowe uczenie się
c)budowanie wspólnej wizji przyszłości
b)mistrzostwo osobiste
e)zespołowe uczenie się
Proces organizacyjnego uczenia się to:
c)proces dzięki któremu organizacja zdobywa informacje lub wiedze
a)zmiana zachowań organizacyjnych
b)podtrzymanie stabilności w organizacji
c)proces dzięki któremu organizacja zdobywa informacje lub wiedze
a)zmiana zachowań organizacyjnych
Ma na celu pozyskanie wiedzy nowej istniejącej w otoczeniu przez jej transfer przy wykorzystaniu odpowiednio dobranych stosownie do sytuacji metod:
d)strategia wiedzy jako strategia biznesowa
c)strategia udostępniania wiedzy
b)strategia absorpcji
a)strategia kreacji przez współdziałanie
b)strategia absorpcji
Strategiami zapełniania luk wiedzy w organizacji są
c)strategia kodyfikacji
d)strategia wiedzy jako strategia biznesowa
b)strategia zarządzania aktywami intelektualnymi
a)strategia absorpcji
e)strategia kreacji wewnętrznej
f)strategia wiedzy personalnej
a)strategia absorpcji
e)strategia kreacji wewnętrznej
Kwestionowanie obowiązujących zasad rządzących funkcjonowaniem organizacji ,odbywa się w ramach:
a)tradycyjnego uczenia się
c)cybernetycznego uczenia się
b)empirycznego uczenia się
c)cybernetycznego uczenia się
Do warunków sprzyjających realizacji SECI zalicza się:
b)niestabilność i twórczy chaos
a)autonomie
c)ograniczenie różnorodności
a)autonomie
Do elementów systemu zarządzania wiedzą zalicza się:
d)zasady
c)ludzi
a)sieci powiązań między ludzmi
b)środki finansowe
d)zasady
c)ludzi
a)sieci powiązań między ludzmi
Do funkcji cyklicznych zarządzania wiedzą zalicza się
c)koordynowanie
b)organizowanie
d)decydowanie
a)planowanie
b)organizowanie
a)planowanie
Formuła mówiąca w jaki sposób przedsiębiorstwo zamierza posiąść wiedze , a następnie wykorzystać ją dla realizacji swojej strategii konkurencji jest:
d)strategia absorpcji
c)strategia protekcji wiedzy
a)strategia wiedzy jako strategia biznesowa
b)strategia zarządzania aktywami intelektualnymi
a)strategia wiedzy jako strategia biznesowa

Powiązane tematy

#zw

Inne tryby