Fiszki

badania operacyjne 3

Test w formie fiszek Cz 3
Ilość pytań: 18 Rozwiązywany: 1448 razy
W poniższym problemie decyzyjnym drzewo decyzji będzie miało: Przedsiębiorstwo ma możliwość uruchomienia produkcji i sprzedaży produktu luksusowego lub produktu popularnego. Dla każdej opcji decyzyjnej określono – na podstawie prognoz i analiz danych statystycznych – prawdopodobieństwa uzyskania sprzedaży dobrej, średniej i miernej oraz efekty finansowe tych wyników. Dla produktu luksusowego prawdopodobieństwo wystąpienia dobrej sprzedaży (z której dochody wyniosą 120000zł) wynosi 0,4 sprzedaży średniej (o dochodzie 65 000zł) – 0,3 oraz sprzedaży miernej (dochód 12000zł) – 0,3 Analogicznie dla produktu popularnego – prawdopodobieństwo dobrej sprzedaży wynosi 0,5 (dochód 105 000zł), sprzedaży średniej – 0,4 (dochód 55 000zł) i sprzedaży miernej – 0,1 (dochód tylko 20 000zł). Oceń, która z opcji decyzyjnych dotycząca wyboru nowej produkcji jest bardziej opłacalna dla przedsiębiorstwa. (Wybierz jedną lub więcej) ???????? nie potwierdzone
Na drugim poziomie trzy gałęzie: sprzedaż dobra, sprzedaż średnia, sprzedaż mierna
Jedną gałąź wprowadzenie dobra
Na pierwszym poziomie trzy gałęzie: sprzedaż dobra, sprzedaż średnia, sprzedaż mierna
Na pierwszym poziomie dwie gałęzie: wprowadzenie dobra luksusowego i wprowadzenie dobra popularnego
Nie da się stworzyć drzewa
Na drugim poziomie dwie gałęzie: wprowadzanie dobra luksusowego i wprowadzenie dobra popularnego.
Na drugim poziomie trzy gałęzie: sprzedaż dobra, sprzedaż średnia, sprzedaż mierna
Na pierwszym poziomie dwie gałęzie: wprowadzenie dobra luksusowego i wprowadzenie dobra popularnego
Problem rozwiązuje się rozpoczynając od poszukiwania rozwiązania dla ostatniego etapu (N), a następnie cofając się poszukuje się rozwiązania dla etapu (N-1). Uzyskane w ten sposób rozwiązanie dla etapów (N-1) oraz (N) jest optymalne bez względu na to, w jaki sposób osiągnięto etap (N-1). Powtarzając w powyższy sposób etap po etapie dochodzimy do rozwiązania optymalnego dla pierwszego etapu, a więc i dla całego problemu. (wybierz jedną lub więcej)
To opis poszukiwania rozwiązania problemu z zakresu teorii kolejek.
To opis poszukiwania rozwiązania problemu z zakresu programowania dynamicznego
To opis poszukiwania rozwiązania problemu z zakresu programowania nieliniowego.
To opis poszukiwania rozwiązania problemu z zakresu programowania sieciowego.
To opis poszukiwania rozwiązania problemu z zakresu programowania dynamicznego
Problem decyzyjny charakteryzują następujące czynniki: (wybierz jedną lub więcej)
Warunki działania związane z otoczeniem biznesowym i zasobami
Cel, który ma być osiągnięty
Rozwiązanie prowadzące do osiągnięcia zamierzonego celu
Osoba lub grupa, która ma rozwiązać jakiś problem
Co najmniej dwa różne sposoby działania prowadzące do zamierzonego celu
Warunki działania związane z otoczeniem biznesowym i zasobami
Cel, który ma być osiągnięty
Osoba lub grupa, która ma rozwiązać jakiś problem
Co najmniej dwa różne sposoby działania prowadzące do zamierzonego celu
Strategia dominująca (wybierz jedną lub więcej)
To najlepsza możliwa reakcja na dowolną strategię zastosowaną przez konkurenta
Występuje, kiedy gracz posiada strategię dającą mu najniższą wypłatę bez względu na to, jak zagra konkurent.
Występuje kiedy gracz posiada strategię dającą mu wyższą wypłatę bez względu na to, jak zagra konkurent.
Występuje gry gracz wybiera z określonym prawdopodobieństwem jedną z kilku strategii
To najlepsza możliwa reakcja na dowolną strategię zastosowaną przez konkurenta
W analizie PERT zakładanym, że (wybierz jedną lub więcej)
Rozkład prawdopodobieństwa występowania różnych czasów trwania odpowiada znanemu w probabilistyce rozkładowi normalnemu.
Rozkład prawdopodobieństwa występowania różnych czasów trwania odpowiada znanemu w probabilistyce rozkładowi beta.
Rozkład prawdopodobieństwa występowania różnych czasów trwania odpowiada znanemu w probabilistyce rozkładowi Poissona
Rozkład prawdopodobieństwa występowania różnych czasów trwania odpowiada znanemu w probabilistyce rozkładowi t-Studenta.
Rozkład prawdopodobieństwa występowania różnych czasów trwania odpowiada znanemu w probabilistyce rozkładowi beta.
Macierz wypłat w teorii gier to: (wybierz jedną lub więcej)
Tablica, która przedstawia straty otrzymane przez gracza wymienionego po lewej stronie tej tablicy po wszystkich możliwych partiach gry
Tablica, która przedstawia zyski otrzymane przez gracza wymienionego po lewej stronie tej tablicy po wszystkich możliwych partiach gry
Tablica, która przedstawia kwoty otrzymane przez gracza wymienionego po lewej stronie tej tablicy po wszystkich możliwych partiach gry.
Tablica, która przedstawia straty otrzymane przez gracza wymienionego po lewej stronie tej tablicy w stosunku do najlepszych możliwych dla niego decyzji
Tablica, która przedstawia kwoty otrzymane przez gracza wymienionego po lewej stronie tej tablicy po wszystkich możliwych partiach gry.
Dany jest następujący problem decyzyjny: Zakład elektryczny produkuje sprzęt Audio / Video. Do wyprodukowania I radioodbiornika potrzebne są 3 tranzystory, 5 oporników, 0,5m drutu miedzianego, 25g cyny; I radiomagnetofonu odpowiednio 3 tranzystory, 6 oporników, 1m drutu miedzianego, 50g cyny, zaś I magnetowidu: 5 tranzystorów, 10 oporników 1,5m drutu miedzianego oraz 100g cyny. Inne części potrzebne do produkcji są bez ograniczeń. Stan zapasów w zakładzie wynosi: 4000 szt. tranzystorów, 20 000 szt oporników, 100kg cyny i 1500m drutu miedzianego. Jaka będzie produkcja zakładu, jeśli wiadomo, że maksymalizuje on zysk (zysk jednostkowy z: radioodbiornik – 55zł; radiomagnetofon – 125zl; a magnetowid – 150zł) Jak powinny być określane w tym zadaniu zmienne dualne? (wybierz jedną lub więcej)
Y1 – cena wyprodukowania radioodbiornika [zł]; y2 – cena wyprodukowania magnetowidu [zł], y3 – cena wyprodukowania radiomagnetofonu
Y1 - cena wykorzystana szt. tranzystora [zł]; y2 – cena wykorzystana szt. opornika [zł]; y3 – cena wykorzystania m drutu miedzianego [zł]; y3 – cena wykorzystania g cyny [zł]
Y1 – liczba wyprodukowanych radioodbiorników [szt], y2 – liczba wyprodukowanych magnetowidów [szt]; y3 – liczba wyprodukowanych radiomagnetofonów [szt]
Y1 – liczba potrzebnych tranzystorów [szt]; y2 – liczba potrzebnych oporników [szt] y3 – ilość potrzebnego drutu miedzianego [m], y3 – ilość potrzebnej cyny [g]
Y1 - cena wykorzystana szt. tranzystora [zł]; y2 – cena wykorzystana szt. opornika [zł]; y3 – cena wykorzystania m drutu miedzianego [zł]; y3 – cena wykorzystania g cyny [zł]
Teoria masowej obsługi (wybierz jedną lub więcej)
To dowolna sytuacja konfliktowa.
To działanie, gdzie każda strona wybiera pewną strategię postępowania, po czym zależnie od strategii własnej oraz innych uczestników każdy gracz otrzymuje wypłatę w jednostkach użyteczności (pieniądze, wzrost szansy na przekazanie własnych genów czy też cokolwiek innego, z czystą satysfakcją włącznie)
To budowa modeli matematycznych, które można wykorzystać w racjonalnym zarządzaniu dowolnymi systemami działania, zwanymi systemami masowej obsługi.
To założenie, że działanie wszystkich podmiotów decyzyjnych (graczy) jest racjonalne
To budowa modeli matematycznych, które można wykorzystać w racjonalnym zarządzaniu dowolnymi systemami działania, zwanymi systemami masowej obsługi.
Teoria masowej obsługi zwana także teorią kolejek, zajmuje się: (wybierz jedną lub więcej)
Psychologią tłumu
Budową modeli matematycznych, które można wykorzystać w racjonalnym zarządzaniu dowolnymi systemami działania
Badaniem zachowań osobowościowych w ujęciu uzyskanych teorii psychologicznych
Budową modeli matematycznych, zwanymi systemami masowej obsługi
Budową modeli matematycznych, które można wykorzystać w racjonalnym zarządzaniu dowolnymi systemami działania
Przykładami systemów masowej obsługi są: (Wybierz jedną lub więcej)
Podsystem użytkowania samochodów przedsiębiorstwa transportowe
Podsystem obsługiwania obrabiarek
Porty lotnicze
Sklepy
Linia produkcyjna
Podsystem użytkowania samochodów przedsiębiorstwa transportowe
Podsystem obsługiwania obrabiarek
Porty lotnicze
Sklepy
Poniższe problemy decyzyjne: - zagadnienia dyliżansu - zagadnienia finansowania inwestycji - optymalizacja zapasów - alokacja zasobów czy wymiana majątku trwałego Zaliczamy do zadań: (wybierz jedną lub więcej)
Teorii kolejek
Programowania cało-liczbowego
Programowania dynamicznego
Teorii gier
Programowania dynamicznego
Kryterium optymalności może być: (wybierz jedną lub więcej)
Wyznaczenie nieznanej wartości potrzebnych zasobów finansowych
Wyznaczenie konkretnej wartości (budżetowe), np. jak kupić bilet za 100zł
Maksymalizacja efektu finansowego, zwykle zysku np. gdzie można się najdalej znaleźć na kuli ziemskiej za posiadaną kwotę
Minimalizacja nakładów (zwykle kosztów), np. jak najtaniej dostać się do Indii
Maksymalizacja efektu finansowego, zwykle zysku np. gdzie można się najdalej znaleźć na kuli ziemskiej za posiadaną kwotę
Minimalizacja nakładów (zwykle kosztów), np. jak najtaniej dostać się do Indii
Zdarzeniem początkowym w sieci nazywamy:
Zdarzenie, które jest początkiem i końcem wielu czynności
Zdarzenie, które nie jest początkiem ani końcem żadnej czynności
Zdarzenie, które nie jest początkiem żadnej czynności
Zdarzenie, które nie jest końcem żadnej czynności
Zdarzenie, które nie jest końcem żadnej czynności
David G. Kendall stworzył w 1953 roku notację, jaką należy stosować przy opisywaniu systemów kolejkowych. Zawiera ona cztery elementy: (Wybierz jedną lub więcej)
Drugi dotyczy rozkładu czasu obsługi
Drugi liczby miejsc w systemie
Trzeci dotyczy rozkładu czasu i obsługi
Trzeci liczby stanowisk obsługi
Czwarty liczby miejsc w systemie
Czwarty liczby stanowisk obsługi
Trzeci dotyczy rozkładu czasu obsługi
Pierwszy dotyczy rozkładu czasu napływu
Drugi dotyczy rozkładu czasu obsługi
Trzeci liczby stanowisk obsługi
Czwarty liczby miejsc w systemie
Pierwszy dotyczy rozkładu czasu napływu
Strategia dominująca (wybierz jedną lub więcej)
Występuje, kiedy gracz posiada strategię dającą mu wyższą wypłatę bez względu na to, jak zagra konkurent
Występuje, kiedy gracz posiada strategię dającą mu najniższą wypłatę bez względu na to, jak zagra konkurent
To najlepsza możliwa reakcja na dowolną strategię zastosowaną przez konkurenta
Występuje, gdy gracz wybiera z określonym prawdopodobieństwem jedną z kilku strategii
To najlepsza możliwa reakcja na dowolną strategię zastosowaną przez konkurenta
Połącz w pary odpowiednie sformułowania: Metoda probablistyczna
CPM
ZMIENNE CAŁKOWITE
PERT
PERT
Połącz w pary odpowiednie sformułowania: Programowanie całoliczbowe
PERT
ZMIENNE CAŁKOWITE
CPM
ZMIENNE CAŁKOWITE
Połącz w pary odpowiednie sformułowania: Metoda deterministyczna
ZMIENNE CAŁKOWITE
PERT
CPM
CPM

Powiązane tematy

#badania,operacyjne

Inne tryby