Fiszki

Traktorki

Test w formie fiszek 1
Ilość pytań: 21 Rozwiązywany: 549 razy
Według białej księgi 2011 w (white paper)”europ mapa drogowa do jednolitego obszaru transportowego” wkład usług transportowych i wytwarzania środków transportu stanowią łącznie następujący udział procentowy PKB ( GDP – ang.) Unii Europejskiej
10,3
15,3
6,3
10,3
Przewiduje się, ze w 21 wieku będą dominowac w transp ladowym pojazdy energooszczędne w tym hybrydowe ? co w tym kontekście oznacza hybrydowe
wodorem
ropa nafrowa i energia elektryczna
olej rzepakowy i beznzyna
ropa nafrowa i energia elektryczna
. Koszt cakowity jednego tonokilometra tego samego ladunku na dużych odlegosciach jest najniższy w przypadku transportu:
morskiego
powietrznego
samochodowego
morskiego
.struktura kosztów transportu sprawia, ze na małych odlegosciach najbardziej efektywny jest transport
samochodowy
kolejowy
wodny
samochodowy
Dziedziny(sfery) objęte przez logistykę to
sfera zaopatrzenia, sfera produkcji i sfera zbytu
marketnigowa, promocyjna konsumpcyjna
finansowa, niszowa, popytowa
sfera zaopatrzenia, sfera produkcji i sfera zbytu
międzynarodowy transport multimodalny oznacza przewoz towarów przy uzyciu:
Przynajmniej 4 roznych galezi transportu na podst. Umowy o przewoz multimodalny
przynajmniej 2 roznych gałęzi transportu i umowa mulitimodalna
przynajmniej 1 galezi transportu i umowa mulitimodalna
przynajmniej 2 roznych gałęzi transportu i umowa mulitimodalna
która ze specyficznych cech transportu leśnego stracila najbardziej na aktualności w gosp. Rynkowej:
sezonowość
roznorodnosc warunków drogowych
wielooperacyjnosc
sezonowość
Z którą ze specyficznych cech transportu leśnego kojarzy się wspolczynnik wykorzystania przebiegu?
zmienność ladunkow
niska konsentracja ladunkow(przestrzennoscia)
jednokierunkowoscia
jednokierunkowoscia
według podzialu systemow transportowych zaleznie od stosowanej techniki przemieszczania termin „system wachadlowy ciagly” oznacza wykorzystania
ciaglej jazdy pojazdu szynowego i samochodowego
2 pojazdy transportowe i jedna naczepa
3 naczepy i jeden ciągnik siodłowy
3 naczepy i jeden ciągnik siodłowy
techniczne czynniki wplywajace na transport to
planowanie, umiejetnosci zawodowe, sprzet i operacje serwisowe
czas jazdy, czas operacji terminalnych i wielkość ladunkow
koszt plac koszt maszyn i materiałów
czas jazdy, czas operacji terminalnych i wielkość ladunkow
co musimy wiedzieć by poprawinie rozwiazac problem efektywności operacyjnej
jaki jest rozmiar operacji pozyskaniowej, bariery dostepnosci technicznej, przepustowość skadnic, doświadczenie zawodowe robotnikow
jakie sa dostępne srodki techniczne, wydajność sprzętu, czynniki oddzialywujace na wydajność, koszty wdrożenia operacji, ceny produktów uzyskanych, ograniczenia
jakie sa gabaryty pojazdow stan techniczny drog, zaplecze naprawczo-serwisowe, zdolności menadżerskie kadry zarzadzajacej, zbrojenie składnic
jakie sa dostępne srodki techniczne, wydajność sprzętu, czynniki oddzialywujace na wydajność, koszty wdrożenia operacji, ceny produktów uzyskanych, ograniczenia
nazwa systemu pozyskaniowego zależy od postaci w jakiej drewno dociera do ;
skadnicy docelowej
przydroża
odbiorcy finalnego
skadnicy docelowej
prawo nieprzerwanej ewolucji prof..Samset`a dotyczy kształtowania się relacji miedzy
wydajnoscia a kosztami danej metody pracy
cena sprzętu a kosztami amortyzacji
postępem technicznym a kwalifikacjami zawodowymi sily roboczej
wydajnoscia a kosztami danej metody pracy
prawo prof.Samset`a zwane tez prawem dostosowania obejmuje nastepujace etapy
presji ekonomicznej rozwoju wdrożenia i stabilizowania
stagnacji, akceleracji, wachania i odreagowania
recesji fluktuacji i ożywienia bumu rynkowego
presji ekonomicznej rozwoju wdrożenia i stabilizowania
proste, nadziemne, grawitacyjne techniki zrywkowe związane z torem linowym stosowane przedlaty w PL to
wózki grawitacyjne, kolejka FPU
kolejka- „lasso-kabel” i „transporta”
slizgi z drutu (IBL, kanadyjski) kolejka wahadlowa szotkowskiego
slizgi z drutu (IBL, kanadyjski) kolejka wahadlowa szotkowskiego
slizg z tworzyw sztucznych klasy Leykam Log-line został opracowany pod koniec lat 1970tych w :
Niemczech
PL
Austrii
Austrii
Wrunkiem efektywnej pracy slizgu Leykam log-line jest wyposaenie go w :
maszto wyciagarke oraz line pociagowa i zrywkowa
ochraniacze drzew i capiny
wyciagarke do operacji montażowych, tarcze poslizgowa i hamulec
wyciagarke do operacji montażowych, tarcze poslizgowa i hamulec
.wozek grawitacyjny typu buggie sluzy przede wszystkim do :
zrywki drewna z wykorzystaniem nachylenia terenu
uwalniania zawieszonych grzew w gorach
wywozu drewna na krótkie odlegosci- w dol stoku
wywozu drewna na krótkie odlegosci- w dol stoku
Wg prof. Staaf`a na swiecie, do celów transportowych , wykorzystuje się nastepujaca ilość zwierzat pociągowych (mln szt.)
150
450
1550
450
. ilość koni w Polsce szacuje się obecnie na (mln sztuk)
0.2
3
1,0
0.2
Normalna sila uciągu zależy od:
wysokości konia w klebie , umiejetnosci wozaka, stanu szlaku zrywkowego, wspolczynnika tarcia
wielkości ladunku, wilgotności drewna, wdrożenia konia do pracy
masy konia, predkosci ruchu, sredniej odl zrywki, nachylenia terenu i kierunku zrywk
wielkości ladunku, wilgotności drewna, wdrożenia konia do pracy

Powiązane tematy

#1

Inne tryby