system linowy przydatny do transportu drewna zarówno w górę jak i w dół stoku, w którym to systemie operacje ładunkowe możliwe są w każdym miejscu wzdłuż trasy
to żuraw hydrauliczny uzupełniony o układ linowy do zrywki
urządzenie pozwalające na transport drewna między dwoma punktami to jest stacja załadowcza i wyładunkowa, niekiedy istnieją tez stacje pośrednie lecz poza stacjami załadunek niemożliwy
system linowy przydatny do transportu drewna zarówno w górę jak i w dół stoku, w którym to systemie operacje ładunkowe możliwe są w każdym miejscu wzdłuż trasy
jaki jest szacunkowy udział zrywki linowej w Polsce ogółem %
2
0,2
20
0,2
W jakie liny wyposażony jest „system z obiegową liną nośną” (running skyline) :
w liny roboczą i powrotną pełniąca funkcje liny nośnej
lina nośna, robocza i powrotna
lina nośna, powrotna, zrywkowa i pomocnicza
w liny roboczą i powrotną pełniąca funkcje liny nośnej
jakie są zalety oferowanych w Europie systemów linowych do zrywki w górę stoku:
wymagają mniej licznego zespołu zrywkowego
pozwalają na uproszczenie konfiguracji linowej i lepszą kontrolę drewna dociąganego do liny nośnej
wymagają mniejszych umiejętności zespołu zrywkowego
pozwalają na uproszczenie konfiguracji linowej i lepszą kontrolę drewna dociąganego do liny nośnej
Jaki jest szacunkowy udział lasów górskich (głównego terenu zagrożonego szkodami zrywkowymi) w światowym obszarze leśnym wynoszącym obecnie około 4,033mld (wg FAO 3,999 mld) ha w %
32
51
24 (dokładnie 22,5% wg FAO)
24 (dokładnie 22,5% wg FAO)
Optymalne wykorzystanie ładowności pojazdu mierzone jest m.in. współczynnikiem wykorzystania ładowności, statycznym(C). Przekraczanie wartości 1.0 tego współczynnika przede wszystkim prowadzi do :
uzyskania lepszych efektów ekonomicznych całego procesu transportowego
poprawy efektywności logistycznej systemu wywozowego
skrócenia żywotności pojazdu
skrócenia żywotności pojazdu
Najbardziej prawdopodobnym jest, że typ i wielkość stosowanego urządzenia załadunkowego będzie zależeć od:
lokalnych przepisów i kodeksów drogowych
wielkości pojedynczych załadowanych sztuk czy wiązek i koncentracji masy drzewnej przygotowanej do załadunku
całkowitej powierzchni pozyskaniowej
lokalizacja żurawia forwardera nad kabiną maszyny wpływa korzystnie na:
wykorzystanie maszyny i bezpieczeństwo pracy
możliwość sięgnięcia po ładunek do przodu, przed kabinę, lepsza widoczność i zwartość konstrukcji
stabilność i żywotność maszyny przy jeździe po stoku
możliwość sięgnięcia po ładunek do przodu, przed kabinę, lepsza widoczność i zwartość konstrukcji
ładowarki czołowe i kołowe używane są do :
załadunku taboru kolejowego przenosząc uchwycony szczekami chwytaka ładunek nad ładowarką usytuowana prostopadle do wagonu
załadunku drewna na tabor pływający
załadunku drewna, głównie na składnicach surowca w zakładach przemysłowych
załadunku drewna, głównie na składnicach surowca w zakładach przemysłowych
Zastosowanie dźwigu linowego z obiegowa lina nośną i możliwością obrotu masztu jardera :
stwarza możliwość oddzielenia procesu zrywki od wywozu drewna
wpływa neutralnie na relacje zrywka –wywóz
ogranicza płynność przebiegu procesu zrywki i wywozu drewna
stwarza możliwość oddzielenia procesu zrywki od wywozu drewna