Fiszki

SCZ - kolos2

Test w formie fiszek Kolos nr 2 na podstawie elka.mine.nu (SCZ_kolos2_propozycje_odpowiedzi_by_czesi; scz_kolos2_wer2)
Ilość pytań: 25 Rozwiązywany: 1909 razy
Prędkości transmisji stosowane w sieciach czujnikowych mogą wynosić:
1Mb/s
<1kb/s
>10Mb/s
10kb/s
100kb/s
1Mb/s
10kb/s
100kb/s
Prędkości transmisji stosowane w sieciach czujnikowych rzadko kiedy wynoszą
<1kb/s
1Mb/s
100kb/s
10kb/s
>10Mb/s
<1kb/s
>10Mb/s
Topologie sieci czujnikowych pozwalające na regenerację sygnału to:
pierścień
gwiazda
drzewo
topologia dowolna
Magistrala
pierścień
drzewo
Topologie sieci czujnikowych pozwalające na zwiększenie odporności na uszkodzenia węzła to:
pierścień
topologia dowolna
drzewo
gwiazda
magistrala
topologia dowolna
drzewo
gwiazda
Sieci czujnikowe w przemyśle typowo komunikują się za pośrednictwem:
Skrętki zasilanej
Światłowodu
Linii energetycznej 230V/50Hz
Linii radiowej
Przewodu wiolożyłowego
Skrętki zasilanej
Światłowodu
Sieci czujnikowe w samolotach typowo komunikują się za pośrednictwem:
linii radiowej
linii energetycznej 230V/50Hz
przewodu wielożyłowego
światłowodu
skrętki zasilanej
przewodu wielożyłowego
światłowodu
Rozmiar sieci czujnikowej wykorzystującej komunikację po linii energetycznej może wynosić:
2 węzły
100 węzłów
1 000 wezłów
10 000 węzłów
10 węzłów
2 węzły
100 węzłów
10 węzłów
Rozmiar sieci czujnikowej wykorzystujące komunikację po skrętce może wynosić:
2 węzły
100 węzłów
1 000 węzłów
10 węzłów
10 000 węzłów
2 węzły
100 węzłów
1 000 węzłów
10 węzłów
10 000 węzłów
Norma CENELEC zaleca, aby komunikacja:
dostawcy energii była w paśmie B
Dostawcy energii była w paśmie A
odbiorcy energii była w paśmie D
odbiorcy energii była w paśmie A
odbiorcy energii była w paśmie C
odbiorcy energii była w paśmie B
Dostawcy energii była w paśmie A
odbiorcy energii była w paśmie C
odbiorcy energii była w paśmie B
Częstotliwości ISM są lokowane w zakresie:
2,45 GHz
130 kHz
869,0 MHz
433,9 MHz
315,7 MHz
2,45 GHz
433,9 MHz
Częstotliwości ISM są lokowane w zakresie :
1.869 GHz
130 kHz
13.560;27.120;40.68[MHz], 2.450; 5.800; 24.125 [GHz]
31.57 MHz
433.9 MHz (433.92 MHz)
13.560;27.120;40.68[MHz], 2.450; 5.800; 24.125 [GHz]
433.9 MHz (433.92 MHz)
Skrót HD w sieciach oznacza:
Hamming Distance
High Definition
Heavy Duty
Host Data
High Density
Hamming Distance
Sieci niestosowane w przemyśle to:
InterBus-S
HART
DevceNet
D2B
Linet
InterBus-S
D2B
Sieci wykorzystywane w inteligentnych budynkach to:
X-10
Lin
D2B
MOST
EIB
CAN,Meter-BUS(M-BUS), Linet, LonWorks,CEBus,INsteon
X-10
EIB
CAN,Meter-BUS(M-BUS), Linet, LonWorks,CEBus,INsteon
Sieci stosowane w pojazdach samochodowych to:
FlexRay
CAN
FastDrive
TTP/C
D2B
MI-Bus
LIN, MOST, D2B, J1850, A-BUS, VAN FlexRay, TTCAN
Linx
Byteflight
FlexRay
CAN
TTP/C
D2B
MI-Bus
LIN, MOST, D2B, J1850, A-BUS, VAN FlexRay, TTCAN
Byteflight
Światłowody są stosowane w sieci:
D2B
MOST
FlexRay
Bytefight
MI-Bus
CAN
D2B
MOST
FlexRay
Bytefight
Protokoły dostępu do medium sieci to:
CLS
CSMA/CA
TokenRing
TTp
Aloha
CSMA/CA
Aloha
Norma IEEE1451 określa:
Format TEDS
Formaty ramki
Prędkości transmisji
Format preambuły
Układ sygnałów w gniazdku interfejsu do czujnika
Format TEDS
Z tej samej baterii dłużej będzie pracował węzeł w standardzie:
Bluetooth niż ZigBee
HomeRF inż. Bluetooth
ZigBee niż Wi Fi
Nokia30 niż ZigBee
Nokia 30 niż Home RF
WiFi niż ZigBee
ZigBee niż Wi Fi
Sieci oparte o CAN to:
Device Net
SAE J1939
SDS
NMEA 2000
CANopen
Device Net
SAE J1939
SDS
NMEA 2000
CANopen
CAN 2.0A różni się od wersji 2.0B:
Długością przerwy pomiędzy ramkami
Długością pola danych
Długością pola kontrolnego
Długością pola CRC
Długością pola identyfikatora
Długością pola identyfikatora
Sieć VAN jest stosowana w samochodach marki:
Volvo
Ford
Audi (A-BUS)
Fiat
BMW (ByteFlight, FlexRay)
Opel
Renault
Peugeot
Volvo
Fiat
Renault
Peugeot
Standard HART:
Ma pętlę 4-20mA
jest wycofywany
Jest najstarszym standardem sieci czujnikowych
Ma preambułę FF:FF
Nie jest już stosowany ma prędkość transmisji = 50B/s (1.2kbps)
Ma prędkość transmisji >10 kB/s
Ma pętlę 4-20mA
jest wycofywany
Jest najstarszym standardem sieci czujnikowych
Protokół DSR służy do:
Usypiania węzłów
Wykrywania trasy
Optymalizacji trasy
Utrzymania trasy
Ukrywania węzłów
Wykrywania trasy
Optymalizacji trasy
Utrzymania trasy
Węzły EIB:
są dopuszczone w Europie
wymagają ustawienia adresu
Są kompatybilne z KNX
Nie wymagają konfiguracji
Nie są dopuszczone w Europie
Mają fizyczne adresy w formacie X.X.X
komunikują się po linii 110V (raczej 230VAC)
Komunikują się po skrętce
są dopuszczone w Europie
wymagają ustawienia adresu
Są kompatybilne z KNX
Mają fizyczne adresy w formacie X.X.X

Powiązane tematy

#eiti #SCZ

Inne tryby