Fiszki

Radiooperator SRC

Test w formie fiszek Świadectwo operatora łączności bliskiego zasięgu (GMDSS) w służbie radiokomunikacyjnej morskiej i żeglugi śródlądowej.
Ilość pytań: 340 Rozwiązywany: 56305 razy
Zasięg stacji systemu NAVTEX wynosi:
200 – 400 Mm
350 – 1000 Mm
50-100 Mm
200 – 400 Mm
Podstawową częstotliwością transmisji w systemie NAVTEX jest:
518 kHz
4125 kHz
500 kHz
518 kHz
Stacje systemu NAVTEX pracują na częstotliwości:
490 kHz
156,8 MHz
2177 kHz
490 kHz
System NAVTEX służy do:
transmisji ostrzeżeń nawigacyjnych
łączności z publiczną siecią telefoniczną
transmisji map synoptycznych
transmisji ostrzeżeń nawigacyjnych
Testowanie aparatury DSC na kanale 70 może być realizowane:
tak często jak to jest niezbędne
tak często jak to jest niezbędne
testowanie kanału 70 jest zabronione
testowanie kanału 70 jest zabronione
Przedstaw możliwości stosowania kanałów DSC w korespondencji publicznej w paśmie VHF.
w paśmie VHF kanał 70 stosowany jest zarówno do wywołań DSC w niebezpieczeństwie jak i do celów zapewnienia bezpieczeństwa. Jest również stosowany do wywołań DSC w celu zrealizowania korespondencji publicznej
w paśmie VHF kanał 70 nie może być stosowany do celów zapewnienia bezpieczeństwa
w paśmie VHF kanał 70 nie może być stosowany w celu zrealizowania korespondencji publicznej
w paśmie VHF kanał 70 stosowany jest zarówno do wywołań DSC w niebezpieczeństwie jak i do celów zapewnienia bezpieczeństwa. Jest również stosowany do wywołań DSC w celu zrealizowania korespondencji publicznej
Pośredniczenie w przekazywaniu alarmu w niebezpieczeństwie w paśmie VHF polega na:
nadaniu typu pośrednictwo w niebezpieczeństwie do wszystkich statków
nadaniu typu pośrednictwo w niebezpieczeństwie do właściwej stacji nadbrzeżnej
nadaniu typu pośrednictwo w niebezpieczeństwie do wszystkich stacji nadbrzeżnych
nadaniu typu pośrednictwo w niebezpieczeństwie do właściwej stacji nadbrzeżnej
Zasady potwierdzania odbioru wywołania w niebezpieczeństwie to:
potwierdzenie odbioru wywołania w niebezpieczeństwie powinno być zainicjowane ręcznie- na tej samej częstotliwości na której odebrano to wywołanie z opóźnieniem co najmniej jednominutowym
potwierdzenie odbioru wywołania w niebezpieczeństwie powinno być zainicjowane ręcznie- na tej samej częstotliwości na której odebrano to wywołanie z opóźnieniem co najmniej jednominutowym
potwierdzenie odbioru wywołania w niebezpieczeństwie powinno być zainicjowane ręcznie- na tej samej częstotliwości na której odebrano to wywołanie z opóźnieniem - nie większym jednak niż 2,75 min
potwierdzenie odbioru wywołania w niebezpieczeństwie powinno być zainicjowane ręcznie- na tej samej częstotliwości na której odebrano to wywołanie z opóźnieniem - nie większym jednak niż 2,75 min
Określ jakie powinny być czynności operatora przy realizacji alarmu:
Wprowadzenie: - pożądanego rodzaju późniejszej komunikacji - pozycji statku - jeżeli czas na to pozwoli - czasu określania pozycji – o ile nie jest wprowadzony automatycznie - rodzaju niebezpieczeństwa zagrażającego statkowi Wybranie rodzaju komunikacji, aparatury Zainicjowanie próby wywołania w niebezpieczeństwie
Wprowadzenie: - pożądanego rodzaju późniejszej komunikacji - pozycji statku- jeżeli czas na to pozwoli - czasu określania pozycji – o ile nie jest wprowadzony automatycznie - rodzaju niebezpieczeństwa zagrażającego statkowi Wybranie częstotliwości niebezpieczeństwa, którą ma zamiar użyć Zainicjowanie próby wywołania w niebezpieczeństwie
Wprowadzenie: - pożądanego rodzaju późniejszej komunikacji - pozycji statku- jeżeli czas na to pozwoli - rodzaju niebezpieczeństwa zagrażającego statkowi Wybranie częstotliwości niebezpieczeństwa, którą ma zamiar użyć Zainicjowanie próby wywołania w niebezpieczeństwie
Wprowadzenie: - pożądanego rodzaju późniejszej komunikacji - pozycji statku- jeżeli czas na to pozwoli - czasu określania pozycji – o ile nie jest wprowadzony automatycznie - rodzaju niebezpieczeństwa zagrażającego statkowi Wybranie częstotliwości niebezpieczeństwa, którą ma zamiar użyć Zainicjowanie próby wywołania w niebezpieczeństwie
Próba nadania przez statek w obszarze A1 sygnału alarmowego w paśmie VHF może być realizowana na:
dwóch częstotliwościach
jednej częstotliwości
trzech częstotliwościach
jednej częstotliwości
W polu „informacja” dla wywołań w niebezpieczeństwie należy umieścić:
Wiadomość pierwsza - rodzaj niebezpieczeństwa jakie zagraża statkowi. Wiadomość druga - pozycja geograficzna statku, który znajduje się w niebezpieczeństwie. Wiadomość trzecia - informacja o czasie, w którym pozycja była określana. Wiadomość czwarta - rodzaj późniejszej komunikacji (telefonia lub wydruk bezpośredni)
Wiadomość pierwsza - opis rodzaju niebezpieczeństwa jakie zagraża statkowi. Wiadomość druga - pozycja geograficzna statku, który znajduje się w niebezpieczeństwie. Wiadomość trzecia - informacja o czasie, w którym pozycja była określana. Wiadomość czwarta - jakie środki ratunkowe posiada statek
Wiadomość pierwsza - informacje jaki rodzaj pomocy jest oczekiwany przez statek. Wiadomość druga - pozycja geograficzna statku, który znajduje się w niebezpieczeństwie. Wiadomość trzecia - informacja o czasie, w którym pozycja była określana. Wiadomość czwarta - rodzaj późniejszej komunikacji (telefonia lub wydruk bezpośredni)
Wiadomość pierwsza - rodzaj niebezpieczeństwa jakie zagraża statkowi. Wiadomość druga - pozycja geograficzna statku, który znajduje się w niebezpieczeństwie. Wiadomość trzecia - informacja o czasie, w którym pozycja była określana. Wiadomość czwarta - rodzaj późniejszej komunikacji (telefonia lub wydruk bezpośredni)
Pole „kategorii” definiuje:
priorytet sekwencji wywoławczej
zastosowany rodzaj adresu
adres sekwencji wywoławczej
priorytet sekwencji wywoławczej
Prawidłowe adresy to:
do adresowania pojedynczej stacji statkowej 261001021, do grupy statków 0026101145, do stacji nadbrzeżnej 02320018
. do adresowania pojedynczej stacji statkowej 261001021, do grupy statków 026101143, do stacji nadbrzeżnej 0002320015
do adresowania pojedynczej stacji statkowej 261001021, do grupy statków 026101143, do stacji nadbrzeżnej 002320018
do adresowania pojedynczej stacji statkowej 261001021, do grupy statków 026101143, do stacji nadbrzeżnej 002320018
Adres numeryczny w DSC to:
10-cio cyfrowy identyfikator składający się z 9-cio cyfrowej liczby dziesiętnej uzupełnionej zerem na dziesiątej pozycji
10-cio cyfrowy identyfikator składający się z 8-cio cyfrowej liczby dziesiętnej uzupełnionej zerem na dziewiątej pozycji. Numer ten nazywany jest identyfikatorem morskiej służby ruchomej (MMSI) który zawiera tzw. MID
9-cio cyfrowy identyfikator składający się z 9-cio cyfrowej liczby dziesiętnej. Numer ten nazywany jest identyfikatorem morskiej służby ruchomej (MMSI)
9-cio cyfrowy identyfikator składający się z 9-cio cyfrowej liczby dziesiętnej. Numer ten nazywany jest identyfikatorem morskiej służby ruchomej (MMSI)
Czas trwania całkowitego pojedynczego wywołania DSC w paśmie VHF wynosi:
3 s - 4 s
0,45 s - 0,63 s
6,2 s - 7,2 s
0,45 s - 0,63 s
Do transmisji radiowej sygnału DSC w paśmie VHF stosuje się:
modulację amplitudy dwuwstęgową DSB
modulację częstotliwości
modulację amplitudy jednowstęgową SSB
modulację częstotliwości
Stosowany w DSC kod to kod:
dziesiętny
binarny
ósemkowy
binarny
Do transmisji radiowej sygnału DSC w paśmie VHF stosuje się częstotliwość kanału:
16-go
6-go
70-go
70-go
System cyfrowego selektywnego wywołania to system:
do transmisji ostrzeżeń pogodowych
do transmisji ostrzeżeń nawigacyjnych
do automatycznego ustanawiania połączeń radiowych i alarmowania
do automatycznego ustanawiania połączeń radiowych i alarmowania
W skład wyposażenia statku pływającego w obszarze A1 wchodzi:
urządzenie nadawczo-odbiorcze na kanale 70
urządzenie nadawczo-odbiorcze na częstotliwości 2187,5 kHz
urządzenie nadawczo-odbiorcze na częstotliwości 406 MHz
urządzenie nadawczo-odbiorcze na kanale 70