Test w formie fiszek Materiały dla studentów z zakresu psychologii reklamy. Test wiedzy.
Ilość pytań: 29
Rozwiązywany: 4265 razy
Stopień zaangażowania w zakup i rodzaj motywacji zakupu danego produktu,to podstawowe czynniki brane pod uwagę w przypadku następującego modelu
AIDA
ELM
FCB
DAGMAR
FCB
Zachęcenie do zakupu produktu przez bohatera to następująca technika prezentacji
demonstracja
styl życia
scenka rodzajowa
rekomendacja
rekomendacja
Uwaga to :
sposób tworzenia nastroju w reklamie
ukierunkowanie narządów zmysłow w ściśle określonym kierunku i selekcja informacji
sposób wypunktowania bądź podkreśłenia danej czynnośći w reklamie
środek perswazji podkreślający przejście z jednego ujęcia w drugie
ukierunkowanie narządów zmysłow w ściśle określonym kierunku i selekcja informacji
Efekt reklamowy,który służy zwiększeniu szansy na zapiętanie przesłania reklamowego to :
efekt pasikonika
efekt zwiększonej ekspozycji
efekt świeżości
efekt pierszeństwa
efekt zwiększonej ekspozycji
Które z poniższych stwierdzeń nie jest przejawem stereotypu
hiszpański temperament nowego modelu samochodu
stworzone dla dynamicznych brunetek
mama zawsze w niedzielę piecze ciasto
niemiecka precyzja wykonania
mama zawsze w niedzielę piecze ciasto
Umiejętność czy sposób oddziaływania nadawcy na postawy lub zachowania odbiorcy to "
technika perswazji
technika nadawania
technika manipulacji
technika dystrakcji
technika perswazji
W Polsce obowiązuje :
nieograniczona możliwość reklamy piwa w prasie,telewizji,radiu i internecie
całkowity zakaz reklamy piwa w internecie
możliwość reklamy piwa z pewnymi ograniczeniami
możliwość reklamy piwa w telewizji po 19:00
możliwość reklamy piwa w telewizji po 19:00
Proces tworzenia obrazowej reprezentacji kilku cech bodźca
percepcja
selekcja
wrażenie
spostrzeganie
spostrzeganie
Reklama tworząca nawyk zgodnie z modelem FCB dotyczy takich produktów jak
samochodów,domów,usług finansowych
biżuteri,kosmetyków,modnej odzieży
papierosów,słodyczy, napojów chłodzących
artykułów żywnościowych,benzyny
artykułów żywnościowych,benzyny
Jednostronne ,upraszczające wyobrażenie o jakiejś zbiorowości to
tożsamość grupowa
stereotyp
typ idealny
ideologia
stereotyp
Przypisywanie identycznych cech wszystkim osobom należącym do danej grupy bez uwzglenienia istniejących rzeczywistych różnic między członkami tej grupy
stereotyp
atrybucja
dyskryminacja
uprzedzenie
stereotyp
Trwała ocena,pozytywna lub negatywna wobec różnego rodzaju obiektów to
perswazja
przekonania
postawa
opinia
postawa
Efekt który służy do zwiększenia szansy na zwrócenie uwagi to
efekt zwiększonej ekspozycji
efekt pierszeństwa
efekt autoryteu
efekt halo
efekt zwiększonej ekspozycji
Reguła,która określa ustawienie S w nagłówkach w prasowym komunikacie reklamowym
reguła równowagi
reguła czytania w lini prostej
reguła czytania od lewej do prawej
reguła rzutu okiem
reguła rzutu okiem
Zjawisko polegające na przeniesieniu emocji z jednego elementu przekazu na inne znajdujące się w tym przekazie reklamowym to inaczej
efekt lustra
efekt pierszeństwa
efekt halo
efekt autorytetu
efekt halo
Zwrócenie uwagi,zainteresowania,wzbudzenie pożądania,pobudzenia do działania to podstawowe etapy modelu
DAGMAR
AIDA
DIPADA
FCB
AIDA
Presupozycja to
zadanie pytania w którym jest juz odpowiedź
zdanie pozornie prawdziwe
zastosowanie struktury językowej uniemożliwiającej negację
stworzenie pozorów naukowości
zdanie pozornie prawdziwe
Efekt świeżości w reklamie
najbardziej skuteczna jest reklama,która na świeżo trafia do odbiorcy
informacje znajdujące się na końcu reklamy zostają najlepiej zapamiętane
informacje znajdujące się na początku reklamy zwracają uwagę odbiorcy
odbiorca musi mieć świeży umysł
informacje znajdujące się na początku reklamy zwracają uwagę odbiorcy
Zgodnie z modelem ELM centralna strategia perswazji