Test w formie fiszek Materiały dla studentów z zakresu psychologii reklamy. Test wiedzy.
Ilość pytań: 29
Rozwiązywany: 4267 razy
Stopień zaangażowania w zakup i rodzaj motywacji zakupu danego produktu,to podstawowe czynniki brane pod uwagę w przypadku następującego modelu
FCB
ELM
AIDA
DAGMAR
FCB
Zachęcenie do zakupu produktu przez bohatera to następująca technika prezentacji
demonstracja
styl życia
rekomendacja
scenka rodzajowa
rekomendacja
Uwaga to :
ukierunkowanie narządów zmysłow w ściśle określonym kierunku i selekcja informacji
sposób tworzenia nastroju w reklamie
sposób wypunktowania bądź podkreśłenia danej czynnośći w reklamie
środek perswazji podkreślający przejście z jednego ujęcia w drugie
ukierunkowanie narządów zmysłow w ściśle określonym kierunku i selekcja informacji
Efekt reklamowy,który służy zwiększeniu szansy na zapiętanie przesłania reklamowego to :
efekt pierszeństwa
efekt świeżości
efekt pasikonika
efekt zwiększonej ekspozycji
efekt zwiększonej ekspozycji
Które z poniższych stwierdzeń nie jest przejawem stereotypu
niemiecka precyzja wykonania
stworzone dla dynamicznych brunetek
mama zawsze w niedzielę piecze ciasto
hiszpański temperament nowego modelu samochodu
mama zawsze w niedzielę piecze ciasto
Umiejętność czy sposób oddziaływania nadawcy na postawy lub zachowania odbiorcy to "
technika dystrakcji
technika perswazji
technika manipulacji
technika nadawania
technika perswazji
W Polsce obowiązuje :
całkowity zakaz reklamy piwa w internecie
możliwość reklamy piwa z pewnymi ograniczeniami
nieograniczona możliwość reklamy piwa w prasie,telewizji,radiu i internecie
możliwość reklamy piwa w telewizji po 19:00
możliwość reklamy piwa w telewizji po 19:00
Proces tworzenia obrazowej reprezentacji kilku cech bodźca
spostrzeganie
percepcja
selekcja
wrażenie
spostrzeganie
Reklama tworząca nawyk zgodnie z modelem FCB dotyczy takich produktów jak
papierosów,słodyczy, napojów chłodzących
samochodów,domów,usług finansowych
biżuteri,kosmetyków,modnej odzieży
artykułów żywnościowych,benzyny
artykułów żywnościowych,benzyny
Jednostronne ,upraszczające wyobrażenie o jakiejś zbiorowości to
stereotyp
ideologia
tożsamość grupowa
typ idealny
stereotyp
Przypisywanie identycznych cech wszystkim osobom należącym do danej grupy bez uwzglenienia istniejących rzeczywistych różnic między członkami tej grupy
atrybucja
uprzedzenie
dyskryminacja
stereotyp
stereotyp
Trwała ocena,pozytywna lub negatywna wobec różnego rodzaju obiektów to
perswazja
opinia
postawa
przekonania
postawa
Efekt który służy do zwiększenia szansy na zwrócenie uwagi to
efekt zwiększonej ekspozycji
efekt pierszeństwa
efekt autoryteu
efekt halo
efekt zwiększonej ekspozycji
Reguła,która określa ustawienie S w nagłówkach w prasowym komunikacie reklamowym
reguła czytania od lewej do prawej
reguła rzutu okiem
reguła równowagi
reguła czytania w lini prostej
reguła rzutu okiem
Zjawisko polegające na przeniesieniu emocji z jednego elementu przekazu na inne znajdujące się w tym przekazie reklamowym to inaczej
efekt halo
efekt autorytetu
efekt pierszeństwa
efekt lustra
efekt halo
Zwrócenie uwagi,zainteresowania,wzbudzenie pożądania,pobudzenia do działania to podstawowe etapy modelu
AIDA
DIPADA
FCB
DAGMAR
AIDA
Presupozycja to
stworzenie pozorów naukowości
zadanie pytania w którym jest juz odpowiedź
zdanie pozornie prawdziwe
zastosowanie struktury językowej uniemożliwiającej negację
zdanie pozornie prawdziwe
Efekt świeżości w reklamie
informacje znajdujące się na początku reklamy zwracają uwagę odbiorcy
odbiorca musi mieć świeży umysł
informacje znajdujące się na końcu reklamy zostają najlepiej zapamiętane
najbardziej skuteczna jest reklama,która na świeżo trafia do odbiorcy
informacje znajdujące się na początku reklamy zwracają uwagę odbiorcy
Zgodnie z modelem ELM centralna strategia perswazji