Zebrane pytania i odpowiedzi do zestawu. Świadectwo operatora łączności bliskiego zasięgu (GMDSS) w służbie radiokomunikacyjnej morskiej i żeglugi śródlądowej.
Ilość pytań: 340
Rozwiązywany: 56285 razy
Pytanie 41
Realizacja łączności pomiędzy dwoma mostkami statków jest możliwa za pomocą:
radiotelefonii na kanale 6 i 13
Pytanie 42
Rozpowszechnianie morskich informacji bezpieczeństwa dotyczy:
pilnych informacji nawigacyjnych i meteorologicznych
Pytanie 43
Uzyskanie namiaru na transponder radarowy SART uzyskuje się za pomocą radaru pracującego na częstotliwości:
9 GHz
Pytanie 44
Łączność na miejscu akcji jest utrzymywana z wykorzystaniem częstotliwości:
156,8 MHz
Pytanie 45
Łączność koordynacyjna to łączność do:
zapewnienia koordynacji działań statków i lotnictwa
Pytanie 46
Informacje zawarte w sygnale alarmowym to:
rodzaj zagrożenia i położenie geograficzne
Pytanie 47
Realizacja komunikacji dla celów bezpieczeństwa jest możliwa z wykorzystaniem systemów:
DSC
Pytanie 48
Realizacja komunikacji dla celów pilnych jest możliwa z wykorzystaniem systemów:
DSC
Pytanie 49
Do nadawania sygnałów alarmowych w obszarze A1 stosowane są:
kanał 70
Pytanie 50
Nadawanie sygnałów alarmowych w GMDSS w obszarze A1 jest możliwe za pomocą:
DSC
Pytanie 51
Średni zasięg łączności alarmowej za pomocą DSC w obszarze A1 wynosi:
20 mil morskich
Pytanie 52
Definicja obszaru morza A1 to:
Poprzez obszar A1 definiowana jest powierzchnia morza, w której statek może realizować łączność alarmowania za pomocą cyfrowego selektywnego wywołania prowadzonej w kanale 70 (156, 525 MHz) morskiego pasma VHF
Pytanie 53
Koncepcja systemu GMDSS pozwala na organizację ratownictwa przez:
statki w porozumieniu z RCC i SAR
Pytanie 54
System GMDSS do łączności w paśmie krótkofalowym – HF stosuje częstotliwości z zakresu: