Zebrane pytania i odpowiedzi do zestawu. Materiały dla studentów z zakresu psychologii reklamy. Test wiedzy.
Ilość pytań: 29
Rozwiązywany: 4265 razy
Pytanie 1
Stopień zaangażowania w zakup i rodzaj motywacji zakupu danego produktu,to podstawowe czynniki brane pod uwagę w przypadku następującego modelu
FCB
Pytanie 2
Zachęcenie do zakupu produktu przez bohatera to następująca technika prezentacji
rekomendacja
Pytanie 3
Uwaga to :
ukierunkowanie narządów zmysłow w ściśle określonym kierunku i selekcja informacji
Pytanie 4
Efekt reklamowy,który służy zwiększeniu szansy na zapiętanie przesłania reklamowego to :
efekt zwiększonej ekspozycji
Pytanie 5
Które z poniższych stwierdzeń nie jest przejawem stereotypu
mama zawsze w niedzielę piecze ciasto
Pytanie 6
Umiejętność czy sposób oddziaływania nadawcy na postawy lub zachowania odbiorcy to "
technika perswazji
Pytanie 7
W Polsce obowiązuje :
możliwość reklamy piwa w telewizji po 19:00
Pytanie 8
Proces tworzenia obrazowej reprezentacji kilku cech bodźca
spostrzeganie
Pytanie 9
Reklama tworząca nawyk zgodnie z modelem FCB dotyczy takich produktów jak
artykułów żywnościowych,benzyny
Pytanie 10
Jednostronne ,upraszczające wyobrażenie o jakiejś zbiorowości to
stereotyp
Pytanie 11
Przypisywanie identycznych cech wszystkim osobom należącym do danej grupy bez uwzglenienia istniejących rzeczywistych różnic między członkami tej grupy
stereotyp
Pytanie 12
Trwała ocena,pozytywna lub negatywna wobec różnego rodzaju obiektów to
postawa
Pytanie 13
Efekt który służy do zwiększenia szansy na zwrócenie uwagi to
efekt zwiększonej ekspozycji
Pytanie 14
Reguła,która określa ustawienie S w nagłówkach w prasowym komunikacie reklamowym
reguła rzutu okiem
Pytanie 15
Zjawisko polegające na przeniesieniu emocji z jednego elementu przekazu na inne znajdujące się w tym przekazie reklamowym to inaczej
efekt halo
Pytanie 16
Zwrócenie uwagi,zainteresowania,wzbudzenie pożądania,pobudzenia do działania to podstawowe etapy modelu
AIDA
Pytanie 17
Presupozycja to
zdanie pozornie prawdziwe
Pytanie 18
Efekt świeżości w reklamie
informacje znajdujące się na początku reklamy zwracają uwagę odbiorcy
Pytanie 19
Zgodnie z modelem ELM centralna strategia perswazji