Podsumowanie testu

Transport leśny

Podsumowanie testu

Transport leśny

Twój wynik

Rozwiąż ponownie
Moja historia
Pytanie 1
50. jakie zasadnicze czynniki będą stymulować powstanie niszy rynkowej dla zrywki linowej w Polsce:
C, wzrost popytu na drewno z obszarow o niskiej nosnosci Np. olsza
B. wzrost popytu na drewno z obszarow gorskich i wzrost wartości tego drewna
A. presja ekologiczna na ograniczenie szkod zrywkowych , wycofanie koni , całoroczny obrot drewnem
Pytanie 2
51. Dzwig linowy to
A. system linowy przydatny do transportu drewna zarówno w gore jak i w dol stoku , w którym to systemie operacje ladunkowe możliwe sa w każdym miejscu wzdloz trasy
B. urządzenie pozwalające na transport drewna miedzy dwoma punktami to jest stacja zaladowcza i wyladunkowa . niekiedy istnieja tez stacje pośrednie lecz poza stacjami ladunek niemożliwy
C. to zuraw hydrauliczny uzupełniony o układ linowy do zrywki
Pytanie 3
52. jaki jest szacunkowy udział zrywki linowej w Polsce ogółem %
B. 2
C.0,2
A. 20
Pytanie 4
53. W jakie liny wyposażony jest „system z obiegowa lina nosna” (running skyline) :
C. w liny: robocza i powrotna pelniaca funkcje liny nośnej
A. lina nosna , powrotna , zrywkowa i pomocnicza
B. lina nosna , robocza i powrotna
Pytanie 5
54. jakie sa zalety oferowanych w Europie systemow linowych do zrywki w gore stoku:
C. wymagają mniejszych umiejetnosci zespołu zrywkowego
A. wymagają mniej licznego zespołu zrywkowego
B. pozwalają na uproszczenie konfiguracji linowej i lepsza kontrole drewna dociaganego do liny nośnej
Pytanie 6
55. Jaki jest szacunkowy udział lasow gorskich (glownego terenu zagrozonego szkodami zrywkowymi) w swiatowym obszarze leśnym wynoszącym obecnie około 4,033mld ha w %
C.32
A. 51
B.24
Pytanie 7
56. Optymalne wykorzystanie ladownosci pojazdu mierzone jest min współczynnikiem wykorzystania ladownosci, statycznym(C) . Przekraczanie wartości 1.0 tego wspolczynniki przede wszystkim prowadzi do :
A. poprawy efektywności logistycznej systemu wywozowego
C. uzyskania lepszych efektow ekonimicznym całego procesu transportowego
B. skrocenia zywotnosci pojazdu
Pytanie 8
57. Najbardziej prawdopodobnym jest , ze typ i wielkość stosowanego urzedzenia załadunkowego będzie zalezec od:
C. lokalnych przepisów i kodeksow drogowych
B. wielkości pojedynczych załadowanych sztuk czy wiazek i koncentracji masy drzewnej przygotowanej do załadunku
A. całkowitej powierzchni pozyskaniowej
Pytanie 9
58. lokalizacja zurawia , forwardera nad kabina maszyny wpływa korzysrnie na:
C. wykorzystanie maszyny i bezpieczeństwo pracy
A. stabilność i zywotnosc maszyny przy jeździe po stoku
B. możliwość siegniecia po ladunek do przodu, przed kabine, lepsza widoczność i zwartość konstrukcji
Pytanie 10
59. ładowarki czolowe i kolowe używane sa do :
A. załadunku taboru kolejowego przenosząc uchwycony szczekami chwytaka ladunek nad ladowarka usytuowana prostopadle do wagonu
C. załadunku drewa, glownie na składnicach surowca w zakladach przemyslowych
B. załadunku drewa na tabor plywajacy
Pytanie 11
60. Zastosowanie dźwigu linowego z obiegowa lina nosna i mozliwoscia obrotu masztu jardera :
A. ogranicza plynnosc przebiegu procesu zrywki i wywozu drewna
C.wplywa neutralnie na relacje zrywka –wywoz
B. stwarza możliwość oddzielenia procesu zrywki od wywozu drewna
Pytanie 12
61. termin FOPS oznacza:
B konstrukcja zabezpieczajaca w przypadku runięcia drzewa na pojazd
C konstrukcja zwiekszajaca stateczność pojazdu przy jeździe w poprzek stoku
A konstrukcja zabezpieczajaca w przypadku przewrócenia się maszyny
Pytanie 13
62 które elementy wplywaja najistotniej na wydajność mechanicznej zrywki drewna
B warunków dostepnosci drewna w drz-stanie, przygotowania szlakow zrywkowych, czas operacji terminalnych, wymogi certyfikacji FSC w zakresie jakości prac zrywkowych
A warunki pogodowe,klasa sprzętu, wymogi co do jakości prac zrywkowych, wymogi BHP
C sila uciągu, miazszosc pojedynczych szt. Drewna, odleglosc zrywki, warunki terenowe, wykorzystanie czasu pracy, kwalifikacje operatora, ogranizcja prac zrębowych
Pytanie 14
63. Ciagnik gasienicowy z twz gasienica elastyczna klasy FMC 220 rozni się od klasycznego ciągnika gasienicowego:
C, efektywnoscia silnika , gumowymu gasienicami i zdolnoscia jazdy w terenie wyjątkowo nierównym
B. konstrukcja gasienicy, systemem zawieszenia, rozwiązaniem napedowego kola zębatego
A. materialem konstrukcyjnym gasienicy, ciężarem ekspoatacynym , szerokoscia robocza
Pytanie 15
64. Do ciągnika rolniczego mogą być zaczepiane lub zawieszane:
C. wciągarki niezależne , kabestanowe , klasy zollern, PW 17 muli
A. kolejki linowe klasy lasso – cabel
B. dźwigi linowe coller k300
Pytanie 16
65. przystosowane do ciągnika uniwer tzw odwracalne stanowisko pracy oznacza:
C. fotel obracany i dwa zestawy urzadzen sterujacych
B. konstrukcje umozliwiajaca sieganie zurawiem , daleko przed kabine ciągnika
A. FOTEL OBROTOWY , WYKONUJACY OBROT O 180 STOPNI PRZY OPEROWANIU chwytakiem
Pytanie 17
66. wyposazenie ciągnika rolniczego eliminujące szkodliwe obciążenia dynamiczne ze strony podwieszonego lub wleczonego drewna to :
C. belki zaczepowe z nacięciami do zaczepiania lancuchow zrywkowych
A.monitorowanie na ciągniki lub zaczepianie do ciągnika wciągarki
B. zaczepiane do ciągnika luki zrywkowe z wciagarka i tarcza zrywkowa