Strona 1

ARZ

Pytanie 1
Badania rynkowe w odróżnieniu od wąsko rozumianych badań marketingowych:
mają na celu czynne oddziaływanie przedsiębiorstwa na układ stosunków rynkowych
prowadzone są w obszarze negentropii związanej m.in. z występowaniem ryzyka
służą do zmniejszenia entropii związanej m.in. z występowaniem ryzyka
odnoszą się do sfery adaptacji pierwotnej
Pytanie 2
Do badań rynków zagranicznych służących do podejmowania decyzji strategicznych należą:
badanie popytu zagranicznego na towary i usługi
badania produktu
badania podaży na rynku zagranicznym
badania strukturalne
Pytanie 3
Do badań rynkowych o charakterze strukturalnym należą:
badania promocji
badania dotyczące sytuacji demofraficznej na rynku zagranicznym
badania dotyczące regulacji prawnych w sferze gospodarczej
badania cen
Pytanie 4
Czynniki wpływające na koszt uzyskania informacji to:
stopień przetworzenia danych
odległość między nadawcą a odbiorcą
dokładność informacji
liczba ogniw pośrednich na drodze przekazu informacji
Pytanie 5
Do źródeł wtórnych wykorzystywanych w badaniach rynków zagranicznych należą:
zagraniczni klienci firmy, którzy testują nasz nowy produkt
dokumentacja i korepondencja handlowa przedsiębiorstwa
byli pracownicy konkurentów, z którymi przeprowadzamy wywiad
gotowe analizy rynkowe agencji badawczych
Pytanie 6
Ograniczeniami związanymi ze zbieraniem danych pierwotnch w badaniach międzynarodowych są:
problemy z właściwym doborem respondentów do próby badawczej
ograniczona aktualność
ograniczona dostępność danych
niechęć do udzielania odpowiedzi przez respondentów
Pytanie 7
Kraj o najleprzym otoczeniu biznesu spośród niżej wymienionych według raportu Doing Business 205 Banku Światowego to:
Niemcy
Kanada
Singapur
Nowa Zelandia
Pytanie 8
Które kryteria oceny jakości otoczenia boznesu wchodzą w skład wskaźnika DOing BUsiness Banku Świetowego:
handel zagraniczny (procedury)
stopień rozwoju infrastruktury
egzekwowanie umów
uzyskiwanie przyłączenia do sieci elektrycznej

Powiązane tematy

#ARZ