Strona 2

Psychologia ekonomiczna - wprowadzenie

Pytanie 9
Paradoks, wedle którego zmianie ulega struktura popytu na dobra luksusowe w sytuacji kryzysu, co przejawia się zmniejszeniem konsumpcji dóbr luksusowych o wysokiej wartości i zwiększeniem konsumpcji dóbr luksusowych o mniejszej wartości to:
Efekt snoba
Efekt szminki
Paradoks Veblena
Paradoks Giffena
Pytanie 10
Nabywanie dóbr po wyższych cenach dlatego, że robią to inni to:
Paradoks Giffena
Efekt snoba
Efekt szminki
Efekt owczego pędu
Pytanie 11
Zaniechanie nabywania dóbr chętnie kupowanych przez innych to:
Efekt owczego pędu
Paradoks GIffena
Efekt snoba
Efekt szminki
Pytanie 12
Wedle ekonomii konsument dąży do:
maksymalizacji użyteczności swoich zasobów
maksymalizacji zysku
Pytanie 13
Homo oeconomicus to inaczej
Pytanie 14
Kto jest autorem modelu ograniczonej racjonalności?
Pytanie 15
Psychologia ekonomiczna zajmuje się:
jedynie cechami konsumenta, które mogą wpływać na system ekonomiczny
badaniem wzajemnej interakcji między systemem ekonomicznym a konsumentem
jedynie wpływem systemu ekonomicznego na zachowanie konsumenta
Pytanie 16
Ekonomia behawioralna i psychologia ekonomiczna to to samo
Prawda
Fałsz