Strona 2

Marketing Międzynarodowy

Pytanie 9
Do optymalizowania zasobów ludzkich w przedsiębiorstwie międzynarodowym można wykorzystać:
cross promotion
diagram Ishikawy
mapy percepcji
badanie dystansu psychicznego
Pytanie 10
Istota planowania marketingu międzynarodowego polega na:
Dostosowaniu się do uwarunkowań międzykulturowych
rozpoznaniu przyszłych warunków działania i dostosowaniu do nich firmy
rozpoznaniu potencjału konkurentów
Pytanie 11
Która ze strategii nie należy do strategii produkt-rynek (macierz Ansoffa)?
Innowacja produkcyjno-rynkowa
Adaptacja rynku
Dyferencjacja
Penetracja rynku
Pytanie 12
Efekt kraju pochodzenia to:
zjawisko polegające na preferowaniu zakupu produktów krajowych, oparte na przesłankach moralnych, ekonomicznych lub emocjonalnych
obojętność wobec kraju pochodzenia produktu, kierowanie się przy decyzji zakupu tylko jego cechami
preferowanie produktów zagranicznych kosztem krajowych
wpływ jaki wizerunek danego kraju ma na ocenę przez konsumentów produktów (marek) pochodzących z tego kraju
Pytanie 13
Do analizy otoczenia międzynarodowego można wykorzystać metodę:
LINUKS
PESTEL
SWOT
PEST
SLEPT
SWAT
PRESTCOM
Pytanie 14
Turbulencje otoczenia międzynarodowego oznaczają:
takie pojęcie nie występuje
problemy sektora finansowego
utrudnienia w realizacji celów strategicznych przedsiębiorstwa
oddziaływanie czynników kulturowych
Pytanie 15
Dylemat etic-emic odnosi się do:
wpływu uwarunkowań kulturowych na badania marketingowe
problemów legislacyjnych
kwestii etyki w biznesie międzynarodowym
analizy uwarunkowań technologicznych
Pytanie 16
Zwolennikami dychotomicznej koncepcji marketingu międzynarodowego są:
Ahonen i Nikunen
Kotabe i Helsen
Kotler i Levitt
Cateora i Hoandler

Powiązane tematy

#marketing #miedzynarodowy #test