Strona 3

Informatyka Stosowana

Pytanie 17
Prawdą jest, że:
d) w systemie Windows każdy oczekujący na CPU proces, który się od dłuższego czasu nie wykonuje, dostaje wysoki priorytet.
a) zagłodzenie procesu dotyczy tylko procesów interaktywnych,
c) w systemie Linux zagłodzenie procesów nie występuje,
b) zagłodzeniu w systemie Windows NT odpowiada moduł obsługi systemu plików
Pytanie 18
Prawdą jest, że:
d) w systemie Windows procesy, które najdłużej się nie wykonywały są przydzielane do poszczególnych procesorów.
a) W systemie Linux algorytm ochrony przed zagłodzeniem zwiększa priorytet statyczny,
c) W systemie Linux niewykorzystane impulsy są częściowo przekazywane procesowi w nowej epoce,
b) w systemie Windows algorytm ochrony przed zagłodzeniem równomiernie podwyższa priorytety wszystkim procesom,
Pytanie 19
Prawdą jest, że:
b) w systemie Windows procesy, które oczekują na klawiaturę i myszkę, mają wydłużany czas przydziału procesora,
a) w systemie Linux wsparcie dla aplikacji interaktywnych oparte jest o większe priorytety procesów korzystających z myszki i klawiatury,
c) w systemie Linux wsparcie aplikacji interaktywnych odbywa się na takich samych zasadach jak w systemie WIndows NT, odpowiednio do modelu priorytetów danego systemu operacyjnego,
d) aplikacje interaktywne często nie wykorzystują w pełni przydzielonego czasu procesora, co jest wykorzystywane przez algorytm ochrony przed zagłodzeniem do podwyższania priorytetu w Linux.
Pytanie 20
Prawdą jest, że:
d) system Linux wspiera aplikacje korzystające z klawiatury i myszki
c) system Windows NT używa algorytmu doładowania dla klawiatury i myszki,
a) wsparcie aplikacji interaktywnych w systemie Linux odbywa się tylko poprzez mechanizm ochrony przed zagłodzeniem,
b) system Windows NT wspiera aplikacje interaktywne poprzez przydzielenie priorytetu 15 i wydłużenie przydzielonego czasu procesora dla każdej aplikacji,
Pytanie 21
Prawdą jest, że:
b) Procesy interaktywne oparte o konsolę nie wymagają wsparcia ze strony systemu Linux,
c) System Linux przerzuca wykonywanie procesów interaktywnych na najmniej aktualnie obciążony procesor,
d) System Windows wspiera doładowanie procesów oczekujących na zdarzenie z klawiatury bardziej niż oczekujące na zdarzenie z HDD.
a) Procesy interaktywne wymagają wydłużonego przedziału czasu procesora w Windows NT,
Pytanie 22
Prawdą jest, że potoki anonimowe:
d) wymagają użycia dodatkowego mechanizmu do synchronizacji.
c) realizują komunikację w pełni obustronną,
b) umożliwiają na komunikację dwóch niespokrewnionych procesów,
a) realizują przepływ danych ograniczony w przestrzeni adresowej jednego procesu,
Pytanie 23
Prawdą jest, że potoki anonimowe:
a) umożliwiają komunikację między procesem nadającym a procesem odbierającym (twórcą potoku),
c) pozwalają na komunikację procesów niespokrewnionych ale tylko w obrębie jednej maszyny,
d) pozwalają na komunikację między procesem macierzystym a procesem potomnym.
b) umożliwiają komunikację między procesem odbierającym a procesem nadającym (twórcą potoku),
Pytanie 24
Prawdą jest, że:
b) identyfikowane są w systemie Linux poprzez funkcję generującą identyfikator ftok(),
a) potoki anonimowe wymagają podania nazwy w celu pozyskania uchwytu (wskaźnika),
d) pozwalają na komunikację w sieci.
c) dostarczają uchwyty do zapisu i odczytu operacji na plikach,

Powiązane tematy

#ggios #egzamin