Strona 1

Turystyka i ekonomia

Pytanie 1
Podmiotami rynku turystycznego są:
podmioty których działalność związana jest z turystyką tylko w sposób pośredni
konsumenci - turyści (gospodarstwa domowe)
instytucje użyteczności publicznej
jednostki gospodarcze w turystyce
Pytanie 2
Stosunki wymienne na rynku turystycznym to relacje i powiązania:
pierwotne
wtórne
zachodzące pomiędzy sprzedawcami a nabywcami
zachodzące między działającymi obok siebie sprzedawcami i nabywcami
Pytanie 3
Stosunki między dobrami i usługami a potrzebami na rynku turystycznym wyrażają się poprzez:
wzajemną wycenę wartości wymiennych
zdolność do zaspokajania potrzeb
reklamę i obserwacje
ekspozycje i preferencje
Pytanie 4
Oligopol to farma rynku w której występuje:
wielu małych sprzedawców i kilku średnich nabywców
wielu małych sprzedawców i wielu małych nabywców
kilku średnich sprzedawców i jeden duży nabywca
kilku średnich sprzedawców i wielu małych nabywców
Pytanie 5
Podaż turystyczna globalna to:
podaż danego dobra lub usługi turystycznej
podaż wszystkich producentów turystycznych
podaż indywidualnego producenta turystycznego
podaż wszystkich dóbr i usług turystycznych
Pytanie 6
Podstawowe cechy specyficzne podaży turystycznej to:
wysoka kapitałochłonność
różnorodność
przemieszczalność
nietrwałość
Pytanie 7
Chłonność turystyczna to:
ilość produktów oferowanych turystom
stan oraz potencjał siły roboczej , warunkujący wytworzenie i utrzymanie określonej jakości produktów turystycznych
ogólne wielkości bazy turystycznej, określająca maksymalną liczbę uczestnikówruchu turystycznego mogących równocześnie kożystać z jej obiektów i urządzeń nie przyczyniając się do obniżenia jakości produktów oraz dezorganizacji życia społeczno - gospodarczego
maksymalna liczba uczestników ruchu turystycznego, którzy mogą przebywać równocześnie na danym obszarze nie powodując dewastacji środowiska
Pytanie 8
Renta turystyczna:
to odchylenie ceny danego dobra od kosztów wytworzenia
może być dodatnia i ujemna
to ilość środków pieniężnych, jaką należy zapłacić za nabycie produktu turystycznego
może być rentą producenta i konsumenta

Powiązane tematy