Strona 3

Psychologia - UEK informatyka

Pytanie 17
Głównym założeniem teorii inteligencji Gardnera jest założenie, że
Jest ona cechą nabywaną poprzez kontakty ze środowiskiem, zaś wpływ wielkości szczególnego znaczenia
Główną rolę w funkcjonowaniu psychicznym pełnią emocje, stąd mówi ona o inteligencji emocjonalnej
Występuje wiele rodzajów inteligencji, np. interpersonalna, kinestetyczna, językowa
Istnieje uniwersalna inteligencja ogólna, której miarodajna miara jest IQ
Pytanie 18
Pojemność, selektywność, przerzutność, podzielność i trwałość to cechy
motywacji
inteligencji
uwagi
rozumowania
Pytanie 19
W radzeniu sobie ze stresem wyróżniamy strategie zorientowane na cel i strategie skierowane na emocje. Spośród podanych niżej, wybierz twierdzenie prawdziwe:
Strategia zorientowana na cel to m.in. odreagowywanie i tłumienie emocji
Generalnie, pierwsze z nich oddziałują na przyczynę, drugie na skutek stresu
Planowanie, koncentracja na problemie, poszukiwanie wsparcia to właściwości strategii samo uspokajającej
Ogólnie biorąc pierwsze z nich działają na skutek, drugie na przyczynę stresu
Pytanie 20
Różnica między motywacją wewnętrzną a zewnętrzną polega na:
Motywacja wewnętrzna wiąże się z nagrodami symbolicznymi (pochwała, wdzięczność, uznanie), motywacja zewnętrzna z nagrodami materialnymi (podwyżka, nagroda)
Pierwsza związana jest z zadaniami łatwymi, druga z zadaniami trudnymi
W pierwszym przypadku nagradzająca jest sama czynność wykonywana, w drugim chodzi o nagrodę lub karę za wykonywanie tej czynności
Motywacja wewnętrzna dotyczy naszych celów i potrzeb osobistych, motywacja zewnętrzna społecznych
Pytanie 21
Warunkowanie klasyczne Pawłowa, w którym wystąpiło wyuczenie się określonej reakcji polega na
Bodziec warunkowy wywołuje reakcję instrumentalna
Bodziec warunkowy wywołuje reakcję bezwarunkową
Bodziec bezwarunkowy wywołuje reakcję bezwarunkowa
Bodziec warunkowy wywołuje reakcję warunkową
Pytanie 22
Jak kształtuje się zależność funkcjonowania człowieka od natężenia przeżywanych emocji:
Najpierw wzrost pobudzenia obniża sprawność, po przekroczeniu pewnego poziomu natężenia emocji następuje stałe zwiększanie się sprawności działania
Im niższy poziom emocji tym sprawniejsze działanie, gdyż nie dezorganizują one złożonych procesów myślowych
Jest to zależność liniowa: im wyższy poziom natężenia emocji, tym sprawniejsze funkcjonowanie człowieka
Początkowo wzrost pobudzenia skutkuje podnoszeniem sprawności działania aż do osiągnięcia pewnego optimum. Po jego przekroczeniu wzrost siły emocji pogarsza sprawność działania
Pytanie 23
Metoda uczenia się, w której chodzi o pokonanie tendencji człowieka do zbytniego zawierzania swej zdolności do przyswajania informacji to
Mnemonika
Przeuczanie
Interferencja
Odszukiwanie próbne
Pytanie 24
Krzywa zapominania (Ebbinghausa) mówi o tym, że
Informacje kłopotliwe dla nas zapominamy szybciej
Zapominamy informacje tym szybciej, im więcej czasu minęło od nauki
Początkowo bardzo szybko zapominamy informacje, później tempo spada
Na początku bardzo wolno następuje proces zapominania, wraz z upływem czasu jego tempo wzrasta
Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Aktywuj