Fiszki

ARZ

Test w formie fiszek ARZ
Ilość pytań: 38 Rozwiązywany: 2424 razy
Względny udział przedsiębiorstwa w rynku wynosi 0,7. Oznacza to, iż:
sprzedaż przedsiębiorstwa jest o 30% niższa od sprzedaży największego konkurenta
sprzedaż przedsiębiorstwa stanowi 70% sprzedaży największego konkurenta
przedsiębiorstwo jest liderem na rynku
udział przedsiębiorstwa w całkowitej sprzedaży na rynku wynosi 70%
sprzedaż przedsiębiorstwa stanowi 70% sprzedaży największego konkurenta
Wzrost bezwzględnego udziału firmy w rynku w ujęciu wartościowym może być wynikiem:
wzrostu zarówno wolumenu sprzedaży, jak i cen uzyskiwanych przez przedsiębiorstwo
wzrostu całkowitej wartości sprzedaży na rynku wyższego niż wzrost wartości sprzedaży firmy
wzrostu cen produktów firmy przy niezmienionym wolumenie ich sprzedaży
wzrostu wolumenu sprzedaży produktów firmy przy niezmienionym poziomie ich cen
wzrostu zarówno wolumenu sprzedaży, jak i cen uzyskiwanych przez przedsiębiorstwo
wzrostu cen produktów firmy przy niezmienionym wolumenie ich sprzedaży
Wskaźnik koncentracji CR 4 wynosi 60%. Oznacza to, że:
cztery największe przedsiębiorstwa mają w sumie 60% udziału w rynku
udział największego przedsiębiorstwa w rynku wynosi 60%
suma kwadratów udziałów wszystkich przedsiębiorstw na rynku wynosi 6000
cztery największe przedsiębiorstwa mają w sumie 40% udzialu, a pozostałe - 60%
cztery największe przedsiębiorstwa mają w sumie 60% udziału w rynku
Wskaźnik Herfindahla - Hirschmana ustala się jako:
sumę udziałów 5 największych przedsiębiorstw na rynku
sumę kwadratów udziałów 4 największych przedsiębiorstw na rynku
sumęudziałów 4 największych przedsiębiorstw na rynku
sumę kwadratów udziałów wszystkich przedsiębiorstw na rynku
sumę kwadratów udziałów wszystkich przedsiębiorstw na rynku
Wskaźnik Herfindahla - Hirschmana o wartości bliskiej 0 wskazuje na:
duży stopień koncentracji rynku
duży stopień rozdrobnienia rynku
sytuację zbliżoną do konkurencji doskonałej
rynek zdominowany przez jednego gracza (prawie monopol)
sytuację zbliżoną do konkurencji doskonałej
Rynek, dla którego wskaźnik HHI (nieunormowany) wynosi pomiędzy 1000 a 1800 uznawany jest za rynek:
wysoce skoncentrowany
wysoce skoncentrowany o dużym zagrożeniu dalszego umacniania siły rynkowej połączonych firm
umiarkowanie skoncentrowany
nieskoncentrowany
umiarkowanie skoncentrowany
Czynniki wpływające na popyt na surowce to:
faza koniunktury
wydarzenia polityczne
zmiany technologiczne
środki polityki gospodarczej
faza koniunktury
wydarzenia polityczne
zmiany technologiczne
środki polityki gospodarczej
Podstawową jednostkę konsumującą w przypadku rynku mebli biurowych stanowi:
liczba ludności w kraju
gospodarstwo domowe
przedsiębiorstwo
tartak
przedsiębiorstwo
Popyt efektywny to popyt określony przez:
potrzeby możliwe do zaspokojenia przy danym poziomie podaży krajowej
potrzeby ujawnione na rynku
potrzeby poparte odpowiednim funduszem nabywczym
potrzeby ujawnione na rynku i mające pokrycie w funduszu nabywczym przy uwzględnieniu istniejącego poziomu cen towarów i usług
potrzeby ujawnione na rynku
potrzeby poparte odpowiednim funduszem nabywczym
potrzeby ujawnione na rynku i mające pokrycie w funduszu nabywczym przy uwzględnieniu istniejącego poziomu cen towarów i usług
Wzór Q=Nxs (N-populacja, S-wskaźnik spożycia na 1 mieszkańca) najlepiej wyraża pojemność rynku na:
usług
towary, których spożycie jest zróżnicowane ze względu na wiek, płeć itp.
towary służące do zaspokajania potrzeb określonej grupy konsumentów, np. studentów, dzieci
artykuły powszechnego spożycia
artykuły powszechnego spożycia
Determinanty pojemności rynkowej to:
potrzeby nabywców
ceny danego produktu lub usługi
żadne z powyższych
poziom dochodów potencjalnych klientów
potrzeby nabywców
ceny danego produktu lub usługi
poziom dochodów potencjalnych klientów
Chłonność rynku jest kategorią ekonomiczną, dla której prawdziwe jest stwierdzenie:
można wpłynać na jej zwiększenie poprzez oddziaływanie na nabywców za pomocą instrumentów marketingu mix
oznacza natężenie popytu efektywnego w danym momencie czasowym
jest równa liczbie jednostek konsumpcyjnych
wyraża stopień natężenia niezapokojonych potrzeb nabywców
można wpłynać na jej zwiększenie poprzez oddziaływanie na nabywców za pomocą instrumentów marketingu mix
wyraża stopień natężenia niezapokojonych potrzeb nabywców
Jeżeli sprzedaż ilościowo rośnie szybciej niż w ujęciu wartościowym może to znaczyć, że:
nastąpiło przesunięcie w strukturze rynku w stronę klientów z segmentów ekonomicznych
dostawcy konkurują przede wszystkim cenami
przewagę w strukturze nabywców uzyskują klienci nastawieni na ekskluzywne produkty z wyższej półki
producenci w krótkim okresie wysokiego popytu podnoszą ceny
nastąpiło przesunięcie w strukturze rynku w stronę klientów z segmentów ekonomicznych
dostawcy konkurują przede wszystkim cenami
Przedsiębiorstwo odnotowało wzrost sprzedaży swojego produktu na rynku zagranicznym X o 50 000 EUR. Efekt popytowy na tym rynku w zakresie tego produktu wyniósł 80 000 EUR. Na tej podstawie można stwierdzić, że:
suma efektu udziału i efektu cenowego jest dodatnia
zarówno efekt udziału, jak i efekt cenowy są ujemne
efekt udziału jest dodatni, a efekt cenowy ujemny
suma efektu udziału i efektu cenowego jest ujemna
suma efektu udziału i efektu cenowego jest dodatnia
W ramach analizy scenariuszowej przeprowadza się analizę:
zasobów przedsiębiorstwa
makrootoczenia
kompetencji przedsiębiorstwa
otoczenia konkurencyjnego
makrootoczenia
otoczenia konkurencyjnego
Scenariusz pesymistyczny tworzony w metodzie scenariuszowej zawiera te trendy:
których wystąpienie jest najbardziej prawdopodobne, bez względu na kierunek oddziaływania
któe mają największy negatywny wpływ na przedsiębiorstwo i których wystąpienie jest najbardziej prawdopodobne
które mają największy negatywny wpływ na przedsiębiorstwo, bez względu na prawdopodobieństwo ich wystąpienia
które mają największy negatywny wpływ na przedsiębiorstwo i których wystąpienie jest najmniej prawdopodobne
które mają największy negatywny wpływ na przedsiębiorstwo, bez względu na prawdopodobieństwo ich wystąpienia
Graficzna prezentacja wyników analizy scenariuszowej pozwala na ustalenie:
jakie są mocne i słabe strony przedsiębiorstwa
żadne z powyższych
która ze sfer otoczenia jest najbardziej burzliwa
w których sferach otoczenia występują największe szanse, a w których zagrożenia
w których sferach otoczenia występują największe szanse, a w których zagrożenia
Do zewnętrznych czynników/kryteriów oceny atrakcyjności rynku metodą General Electric/McKinsey można zaliczyć:
asortyment przedsiębiorstwa
bariery handlowe
siłę nabywczą konsumentów
tempo wzrostu rynku

Powiązane tematy

#ARZ

Inne tryby