Fiszki

efektywne zarządzanie IT w przedsiębiorstwie

Test w formie fiszek
Ilość pytań: 126 Rozwiązywany: 4143 razy
System informacyjny:
może opierać się na niepisanych regułach.
służy do przetwarzania, magazynowania, analizowania i rozpowszechniania informacji w określonym celu;
jest zawsze sformalizowany;
może opierać się na niepisanych regułach.
służy do przetwarzania, magazynowania, analizowania i rozpowszechniania informacji w określonym celu;
Technologie informacyjne:
to technologiczna część systemu informacyjnego;
obejmują zarówno sprzęt, jak i oprogramowanie;
to zbiór systemów informacyjnych, użytkowników i metod zarządzania wykorzystywanych do ich nadzoru.
to technologiczna część systemu informacyjnego;
obejmują zarówno sprzęt, jak i oprogramowanie;
to zbiór systemów informacyjnych, użytkowników i metod zarządzania wykorzystywanych do ich nadzoru.
3. Infrastruktura technologiczna obejmuje:
zbiory danych,
sprzęt.
architekturę i standarty,
kanały dostepu,
zbiory danych,
sprzęt.
kanały dostepu,
Aplikacje transakcyjne to:
systemy analizy i przetwarzania danych online
oprogramowanie automatyzujące powtarzalne czynności wynikające z operacyjnej działalności przedsiębiorstwa
oprogramowanie służące do przeprowadzania analiz, interpretacji oraz dzielenia się informacjami i wiedzą,
systemy data mining.
oprogramowanie automatyzujące powtarzalne czynności wynikające z operacyjnej działalności przedsiębiorstwa
Aplikacjami transformacyjnymi mogą być:
żadne z powyższych.
aplikacje analityczne,
aplikacje transakcyjne,
aplikacje analityczne,
aplikacje transakcyjne,
Obserwowany w ostatnich latach wzrost różnorodności i złożoności informacji, które przedsiębiorstwa muszą przetworzyć w procesach zarządzania wynika z:
większej intensywności konkurencji.
zmniejszenia się stopnia zmienności charakterystyk odbiorców, dostawców oraz konkurentów,
rynkowego rozszerzania się zakresu działalności przedsiębiorstw
wzrostu złożoności rynków zbytu, dostawców, konkurentów
większej intensywności konkurencji.
rynkowego rozszerzania się zakresu działalności przedsiębiorstw
wzrostu złożoności rynków zbytu, dostawców, konkurentów
W odniesieniu do struktury sektora i reguł konkurencji wykorzystanie technologii teleinformatycznych powoduje:
większe zagrożenie jeszcze szybszego wprowadzania produktów substytucyjnych,
pogorszenie siły przetargowej dostawców, poprzez ich ciągłe wystawienie na konkurencję i presję na obniżanie bądź niepodnoszenie cen.
zwiększenie asymetrii informacji między sprzedającymi i kupującymi,
większe zagrożenie jeszcze szybszego wprowadzania produktów substytucyjnych,
pogorszenie siły przetargowej dostawców, poprzez ich ciągłe wystawienie na konkurencję i presję na obniżanie bądź niepodnoszenie cen.
W odniesieniu do budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, wykorzystanie technologii informacyjnych wpływa na:
odkrywanie niewidocznych dotychczas tendencji na rynku,
zmianę zasięgu konkurencji,
zwiększenie zróżnicowanie,
redukcję kosztów.
odkrywanie niewidocznych dotychczas tendencji na rynku,
zmianę zasięgu konkurencji,
zwiększenie zróżnicowanie,
redukcję kosztów.
Do głównych generatorów wartości przedsiębiorstwa należą:
wolne przepływy pieniężne,
koszt kapitału.
okres wzrostu wartości,
kapitał intelektualny,
wolne przepływy pieniężne,
koszt kapitału.
okres wzrostu wartości,
Kapitał strukturalny obejmuje:
umiejętności, doświadczenie i wiedzę pracowników,
lojalność i satysfakcję klientów.
organizację i procesy przedsiębiorstwa,
organizację i procesy przedsiębiorstwa,
W przypadku przedsiębiorstwa budującego swoją wartość zgodnie z modelem warsztatu wartości, źródłem wartości IT jest:
wspomaganie w zakresie identyfikowania nowych skupisk klientów i ich wzorców zachowań w celu zwielokrotnienia wymian między użytkownikami,
wspomaganie w zakresie gromadzenia i analizy informacji i wiedzy dotyczącej problemów i ich rozwiązań.
optymalizacja wydajności i uelastycznianie poszczególnych elementów łańcucha wartości,
wspomaganie w zakresie gromadzenia i analizy informacji i wiedzy dotyczącej problemów i ich rozwiązań.
Czy każde przedsiębiorstwo posiada nadzór IT?
tak
nie
tak
Nadzór IT obejmuje:
struktury podejmowania decyzji,
podejmowanie codziennych decyzji,
zarządzanie ludźmi.
zasady i procedury służące do efektywnego wykorzystywania IT,
struktury podejmowania decyzji,
zasady i procedury służące do efektywnego wykorzystywania IT,
Celem budowy efektywnego systemu nadzoru IT jest jasne określenie:
w jaki sposób będą monitorowane efekty tych decyzji.
w jaki sposób te decyzje zostaną podjęte,
) jakie decyzje muszą zostać podjęte w celu zapewnienia efektywnego zarządzania IT,
kto powinien podejmować te decyzje,
w jaki sposób będą monitorowane efekty tych decyzji.
w jaki sposób te decyzje zostaną podjęte,
) jakie decyzje muszą zostać podjęte w celu zapewnienia efektywnego zarządzania IT,
kto powinien podejmować te decyzje,
Czy nadzór IT jest elementem nadzoru korporacyjnego?
nie
tak
tak
W ramach nadzoru IT zaangażowane są:
zarząd,
udziałowcy,
zasoby finansowe.
zasoby fizyczne,
zarząd,
Zasoby informacyjne to m.in.:
relacje wewnątrz przedsiębiorstwa,
budynki i fabryki.
wiedza o klientach, procesach i finansach przedsiębiorstwa,
ludzie i ich umiejętności,
wiedza o klientach, procesach i finansach przedsiębiorstwa,
Do obszarów nadzoru IT należy:
dostarczanie wartości przez IT,
implementacja systemów IT.
pomiar wydajności IT,
zarządzanie usługami IT,
dostarczanie wartości przez IT,
pomiar wydajności IT,
Dopasowanie strategiczne IT obejmuje:
jak najbardziej efektywne wykorzystanie posiadanych zasobów IT,
zapewnienie, iż IT dostarcza zakładane efekty poprzez jasno określone oczekiwania i miary,
zarządzanie ryzykiem IT,
zarządzanie bezpieczeństwem IT.
jak najbardziej efektywne wykorzystanie posiadanych zasobów IT,
zapewnienie, iż IT dostarcza zakładane efekty poprzez jasno określone oczekiwania i miary,
Zarządzanie ryzykiem IT obejmuje:
zabezpieczenie zasobów IT,
odzyskiwanie danych po awarii,
zapewnianie ciągłości działania,
zabezpieczenie zasobów IT,
odzyskiwanie danych po awarii,
zapewnianie ciągłości działania,

Powiązane tematy

Inne tryby