Fiszki

Teorie Strategii

Test w formie fiszek Test wszystkie pytania
Ilość pytań: 113 Rozwiązywany: 4533 razy
Aby inwestycje w kluczowe kompetencje przyniosły zwrot, konieczne jest :
Wykorzystywanie ich w produktach na wielu rynkach
Maksymalizowanie wydatków na badania i rozwój
Tworzenie ich na poziomie strategicznych jednostek biznesu (SBU)
Minimalizowanie wydatków na badania i rozwój
Wykorzystywanie ich w produktach na wielu rynkach
Aby rozwiązać problem złożony (taki jak strategia)
Należy zapewnić dostęp informacji z wielu źródeł N
Wszystkie powyższe
Należy jasno komunikować wszelkie założenia
Patrzeć na problem z wielu różnych perspektyw
Wszystkie powyższe
Autorem strategii w podejściu planistycznym jest:
Nie można określić autora, gdyż strategia powstaje inkrementalnie
Cała organizacja
Cała kadra kierownicza
Najwyższe kierownictwo organizacji
Najwyższe kierownictwo organizacji
Autorem w strategii planistycznej jest:
Cała organizacja
Najwyższe kierownictwo organizacji
Cała kadra kierownicza
Nie można określić autora gdyż strategia powstaje inkrementalnie
Najwyższe kierownictwo organizacji
Barierą myślenia twórczego (kreatywnego) jest:
Brak procedury postępowania
Brak informacji
Zbyt wiele pomysłów
Brak wizji
Brak wizji
Celem podejścia planistycznego do strategii jest:
Integracja zadań wykonywanych w procesie formułowania strategii
Nadmierna autonomia organizacji
Kreowanie elastyczności
Optymalizacja z góry podejmowanych działań
Optymalizacja z góry podejmowanych działań
Decyzje inwestycyjne realizowane w sekwencji z zachowaniem prawa do braku kontynuacji to definicja:
Strategii realnych opcji
Strategii dominującej logiki
Strategii planistycznej
Strategii prostych reguł
Strategii realnych opcji
Ekonomia skali (nie mylić z zakresu) polega na:
Ekonomicznemu doborowi rynków pozwalającym na minimalizację kosztów
Wytwarzaniu długich serii takich samych, standardowych produktów
Zakreślaniu granic działania organizacji
Wykorzystywaniu takich samych elementów / części w wielu produktach
Wytwarzaniu długich serii takich samych, standardowych produktów
Ekonomia zakresu (nic mylić ze skali) polega na:
Wytwarzaniu długich serii takich samych produktów
Zakreślaniu granic działania organizacji
Wykorzystywaniu takich samych elementów / części w wielu produktach
Ekonomicznemu doborowi rynków pozwalającym na minimalizację kosztów
Wykorzystywaniu takich samych elementów / części w wielu produktach
Fujisawa nie stawiał żadnego ilościowego celu przed menedżerem Hondy w USA , z punktu widzenia szkoły ewolucyjnej (wzorca):
Jest to błąd strategiczny
Umożliwia rozliczenie z działem menedżerów
Pozwala to na stopniowe odkrywanie kierunku działania
Jest to norma kulturowa japońskich organizacji - niemożliwa do zastosowania w innych
Pozwala to na stopniowe odkrywanie kierunku działania
Gdy trzeba uwzględnić wiele czynników, a kluczowe jest zaangażowanie:
Należy wybrać podejście racjonalne
Należy eksperymentować
Należy określić plan działania i wyznaczyć wysokie nagrody za realizację
Należy wybrać podejście kreatywne
Należy wybrać podejście kreatywne
Jaką strategię wejścia na rynek wybrali japońscy menedżerowie:
Kopiowania oferty z rynku japońskiego
Analiza rynku i dopasowania do oferty
Testowanie rynku różnymi modelami i dopasowania do potrzeb
Testowanie rynku różnymi modelami i dopasowania do potrzeb
Kluczem do sukcesu wdrożenia planu A 380 była:
Przeznaczenie odpowiednich zasobów finansowych
Odpowiednia kampania marketingowa
Synergia i koordynacja działań
Synergia i koordynacja działań
Kluczowe kompetencje wg koncepcji Hamela i Prahalada powinny:
Być budowane na poziomie SJB (SBU)
Odznaczać się trudnością w imitacji
Dawać dostęp do atrakcyjnego rynku
Wszystkie powyższe
Odznaczać się trudnością w imitacji
Kluczowym założeniem podejścia prostych reguł jest
Umiejętność korzystania z ulotnych szans
Żadne z powyższych
Formalizacja procedur działania
Korzystanie z realnych opcji
Umiejętność korzystania z ulotnych szans
Komatsu ( firma na skraju bankructwa ) stawiające za cel pobicie Caterpilara (lidera na rynku maszyn budowlanych) w latach 60:
Nieracjonalnie formuło cel strategiczny
Stworzyło „dynamiczne napięcie” redukowane przy wykorzystaniu zasobów niematerialnych
Sformułowało cel zgodnie z modelem SMART
Wszystkie powyższe
Stworzyło „dynamiczne napięcie” redukowane przy wykorzystaniu zasobów niematerialnych
Które ze stwierdzeń poniżej najlepiej określa - dynamiczne napięcie - w koncepcji szkoły zasobowej?
jest to dynamiczne dopasowanie zasobów niematerialnych do materialnych
jest to celowe formułowanie „napiętych celów”, które mają mobilizować organizacje
żadne z powyższych
jest to błąd w formułowaniu celów polegający na niedopasowaniu celów do posiadanych zasobów
jest to celowe formułowanie „napiętych celów”, które mają mobilizować organizacje
Metoda scenariuszowa
nie może być stosowana w warunkach niepewności
bierze pod uwagę zarówno czynniki ilościowe jak i jakościowe
wszystkie powyższe
pozwala na znalezienie najważniejszego kierunku zmian
bierze pod uwagę zarówno czynniki ilościowe jak i jakościowe
Myślenie kreatywne w strategii obrazuje metafora:
Strategia jako nauka
Strategia jak ogrodnictwo
Strategia jako chaos
Strategia jako sztuka
Strategia jako sztuka
Myślenie racjonalne w strategii obrazuje metafora:
strategia jako sztuka
strategia jako ogrodnictwo
Strategia jako chaos
Strategia jako nauka
Strategia jako nauka

Powiązane tematy

Inne tryby