Strona 2

Teorie Strategii

Pytanie 9
Ekonomia zakresu (nic mylić ze skali) polega na:
Ekonomicznemu doborowi rynków pozwalającym na minimalizację kosztów
Zakreślaniu granic działania organizacji
Wykorzystywaniu takich samych elementów / części w wielu produktach
Wytwarzaniu długich serii takich samych produktów
Pytanie 10
Fujisawa nie stawiał żadnego ilościowego celu przed menedżerem Hondy w USA , z punktu widzenia szkoły ewolucyjnej (wzorca):
Pozwala to na stopniowe odkrywanie kierunku działania
Umożliwia rozliczenie z działem menedżerów
Jest to norma kulturowa japońskich organizacji - niemożliwa do zastosowania w innych
Jest to błąd strategiczny
Pytanie 11
Gdy trzeba uwzględnić wiele czynników, a kluczowe jest zaangażowanie:
Należy wybrać podejście kreatywne
Należy eksperymentować
Należy określić plan działania i wyznaczyć wysokie nagrody za realizację
Należy wybrać podejście racjonalne
Pytanie 12
Jaką strategię wejścia na rynek wybrali japońscy menedżerowie:
Testowanie rynku różnymi modelami i dopasowania do potrzeb
Kopiowania oferty z rynku japońskiego
Analiza rynku i dopasowania do oferty
Pytanie 13
Kluczem do sukcesu wdrożenia planu A 380 była:
Przeznaczenie odpowiednich zasobów finansowych
Odpowiednia kampania marketingowa
Synergia i koordynacja działań
Pytanie 14
Kluczowe kompetencje wg koncepcji Hamela i Prahalada powinny:
Wszystkie powyższe
Dawać dostęp do atrakcyjnego rynku
Być budowane na poziomie SJB (SBU)
Odznaczać się trudnością w imitacji
Pytanie 15
Kluczowym założeniem podejścia prostych reguł jest
Korzystanie z realnych opcji
Formalizacja procedur działania
Żadne z powyższych
Umiejętność korzystania z ulotnych szans
Pytanie 16
Komatsu ( firma na skraju bankructwa ) stawiające za cel pobicie Caterpilara (lidera na rynku maszyn budowlanych) w latach 60:
Wszystkie powyższe
Nieracjonalnie formuło cel strategiczny
Sformułowało cel zgodnie z modelem SMART
Stworzyło „dynamiczne napięcie” redukowane przy wykorzystaniu zasobów niematerialnych

Powiązane tematy