Fiszki

Przegląd i znaczenie gadów

Test w formie fiszek Sprawdzian z lekcji biologii dla klasy 6 szkoły podstawowej. Zróżnicowane budowy gadów, ich znaczenie w przyrodzie i ochrona.
Ilość pytań: 10 Rozwiązywany: 2745 razy
Zaznacz gatunki żółwi żyjące w Polsce.
żółw błotny
żółw norowy
żółw stepowy
żółw gwiaździsty
żółw żółtobrzuchy
żółw błotny
Najliczniejszą grupę gadów stanowią:
krokodyle
żółwie
jaszczurki
węże
jaszczurki
Czy istnieją gady roślinożerne?
nie
tak
tak
Największym wężem w Polsce jest:
wąż eskulapa
żmija zygzakowata
zaskroniec zwyczajny
gniewosz plamisty
wąż eskulapa
Do produkcji czego wykorzystuje się jad węży?
pestycydów
leków
rozpuszczalników
środków dezynfekujących
kosmetyków
leków
kosmetyków
Zaznacz grupy gadów występujące w Polsce.
krokodyle
węże
jaszczurki
żółwie
węże
jaszczurki
żółwie
Czy wszystkie węże są jadowite?
nie
tak
nie
Które z wymienionych zwierząt jest beznogą jaszczurką?
zaskroniec zwyczajny
wąż eskulapa
gniewosz plamisty
padalec zwyczajny
padalec zwyczajny
Zwierzę przedstawione na zdjęciu to:
jaszczurka zwinka
jaszczurka żyworodna
jaszczurka zielona
murówka zwyczajna
jaszczurka zwinka
Zaznacz zdania prawdziwe.
Wszystkie jaszczurki składają jaja.
Na gady najczęściej polują płazy i ptaki.
Największym zagrożeniem dla gadów jest niszczenie ich środowisk.
Wszystkie gady w Polsce są objęte ochroną gatunkową.
Jaja żółwi są jadane przez ludzi.
Największym zagrożeniem dla gadów jest niszczenie ich środowisk.
Wszystkie gady w Polsce są objęte ochroną gatunkową.
Jaja żółwi są jadane przez ludzi.