Fiszki

TEST CONTROLLING 1

Test w formie fiszek TEST CONTROLLING 1
Ilość pytań: 268 Rozwiązywany: 18501 razy
1. Satysfakcjonująca stopa zwrotu może być oparta na:
b. Średniej ważonej wartości kapitału w branży
a. Średniej rentowności kapitału w branży
c. Średnim ważonym koszcie kapitału ?????
d. Koszcie alternatywnym
a. Średniej rentowności kapitału w branży
d. Koszcie alternatywnym
2. Wzrost obrotów na jednego klienta oznacza:
b. Większe wydatki
a. Rozwój odbiorców
d. Pozyskanie nowych klientów o znaczącej pozycji rynkowej
c. Utrata płynności finansowej
a. Rozwój odbiorców
d. Pozyskanie nowych klientów o znaczącej pozycji rynkowej
3. Czynniki niezależne od kierownika sprzedaży, wpływające na poziom przychodów ze sprzedaży to
c. Jakość produktów
d. Warunki płatnicze
a. Poziom uzyskanych cen
b. Terminowość realizacji produkcji
c. Jakość produktów
b. Terminowość realizacji produkcji
4. Jeżeli centrum odpowiedzialności samodzielnie produkuje wyroby to ponosi koszty stałe:
c. Amortyzacji maszyn i urządzeń ale nie budynków i budowli danego centrum
a. Koszty zarządzania centrum
d. Koszty ogrzewania, oświetlenia
b. Koszty marketingu
a. Koszty zarządzania centrum
d. Koszty ogrzewania, oświetlenia
5. Podstawowe mierniki oceny centrum inwestycji (stopa zwrotu z inwestycji i zysk rezydualny):
b. Działają zniechęcająco do ponoszenia nadmiernych wydatków inwestycyjnych w aktywa operacyjne
c. Są niewystarczające ze względu na przyjęcie długich okresów
d. Mają charakter finansowy
a. Są niewystarczające ze względu na przyjęcie krótkich okresów
b. Działają zniechęcająco do ponoszenia nadmiernych wydatków inwestycyjnych w aktywa operacyjne
d. Mają charakter finansowy
a. Są niewystarczające ze względu na przyjęcie krótkich okresów
6. Wskaż niefinansowe mierniki oceny centrum przychodów
b. Stopień satysfakcji klientów, poziom realizacji zamówień, średni czas realizacji zamówienia
c. Terminowość realizacji zamówień, stopień satysfakcji klientów, czas załatwiania reklamacji
a. Średni czas realizacji zamówienia, udział w rynku, cykl należności
d. Stopień satysfakcji klientów, stopa marży brutto, poziom reklamacji
b. Stopień satysfakcji klientów, poziom realizacji zamówień, średni czas realizacji zamówienia
c. Terminowość realizacji zamówień, stopień satysfakcji klientów, czas załatwiania reklamacji
7. Raport kontrolno-wynikowy ???????
d. Wyodrębnia się w nim poszczególne kategorie kosztów, zarówno planowane jak i rzeczywiste
a. Raport taki zamyka się kontrolnymi wskaźnikami jak: wskaźnik wykonania limitu kosztów
c. Wyodrębnia się w nim wyłącznie koszty rzeczywiste
b. Wyodrębnia się w nim wyłącznie koszty planowane
d. Wyodrębnia się w nim poszczególne kategorie kosztów, zarówno planowane jak i rzeczywiste
8. Zysk rezydualny:
a. Ułatwia porównanie osiągniętych rezultatów pomiędzy różnymi centrami inwestycji
d. Oparty jest na tych samych podstawach co ROI
b. Eliminuje krótkowzroczność w postępowaniu menedżerów centrum inwestycji
c. Całkowicie eliminuje niedociągnięcia ROI
d. Oparty jest na tych samych podstawach co ROI
9. Co jest najważniejszą istotą tworzenia centrum kosztów?
d. Ewidencja kosztów wg miejsca powstania
c. Ponoszenie odpowiedzialności za koszty
b. Zwiększenie kontroli nad pracownikami pracującymi przy danym centrum
a. Stosowanie się do najnowszych regulacji prawnych-
d. Ewidencja kosztów wg miejsca powstania
c. Ponoszenie odpowiedzialności za koszty
10. Marża pokrycia kosztów I:
b. Obejmuje tylko koszty gotowości firmy rozliczone na dane centrum oraz zysk wygenerowany przez to centrum
a. To inaczej wynik finansowy centrum zysku
c. Obejmuje pełne koszty gotowości, zarówno ponoszone w danym centrum zysku, jak i część kosztów gotowości przedsiębiorstw przypada na dane centrum oraz zysk
d. Obejmuje koszty stałe centrum zysku niekontrolowane, koszty gotowości firmy poniesione na dane centrum oraz zysk
c. Obejmuje pełne koszty gotowości, zarówno ponoszone w danym centrum zysku, jak i część kosztów gotowości przedsiębiorstw przypada na dane centrum oraz zysk
11. Rentowność zaangażowanego kapitału zdeterminowana jest poziomem wskaźników:
a. Wynik operacyjny na zatrudnionego
d. Wynik finansowy netto na zatrudnionego
b. Zainwestowany kapitał na zatrudnionego
c. Zainwestowany kapitał własny na zatrudnionego
a. Wynik operacyjny na zatrudnionego
b. Zainwestowany kapitał na zatrudnionego
12. Odchylenie stałych kosztów sprzedaży oblicza się jako:
a. Koszty rzeczywiste – budżet wyjściowy kosztów działalności
c. Budżet wyjścia kosztów działalności + koszty wydziałowe
b. Budżet wyjściowy kosztów działalności – koszty rzeczywiste
d. Budżet wyjścia kosztów działalności + koszty rzeczywiste
b. Budżet wyjściowy kosztów działalności – koszty rzeczywiste
13. Odchylenie zmiennych kosztów sprzedaży oblicza się jako:
c. Przeliczone standardowe koszty zmienne sprzedaży – rzeczywiste zmienne koszty sprzedaży
a. Rzeczywiste zmienne koszty sprzedaży + przeliczone standardowe koszty zmienne sprzedaży
d. Przeliczone standardowe koszty zmienne sprzedaży – koszty stał__________e
b. Rzeczywiste zmienne koszty sprzedaży – przeliczone standardowe koszty zmienne sprzedaży
c. Przeliczone standardowe koszty zmienne sprzedaży – rzeczywiste zmienne koszty sprzedaży
14. Udział w rynku jest miernikiem należącym do grupy:
c. Mierników oceny opartych na przychodach ze sprzedaży
b. Niefinansowych mierników oceny centrum przychodów
a. Mierników oceny efektywności gospodarowania
d. Żadne z powyższych
c. Mierników oceny opartych na przychodach ze sprzedaży
15. Zysk przedsiębiorstwa zależny jest od:
c. Wyrobów o dużej marży pokrycia
d. Wyrobów o niskiej marży pokrycia
b. Żadne z powyższych
a. Wyrobów o dużej wartości
c. Wyrobów o dużej marży pokrycia
16. Wyróżnia się dwa podstawowe odchylenia od kosztów materiałów pomocniczych:???????
d) żadna z odpowiedzi nie jest poprawna
b) odchylenia od zmiany stawek i cen oraz od wielkości zużycia
c) odchylenia w stawkach za roboczogodzinę oraz zmian efektywności wykorzystania roboczogodzin
a) odchylenia cen zaopatrzeniowych oraz odchylenie zużycia materiałów podstawowych
a) odchylenia cen zaopatrzeniowych oraz odchylenie zużycia materiałów podstawowych
17. Mierniki służące do oceny centrum przychodów są ukierunkowane na spadek lub wzrost. W których z wymienionych mierników pożądany jest spadek?
a. Relacji kosztów sprzedaży do przychodów, poziom reklamacji, czas załatwiania reklamacji
c. Terminowość realizacji zamówień, czas załatwiania reklamacji, poziom realizacji zamówień
d. Stopa marży brutto, średnia sprzedaż na klienta, terminowość realizacji zamówień
b. Terminowość realizacji zamówień, poziom reklamacji, cykl zapasów wyrobów gotowych
a. Relacji kosztów sprzedaży do przychodów, poziom reklamacji, czas załatwiania reklamacji
c. Terminowość realizacji zamówień, czas załatwiania reklamacji, poziom realizacji zamówień
b. Terminowość realizacji zamówień, poziom reklamacji, cykl zapasów wyrobów gotowych
18. System oceny centrów kosztów musi być tak zbudowany aby:
b. Umożliwiały analizę ex post w realizacji zadań
c. Dostarczały motywacji menadżerom i pracownikom
d. Umożliwiał analizę ex ante w realizacji zadań
a. Liczby były ujęte z punktu widzenia księgowego
b. Umożliwiały analizę ex post w realizacji zadań
c. Dostarczały motywacji menadżerom i pracownikom
19. Wybrane mierniki mogące posłużyć ocenie stopnia realizacji zadań powierzonych centrom inwestycji to: (skrypt) ?????
b. Żadna z odpowiedzi nie jest poprawna
a. Stopa zwrotu z kapitału własnego
d. Księgowa stopa zwrotu z inwestycji
c. Zysk rezydualny
a. Stopa zwrotu z kapitału własnego
d. Księgowa stopa zwrotu z inwestycji
c. Zysk rezydualny
20. Wskaźnik struktury marży pokrycia obrazuje:
c. Ile procent marży idzie na pokrycie kosztów produkcji danego centrum zysku
b. Ile procent marży idzie na pokrycie kosztów zmiennych danego centrum zysku
a. Ile procent marży idzie na pokrycie kosztów stałych danego centrum zysku
d. Ile procent marży idzie na pokrycie kosztów całkowitych danego centrum zysku
a. Ile procent marży idzie na pokrycie kosztów stałych danego centrum zysku

Powiązane tematy

#test #controlling #1

Inne tryby