Strona 1

TEST CONTROLLING 1

Pytanie 1
1. Satysfakcjonująca stopa zwrotu może być oparta na:
c. Średnim ważonym koszcie kapitału ?????
d. Koszcie alternatywnym
a. Średniej rentowności kapitału w branży
b. Średniej ważonej wartości kapitału w branży
Pytanie 2
2. Wzrost obrotów na jednego klienta oznacza:
c. Utrata płynności finansowej
a. Rozwój odbiorców
d. Pozyskanie nowych klientów o znaczącej pozycji rynkowej
b. Większe wydatki
Pytanie 3
3. Czynniki niezależne od kierownika sprzedaży, wpływające na poziom przychodów ze sprzedaży to
b. Terminowość realizacji produkcji
a. Poziom uzyskanych cen
d. Warunki płatnicze
c. Jakość produktów
Pytanie 4
4. Jeżeli centrum odpowiedzialności samodzielnie produkuje wyroby to ponosi koszty stałe:
a. Koszty zarządzania centrum
d. Koszty ogrzewania, oświetlenia
b. Koszty marketingu
c. Amortyzacji maszyn i urządzeń ale nie budynków i budowli danego centrum
Pytanie 5
5. Podstawowe mierniki oceny centrum inwestycji (stopa zwrotu z inwestycji i zysk rezydualny):
d. Mają charakter finansowy
a. Są niewystarczające ze względu na przyjęcie krótkich okresów
b. Działają zniechęcająco do ponoszenia nadmiernych wydatków inwestycyjnych w aktywa operacyjne
c. Są niewystarczające ze względu na przyjęcie długich okresów
Pytanie 6
6. Wskaż niefinansowe mierniki oceny centrum przychodów
b. Stopień satysfakcji klientów, poziom realizacji zamówień, średni czas realizacji zamówienia
d. Stopień satysfakcji klientów, stopa marży brutto, poziom reklamacji
a. Średni czas realizacji zamówienia, udział w rynku, cykl należności
c. Terminowość realizacji zamówień, stopień satysfakcji klientów, czas załatwiania reklamacji
Pytanie 7
7. Raport kontrolno-wynikowy ???????
a. Raport taki zamyka się kontrolnymi wskaźnikami jak: wskaźnik wykonania limitu kosztów
b. Wyodrębnia się w nim wyłącznie koszty planowane
d. Wyodrębnia się w nim poszczególne kategorie kosztów, zarówno planowane jak i rzeczywiste
c. Wyodrębnia się w nim wyłącznie koszty rzeczywiste
Pytanie 8
8. Zysk rezydualny:
b. Eliminuje krótkowzroczność w postępowaniu menedżerów centrum inwestycji
d. Oparty jest na tych samych podstawach co ROI
a. Ułatwia porównanie osiągniętych rezultatów pomiędzy różnymi centrami inwestycji
c. Całkowicie eliminuje niedociągnięcia ROI

Powiązane tematy

#test #controlling #1