Strona 1

TEST CONTROLLING 1

Pytanie 1
1. Satysfakcjonująca stopa zwrotu może być oparta na:
c. Średnim ważonym koszcie kapitału ?????
d. Koszcie alternatywnym
b. Średniej ważonej wartości kapitału w branży
a. Średniej rentowności kapitału w branży
Pytanie 2
2. Wzrost obrotów na jednego klienta oznacza:
b. Większe wydatki
d. Pozyskanie nowych klientów o znaczącej pozycji rynkowej
a. Rozwój odbiorców
c. Utrata płynności finansowej
Pytanie 3
3. Czynniki niezależne od kierownika sprzedaży, wpływające na poziom przychodów ze sprzedaży to
c. Jakość produktów
b. Terminowość realizacji produkcji
d. Warunki płatnicze
a. Poziom uzyskanych cen
Pytanie 4
4. Jeżeli centrum odpowiedzialności samodzielnie produkuje wyroby to ponosi koszty stałe:
b. Koszty marketingu
a. Koszty zarządzania centrum
d. Koszty ogrzewania, oświetlenia
c. Amortyzacji maszyn i urządzeń ale nie budynków i budowli danego centrum
Pytanie 5
5. Podstawowe mierniki oceny centrum inwestycji (stopa zwrotu z inwestycji i zysk rezydualny):
c. Są niewystarczające ze względu na przyjęcie długich okresów
b. Działają zniechęcająco do ponoszenia nadmiernych wydatków inwestycyjnych w aktywa operacyjne
d. Mają charakter finansowy
a. Są niewystarczające ze względu na przyjęcie krótkich okresów
Pytanie 6
6. Wskaż niefinansowe mierniki oceny centrum przychodów
b. Stopień satysfakcji klientów, poziom realizacji zamówień, średni czas realizacji zamówienia
d. Stopień satysfakcji klientów, stopa marży brutto, poziom reklamacji
c. Terminowość realizacji zamówień, stopień satysfakcji klientów, czas załatwiania reklamacji
a. Średni czas realizacji zamówienia, udział w rynku, cykl należności
Pytanie 7
7. Raport kontrolno-wynikowy ???????
c. Wyodrębnia się w nim wyłącznie koszty rzeczywiste
b. Wyodrębnia się w nim wyłącznie koszty planowane
a. Raport taki zamyka się kontrolnymi wskaźnikami jak: wskaźnik wykonania limitu kosztów
d. Wyodrębnia się w nim poszczególne kategorie kosztów, zarówno planowane jak i rzeczywiste
Pytanie 8
8. Zysk rezydualny:
d. Oparty jest na tych samych podstawach co ROI
c. Całkowicie eliminuje niedociągnięcia ROI
b. Eliminuje krótkowzroczność w postępowaniu menedżerów centrum inwestycji
a. Ułatwia porównanie osiągniętych rezultatów pomiędzy różnymi centrami inwestycji
Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Wykup dostęp