Strona 1

TEST CONTROLLING 1

Pytanie 1
1. Satysfakcjonująca stopa zwrotu może być oparta na:
b. Średniej ważonej wartości kapitału w branży
c. Średnim ważonym koszcie kapitału ?????
a. Średniej rentowności kapitału w branży
d. Koszcie alternatywnym
Pytanie 2
2. Wzrost obrotów na jednego klienta oznacza:
c. Utrata płynności finansowej
b. Większe wydatki
a. Rozwój odbiorców
d. Pozyskanie nowych klientów o znaczącej pozycji rynkowej
Pytanie 3
3. Czynniki niezależne od kierownika sprzedaży, wpływające na poziom przychodów ze sprzedaży to
a. Poziom uzyskanych cen
d. Warunki płatnicze
c. Jakość produktów
b. Terminowość realizacji produkcji
Pytanie 4
4. Jeżeli centrum odpowiedzialności samodzielnie produkuje wyroby to ponosi koszty stałe:
d. Koszty ogrzewania, oświetlenia
c. Amortyzacji maszyn i urządzeń ale nie budynków i budowli danego centrum
a. Koszty zarządzania centrum
b. Koszty marketingu
Pytanie 5
5. Podstawowe mierniki oceny centrum inwestycji (stopa zwrotu z inwestycji i zysk rezydualny):
b. Działają zniechęcająco do ponoszenia nadmiernych wydatków inwestycyjnych w aktywa operacyjne
d. Mają charakter finansowy
a. Są niewystarczające ze względu na przyjęcie krótkich okresów
c. Są niewystarczające ze względu na przyjęcie długich okresów
Pytanie 6
6. Wskaż niefinansowe mierniki oceny centrum przychodów
a. Średni czas realizacji zamówienia, udział w rynku, cykl należności
b. Stopień satysfakcji klientów, poziom realizacji zamówień, średni czas realizacji zamówienia
c. Terminowość realizacji zamówień, stopień satysfakcji klientów, czas załatwiania reklamacji
d. Stopień satysfakcji klientów, stopa marży brutto, poziom reklamacji
Pytanie 7
7. Raport kontrolno-wynikowy ???????
a. Raport taki zamyka się kontrolnymi wskaźnikami jak: wskaźnik wykonania limitu kosztów
d. Wyodrębnia się w nim poszczególne kategorie kosztów, zarówno planowane jak i rzeczywiste
b. Wyodrębnia się w nim wyłącznie koszty planowane
c. Wyodrębnia się w nim wyłącznie koszty rzeczywiste
Pytanie 8
8. Zysk rezydualny:
c. Całkowicie eliminuje niedociągnięcia ROI
b. Eliminuje krótkowzroczność w postępowaniu menedżerów centrum inwestycji
d. Oparty jest na tych samych podstawach co ROI
a. Ułatwia porównanie osiągniętych rezultatów pomiędzy różnymi centrami inwestycji
Przejdź na Memorizer+
W trybie testu zyskasz:
Brak reklam
Quiz powtórkowy - pozwoli Ci opanować pytania, których nie umiesz
Więcej pytań na stronie testu
Wybór pytań do ponownego rozwiązania
Trzy razy bardziej pojemną historię aktywności
Aktywuj