Fiszki

TEST CONTROLLING 1

Test w formie fiszek TEST CONTROLLING 1
Ilość pytań: 268 Rozwiązywany: 18570 razy
21. Na kryteria mierników oceny centrów odpowiedzialności składa się:
c. Siła
a. Adekwatność
b. Użyteczność
d. Terminowość
c. Siła
a. Adekwatność
b. Użyteczność
22. Specyficzne korekty wielkości księgowych w koncepcji zysku ekonomicznego:
c. Odróżniają zysk księgowy od zysku ekonomicznego
d. Są łatwe do zrozumienia dla menadżerów spoza działu finansowego
b. Przekładają informację księgowe na ekonomiczną rzeczywistość
a. Odróżniają ekonomiczną wartość dodaną od zysku ekonomicznego
d. Są łatwe do zrozumienia dla menadżerów spoza działu finansowego
b. Przekładają informację księgowe na ekonomiczną rzeczywistość
23. Wg jakich kryteriów oceniani są menadżerowie centrum przychodów:
b. Skorygowanej wartości ekonomicznej dodanej
a. Różnicy między przychodami ze sprzedanych produktów a planowanymi kosztami
d. Terminowości dostaw
c. Realizacji budżetu
a. Różnicy między przychodami ze sprzedanych produktów a planowanymi kosztami
24. W jakim celu tworzy się budżet kosztów:
c. Dla celów kontroli
d. Aby zaplanować wynik całościowy przedsiębiorstw
b. W celu motywowania pracowników do większego zaangażowania w realizację budżetu
a. W celu koordynowania z innymi działami np. z finansowaniem wydatków
c. Dla celów kontroli
d. Aby zaplanować wynik całościowy przedsiębiorstw
a. W celu koordynowania z innymi działami np. z finansowaniem wydatków
25. Marża pokrycia kosztów I to różnica między:
c. Marżą pokrycia kosztów III stopnia a kosztami stałymi centrów odpowiedzialności
b. Marżą pokrycia kosztów II stopnia a kosztami stałymi
a. Przychodami ze sprzedaży produktów a kosztami zmiennymi sprzedanych produktów
d. Przychodami ze sprzedaży produktów a kosztami stałymi sprzedawanych produktów
a. Przychodami ze sprzedaży produktów a kosztami zmiennymi sprzedanych produktów
26. Do wyznaczenia miernika poziomu realizacji zamówień musisz znać:
b. Czas od wpływu reklamacji do jej rozstrzygnięcia
c. Przychody ze sprzedaży
d. Liczbę zamówień nieprzyjętych do realizacji
a. Liczbę klientów ogółem
c. Przychody ze sprzedaży
27. Których kosztów NIE zalicza się do kosztów pośrednich?
c. Kosztów badań i rozwoju
a. Kosztów ogólnego zarządu
d. Kosztów energii technologicznej
b. Kosztów sprzedaży i marketingu
d. Kosztów energii technologicznej
28. Które z mierników nie są oparte na danych ze sprawozdań finansowych?
d. Miernik oceny oparte na przychodach ze sprzedaży
c. Miernik oceny oparte na przychodach ze sprzedaży, mierniki oceny efektywności gospodarowania
a. Niefinansowe mierniki oceny centrum przychodów
b. Mierniki oceny oparte na przychodach ze sprzedaży, niefinansowe mierniki oceny centrum przychodów
a. Niefinansowe mierniki oceny centrum przychodów
29. Poziom wskaźnika ROI zależy od:
b. Średniej wartości aktywów operacyjnych
d. Ponoszonych kosztów operacyjnych (powinno być samych „kosztów”)
a. Wielkości aktywów operacyjnych wykorzystywanych przez centrum
c. Zrealizowanych przychodów ze sprzedaży
b. Średniej wartości aktywów operacyjnych
a. Wielkości aktywów operacyjnych wykorzystywanych przez centrum
c. Zrealizowanych przychodów ze sprzedaży
30. Wskaźnik dotrzymania limitu kosztów stałych oblicza się wzorem:
b. Koszty stałe poniesione/ koszty stałe centrum *100
a. Koszty stale poniesione/ koszty stałe budżetowe *100
d. Koszty stałe poniesione/ koszty zmienne poniesione *100
c. Koszty stałe centrum/ koszty stałe poniesione *100
a. Koszty stale poniesione/ koszty stałe budżetowe *100
31. Do oceny pracy centrum przychodów controller powinien przyjąć kilka mierników. Dobór mierników będzie zależny od:
b. Specyfiki branży, w której działa dana firma
a. Rachunku zysków i strat
d. Przychodów firmy
c. Miejsca centrum przychodów w strukturze controllingowej firmy
b. Specyfiki branży, w której działa dana firma
d. Przychodów firmy
32. Centrum wyników wyodrębnione na podstawie grup klientów lub według geograficznych obszarów sprzedaży będzie ponosić koszty stałe związane z:
a. Organizacją marketingu
d. Rozwojem centrum
c. Powiększaniem obszaru działania
b. Organizacja sprzedaży
a. Organizacją marketingu
b. Organizacja sprzedaży
33. Co zaliczamy do instrumentów pobudzania sprzedaży?
a. Opusty cenowe
b. Przychody ze sprzedaży
c. Liczbę przyjętych reklamacji
d. Udział w rynku?
a. Opusty cenowe
d. Udział w rynku?
34. Ocena spółki oparta na ROI:
a. Jest istotna dla długofalowej efektywności inwestycji
d. Uwzględnia zróżnicowane ryzyko przedsięwzięć
b. Jest istotna dla krótkich okresów
c. Uwzględnia specyfikę branżową centrum inwestycji
b. Jest istotna dla krótkich okresów
35. Który ze wskaźników nie powinien być odnoszony do wielkości budżetowanej?
a. Terminowość realizacji zamówień
b. Czas załatwiania reklamacji
c. Stopień satysfakcji klientów
d. Udział należności w przychodach ze sprzedaży
c. Stopień satysfakcji klientów
36. Znane są podane wartości: przychody ze sprzedaży centrum, liczba obsługiwanych klientów i liczba zatrudnionych w centrum przychodów. Który miernik możesz wyliczyć?
c. Średnia sprzedaż na klienta
a. Poziom reklamacji
b. Relacja kosztów sprzedaży do przychodów
d. Średnia sprzedaż na pracownika centrum
c. Średnia sprzedaż na klienta
d. Średnia sprzedaż na pracownika centrum
37. Dla których mierników pożądany jest brak zmian lub zmniejszenie wartości miernika:
a. Produktywność majątku rzeczowego
d. Wydajność pracy
b. Cykl zapasów
c. Cykl należności
b. Cykl zapasów
c. Cykl należności
38. Na niewłaściwą realizacje planu składają się :
a. Niewykonanie ustalonych działań
b. Żadna z odp nie jest poprawna
c. Niewykorzystanie planowanych zasobów
d. Niedążenie do ustalonego celu
a. Niewykonanie ustalonych działań
c. Niewykorzystanie planowanych zasobów
d. Niedążenie do ustalonego celu
39. Do wyznaczenia poziomu reklamacji musimy znać wartość:
a. Przychody ze sprzedaży centrum
b. Wartości zareklamowanej produkcji
c. Czas do wpływu reklamacji do jej rozstrzygnięcia
d. Liczba zamówień nieprzyjętych do realizacji
a. Przychody ze sprzedaży centrum
b. Wartości zareklamowanej produkcji
40. Mierniki służące do oceny centrum przychodów można ująć w grupy jako:
a. Mierniki oparte na zarobkach kierownictwa
b. Mierniki oparte na kosztach produkcji
d. Mierniki dotyczące poziomu efektywności zarządzania zasobami centrum
c. Mierniki oparte na przychodach ze sprzedaży
d. Mierniki dotyczące poziomu efektywności zarządzania zasobami centrum
c. Mierniki oparte na przychodach ze sprzedaży

Powiązane tematy

#test #controlling #1

Inne tryby