31. Pacjent lat 11 zgłosił się do poradni zdrowia psychicznego z matką w związku z zaburzeniami zachowania, trudnościami szkolnymi oraz agresją. Pacjent osiąga mierne wyniki w nauce, często przeszkadza w lekcji i regularnie zapomina zadań domowych oraz przyborów koniecznych do realizacji obowiązku szkolnego. Wielokrotnie miał miejsce incydent, w którym wyszedł ze szkoły bez plecaka. Oprócz tego, nauczyciele skarżyli się, że pacjent często wstaje w trakcie lekcji, chodzi po sali, wierci się na krześle. W wywiadzie rozwojowym pacjent zawsze był „żywym sreberkiem”, „nigdy nie usiedział na miejscu, zawsze biegał, krzyczał…” „zabawy głównie ruchowe… nawet zamiast chodzić to biegał”. Spośród niżej wymienionych zaznacz najlepszą strategię postępowania u tego pacjenta: Wybierz jedną odpowiedź:
a. Psychoterapia + metylofenidat