Fiszki
Podstawy zarządzania 2
Test w formie fiszek Prosty test z podstaw zarządzania
Ilość pytań: 12
Rozwiązywany: 3004 razy
Co to jest zarządzanie?
jest to proces planowania, przewodzenia i kontrolowania działalności wszystkich członków organizacji oraz wykorzystania wszystkich jej zasobów do osiągnięcia ustalonych celów
Jak wygląda charakterystyka procesu zarządzania wg Druckera?
1) zarządzanie dotyczy ludzi
2) zarządzanie jest głęboko zakorzenione w kulturze
3) zarządzanie wymaga prostych i zrozumiałych wartości, celów, działań i zadań
4) zarządzanie powinno doprowadzić do tego aby organizacja była zdolna do adaptacji do zmieniających się warunków otoczenia
5) zarządzanie wymaga komunikowania się
6) zarządzanie wymaga rozbudowanego systemu wskaźników
7) zarządzanie musi być zorientowane na najważniejszy rezultat, jakim jest zadowolony Klient
Wymień funkcje zarządzania
1) planowanie
2) organizowanie
3) funkcja personalna
4) kierowanie / decydowanie
5) koordynacja
6) sprawozdawczość
7) finansowanie
Co to jest planowanie?
polega na przewidywaniu przyszłych warunków, wskazywaniu środków, za pomocą których mają być realizowane przyszłe cele i zadania
Wymień rodzaje planów:
1) Strategiczne
2) Taktyczne
3) Operacyjne
Wymień zasady planowania:
1) zasada konkretności
2) zasada terminowości
3) zasada elastyczności
4) zasada optymalnego horyzontu czasowego
Definicja: Organizowanie...
jest czynnością polegającą na wprowadzeniu określonego ładu, czego efektem jest powstanie struktury umożliwiającej sprawne i skuteczne kierowanie organizacją
Zasady procesu organizowania
1) zasada podziału pracy
2) zasada harmonizacji
3) zasada specjalizacji
4) zasada hierarchii i rozpiętości kierowania
5) zasada najkrótszej drogi
6) zasada delegowania uprawnień
7) zasada równowagi zadań uprawnień i odpowiedzialności
8) zasada wyjątku
Definicja: Motywacja...
polega na pobudzaniu pracowników do wykonania zadań w ramach określonej organizacji
Co powoduje zbyt silna motywacja?
przy silnej motywacji sprawność działania maleje, a wydajność pracy ulega obniżeniu
Definicja: Kontrola...
polega na ustalaniu wyników i ocenie postępu działań czego rezultatem jest eliminacja ewentualnych odchyleń od stanu zadanego
Wymień etapy procesu kontroli:
1) Ustalenie norm
2) Pomiar wyników
3) Porównanie wyników z normami
4) Ocena wyników działania (reakcja)