c) minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego
c) minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego
Temu, kto po upływie czasu ochrony prawa autorskiego do utworu przygotował jego wydanie krytyczne lub naukowe, niebędące utworem, przysługuje wyłączne prawo do rozporządzania takim wydaniem i korzystania z niego przez okres:
a) trzydziestu lat od daty publikacji
b) czterdziestu lat od daty publikacji
a) trzydziestu lat od daty publikacji
Wydawcy, który jako pierwszy w sposób zgodny z prawem opublikował lub w inny sposób rozpowszechnił utwór, którego czas ochrony już wygasł, a jego egzemplarze nie były jeszcze publicznie udostępniane, przysługuje wyłączne prawo do rozporządzania tym utworem i korzystania z niego na wszystkich polach eksploatacji przez okres:
a) dwudziestu pięciu lat od daty pierwszej publikacji lub rozpowszechnienia
b) trzydziestu lat od daty pierwszej publikacji lub rozpowszechnienia
a) dwudziestu pięciu lat od daty pierwszej publikacji lub rozpowszechnienia
Prawo do rozporządzania i korzystania ze nadań programów gaśnie z upływem:
c) siedemdziesięciu lat następujących po roku pierwszego nadania programu
a) pięćdziesięciu lat następujących po roku pierwszego nadania programu
b) sześćdziesięciu lat następujących po roku pierwszego nadania programu
a) pięćdziesięciu lat następujących po roku pierwszego nadania programu
Prawo do rozporządzania i korzystania z fonogramu lub wideogramu gaśnie z upływem:
b) sześćdziesięciu lat następujących po roku, w którym fonogram lub wideogram został sporządzony
a) pięćdziesięciu lat następujących po roku, w którym fonogram lub wideogram został sporządzony
a) pięćdziesięciu lat następujących po roku, w którym fonogram lub wideogram został sporządzony
Wideogramem jest:
b) utwór audialny
a) pierwsze utrwalenie warstwy dźwiękowej wykonania utworu albo innych zjawisk akustycznych
c) pierwsze utrwalenie sekwencji ruchomych obrazów, z dźwiękiem lub bez, niezależnie od tego, czy stanowi ono utwór audiowizualny
c) pierwsze utrwalenie sekwencji ruchomych obrazów, z dźwiękiem lub bez, niezależnie od tego, czy stanowi ono utwór audiowizualny
Fonogramem jest:
a) pierwsze utrwalenie sekwencji ruchomych obrazów, z dźwiękiem lub bez, niezależnie od tego, czy stanowi ono utwór audiowizualny
b) pierwsze utrwalenie warstwy dźwiękowej wykonania utworu albo innych zjawisk akustycznych
b) pierwsze utrwalenie warstwy dźwiękowej wykonania utworu albo innych zjawisk akustycznych
Kierownik zespołu:
a) jest umocowany do reprezentowania praw do zespołowego artystycznego wykonania
b) nie jest umocowany do reprezentowania praw do zespołowego artystycznego wykonania
a) jest umocowany do reprezentowania praw do zespołowego artystycznego wykonania
Jeżeli po ustaleniu artystycznego wykonania nastąpiła publikacja utrwalenia tego wykonania lub jego publiczne odtworzenie, okres ochrony liczy się:
c) od tych zdarzeń, a gdy miały miejsce obydwa - od tego z nich, które miało miejsce wcześniej
b) od chwili śmierci artysty wykonawcy
a) mimo wszystko od chwili ustalenia
c) od tych zdarzeń, a gdy miały miejsce obydwa - od tego z nich, które miało miejsce wcześniej
Prawo do wynagrodzenia za korzystanie z artystycznego wykonania lub za rozporządzanie prawami do takiego wykonania określone w umowie albo przyznane w przepisach prawa wygasa z upływem:
b) sześćdziesięciu lat następujących po roku, w którym artystyczne wykonanie ustalono
a) pięćdziesięciu lat następujących po roku, w którym artystyczne wykonanie ustalono
c) siedemdziesięciu lat następujących po roku, w którym artystyczne wykonanie ustalono
a) pięćdziesięciu lat następujących po roku, w którym artystyczne wykonanie ustalono
Działania aktorów, recytatorów, dyrygentów, instrumentalistów, wokalistów, tancerzy i mimów oraz innych osób w sposób twórczy przyczyniających się do powstania wykonania są:
a) artystycznymi wykonaniami, które są prawami pokrewnymi
b) wykonaniami, które nie są prawami pokrewnymi
a) artystycznymi wykonaniami, które są prawami pokrewnymi
Jeżeli osoba, do której korespondencja jest skierowana, nie wyraziła innej woli, rozpowszechnianie korespondencji, w okresie dwudziestu lat od jej śmierci, wymaga zezwolenia:
a) organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi
c) małżonka, a w jego braku kolejno zstępnych, rodziców lub rodzeństwa
b) urzędu pocztowego
c) małżonka, a w jego braku kolejno zstępnych, rodziców lub rodzeństwa
Rozpowszechnianie wizerunku osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych, społecznych, zawodowych oraz osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie, krajobraz, publiczna impreza:
c) wymaga zezwolenia na piśmie
b) wymaga zezwolenia
a) nie wymaga zezwolenia
a) nie wymaga zezwolenia
Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim przedstawionej. W braku wyraźnego zastrzeżenia zezwolenie:
a) jest wymagane, jeżeli osoba ta otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie
b) nie jest wymagane, jeżeli osoba ta otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie
b) nie jest wymagane, jeżeli osoba ta otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie
Sąd może orzec przepadek przedmiotów służących do bezprawnego wytworzenia egzemplarzy utworów lub przedmiotów, przy których użyciu dokonano naruszenia na rzecz Skarbu Państwa lub przyznanie ich:
a) poszkodowanemu, na poczet należnego odszkodowania
b) organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi
a) poszkodowanemu, na poczet należnego odszkodowania