Test w formie fiszek Test z ekonomii menadżerskiej, Finanse i rachukowość.
Ilość pytań: 107
Rozwiązywany: 8668 razy
Przy normalnie nachylonej krzywej popytu wraz ze wzrostem ilości produkowanych i sprzedawanych dóbr rośnie elastyczność cenowa popytu.
nie
tak
nie
Przy normalnie nachylonej krzywej popytu wraz ze wzrostem ilości produkowanych i sprzedawanych dóbr maleje elastyczność cenowa popytu.
nie
tak
tak
Funkcja popytu dana jest wzorem Q=335-1,2P+1Pr+2Q (Q-sprzedaż,P-cena sprzedawanego dobra, Pr-sr cena konk, D-Dochody nabywców) wówczas „ceteris paribus” wzrost ceny konkurentów o 10% spowoduje spadek popytu na dobro Q o 11%.
tak
nie
nie
Funkcja popytu dana jest wzorem Q=335-1,2P+1Pr+2Q (Q-sprzedaż,P-cena sprzedawanego dobra, Pr-sr cena konk, D-Dochody nabywców) wówczas „ceteris paribus” wzrost ceny konkurentów o 10% spowoduje wzrost popytu na dobro Q o 11%.
tak
nie
tak
Dla modelu addytywnej sezonowości estymator wahań sezonowych musi spełniać warunek: ∑i-1 d oit =d
tak
nie
nie
Dla modelu addytywnej sezonowości estymator wahań sezonowych musi spełniać warunek: g=d
nie
tak
tak
Współczynnik konkordancji Kendalla i Smitha uzyskał wartość 0,554. Wartość statystyki Chi dla tego współczynnika wyniosła 11,5 przy wartości krytycznej Chi*=13. oznacza to , ze zarówno na gruncie analizy logicznej, jak i wnioskowania statystycznego (HO: W=0; H1: W>0) ocenić można , ze opinie ekspertów są zgodne
tak
nie
nie
W metodach delfickich pytania zawarte w ankietach wymagają konkretnych odpowiedzi liczbowych. Na podstawie statystycznej analizy uzyskanych odpowiedzi uzyskuje się uogólnioną opinię ekspertów. Wówczas uśrednienie wyników w możliwie optymalny sposób replikuje ich poglądy
nie
tak
tak
Dyspersja to inaczej rozproszenie. pojecie to odgrywa niezwykle ważną role w ocenie spójności odpowiedzi, bo im większa dyspersja, tym bardziej umiarkowane poglądy reprezentuje zbiór badanych ekspertów. wówczas uśrednienie wyników w możliwie optymalny sposób replikuje ich poglądy
nie
tak
nie
Jeżeli przeprowadzenie pełnej procedury badawczej zgodnej z zasadami metod delfickich nie pozwala na ustalenie wspólnego poglądu ekspertów, wówczas należy wrócić do początku procesu badawczego i od nowa zaprogramować badanie.
nie
tak
nie
Jeżeli przeprowadzenie pełnej procedury badawczej zgodnej z zasadami metod delfickich nie pozwala na ustalenie wspólnego poglądu ekspertów, wówczas należy opracować i rozdystrybuować kolejną ankietę
tak
nie
tak
Jeżeli elastyczność mieszana popytu E(x,y) wynosi (-1,3) a dobra X i Y są komplementarne, wówczas spadek ceny dobra Y powoduje wzrost popytu na dobro Y
tak
nie
tak
Współczynnik zmienności losowej dla jednego modelu wynosi We=11,5%, a odchylenie standardowe dla drugiego Se=12,5 przy średniej wartości y=100 oznacza to , że model pierwszy lepiej opisuje analizowane zjawisko.
tak
nie
tak
Jeżeli funkcja zysku operacyjnego wynosi Z=500-5Q2 to oznacza że przedsiębiorstwo maksymalizuje zysk operacyjny przy Q=100 jednostek
nie
tak
nie
Matematycznym wyrazem funkcji marginalnych kosztów przedsiębiorstwa jest pierwsza pochodna funkcji kosztów stałych.
tak
nie
nie
Matematycznym wyrazem funkcji marginalnych kosztów przedsiębiorstwa jest pierwsza pochodna funkcji kosztów całkowitych
nie
tak
tak
Efekt demonstracji polega na tym, że jednostka nabywa dobra odmienne od innych konsumentów celem wyróżnienia się, manifestacji, prestiżu lub podkreślenia pozycji społecznej
nie
tak
tak
Efekt snobizmu wiąże się z tym, że popyt na dane dobro zmienia się odwrotnie niż popyt większości konsumentów, odwrotnie niż popyt rynkowy.
nie
tak
tak
Funkcja kosztów całkowitych dana jest równaniem KC=330+3Q+Q2. W takiej sytuacji funkcja kosztów marginalnych może być zapisana jako mK=3+2Q
nie
tak
tak
W ostatnich sześciu miesiącach sprzedaż przedsiębiorstwa Q zawierała się w przedziale od 611 do 667 jednostek dla tych danych wyznaczone zostało optimum sprzedaży maksymalizujące zysk wynoszące 600 jednostek. Wartość zysku ze sprzedaży dla optimum wynosi 500 zł przy obecnym średnim zysku na poziomie 488 jednostek. Opłaca się więc rekomendować przedsiębiorstwu zmniejszenie sprzedaży do poziomu ekstremum niezależnie od zmian sytuacji na rynku