Test w formie fiszek test dotyczy ogólnych zagadnień związanych z międzynarodowymi transakcjami gospodarczymi między innymi incoterms, terminologia,
Ilość pytań: 35
Rozwiązywany: 3629 razy
w leasingu transgenicznym
leasingodawca i leasingobiorca są obywatelami Unii Europejskiej
jeden z podmiotów jest z poza UE
leasingodawca jest z poza UE
jedna strona jest z poza UE
leasingodawca jest z poza UE
do rodzajów Franchisingu należą :
dystrybucyjny i usługowy
usługowy i produkcyjny
dystrybucyjny, usługowy, produkcyjny
dystrybucyjny, usługowy, produkcyjny
W inwestycjach bezpośrednich typu brownfield
zagraniczna firma buduje nowe przedsiębiorstwo
nowy zakład produkcyjny jest zawsze w brązowym kolorze
zagraniczna firma dokonuje fuzji lub przejęcia przedsiębiorstwa
zagraniczna firma dokonuje fuzji lub przejęcia przedsiębiorstwa
INCOTERS wydawane są przez
World Trade Organization (WTO)
International Chamber of Commerce (ICC)
Unię Europejską
OPEC
International Chamber of Commerce (ICC)
Gestia transportowa to
zastrzeżenie że to kupujący musi zorganizować transport
zastrzeżenie w kontrakcie transportowym prawa i obowiązku zorganizowania transportu i pokrycia jego kosztów
zastrzeżenie że to sprzedający musi zorganizować transport
zastrzeżenie w kontrakcie transportowym prawa i obowiązku zorganizowania transportu i pokrycia jego kosztów
W edycji 2010 jest
13 formuł Incoterms
11 formuł Incoterms
10 formuł Incoterms
15 formuł Incoterms
11 formuł Incoterms
w porównaniu do edycji 2000 Incoterms, w edycji 2010 szczególne zmiany zaszły w grupie :
F
C
D
E
D
W transporcie morski obowiązują formuły :
FOB DDP DDQ DAT
FAS FOB CFR CIP CIF
EXW FAS FOB CIF
FAS FOB CFR CIP
FAS FOB CFR CIP
transport multilateralny to
przewóz osób i towarów z wykorzystaniem tylko 1 środka transportu
przewóz osób i towarów z wykorzystaniem tylko 2 środków transportu
przewóz osób i towarów z wykorzystaniem wieloma środkami transportu
przewóz osób i towarów z wykorzystaniem tylko 1 środka transportu
Od którego roku wydawane sa Incoterms
1989
1936
2000
1900
1936
CIF to
cost-insurance-faight
cost-insurance-freight
cost-inconterms-freight
commers-insurance-freight
cost-insurance-freight
Termin ten przedstawia najmniejszą odpowiedzialność oraz zaangażowanie ze strony sprzedającego. Dostawa zostaje uznana za dokonaną w momencie postawienia towarów do dyspozycji kupującego w oznaczonym miejscu, bez zobligowania do dalszych czynności ze strony sprzedającego.
DDP
FOB
EXW
FAS
EXW
Odpowiedzialność za koszty transportu oraz ryzyko sprzedającego kończą się w momencie dostarczenia towarów do burty statku w oznaczonym porcie nadania, jednak bez załadunku towarów na statek. Od tego momentu wszelkie koszty oraz ryzyko związane z towarem zostaje przeniesione na kupującego. Termin może być używany wyłącznie w odniesieniu do transportu morskiego oraz wodnego śródlądowego.
FAS
FOB
CFR
CIF
FAS
W FOB ...
Sprzedający ponosi koszty ubezpieczenia towarów (od momentu załadunku na statek w porcie nadania), które leżą po stronie kupującego; dostawa zostaje uznana za zrealizowaną w momencie załadunku towaru na statek przewoźnika wskazanego przez sprzedającego.
Sprzedający nie ponosi kosztów ubezpieczenia towarów (od momentu załadunku na statek w porcie nadania), które leżą po stronie kupującego; dostawa zostaje uznana za zrealizowaną w momencie załadunku towaru na statek przewoźnika wskazanego przez sprzedającego.
Odpowiedzialność za koszty transportu oraz ryzyko sprzedającego kończą się w momencie dostarczenia towarów do burty statku. Punktem przeniesienia kosztów i ryzyka za towar ze sprzedającego na kupującego jest moment przekroczenia burty statku przez towar, sprzedający ponosi też koszty załadunku. Termin może być używany wyłącznie w odniesieniu do transportu morskiego oraz wodnego śródlądowego.
Odpowiedzialność za koszty transportu oraz ryzyko sprzedającego kończą się w momencie dostarczenia towarów do burty statku. Punktem przeniesienia kosztów i ryzyka za towar ze sprzedającego na kupującego jest moment przekroczenia burty statku przez towar, sprzedający ponosi też koszty załadunku. Termin może być używany wyłącznie w odniesieniu do transportu morskiego oraz wodnego śródlądowego.
Sprzedający ponosi koszty ubezpieczenia towarów (od momentu załadunku ( z wykluczeniem transportu morskiego i wodnym śródlądowym ) ), które leżą po stronie kupującego; dostawa zostaje uznana za zrealizowaną w momencie załadunku towaru towaru przez przewoźnika wskazanego przez sprzedającego.