Fiszki

CKZ TRANSPORT DROGOWY - G.&H. - NORMY TECHNICZNE I TECHNICZNE ASPEKTY DZIAŁALNOŚCI & BEZPIECZEŃSTWO DROGOWE

Test w formie fiszek
Ilość pytań: 256 Rozwiązywany: 9577 razy
Czynności z zakresu kontroli ruchu drogowego wykonują umundurowani funkcjonariusze lub pracownicy formacji i służb. Wyjątek stanowią tutaj pracownicy którzy mogą wykonywać czynności z zakresu kontroli ruchu drogowego, jeżeli są ubrani w odzież zapewniającą ich łatwą rozpoznawalność. Dotyczy to:
strażnicy leśni.
strażnicy straży gminnych.
funkcjonariusze Straży Parku.
funkcjonariusze zarządów dróg.
funkcjonariusze zarządów dróg.
Zespół pojazdów ciągnięty przez pojazd samochodowy może się składać:
najwyżej z trzech pojazdów.
najwyżej z dwóch pojazdów.
tylko z jednego pojazdu.
żadne z powyższych.
najwyżej z dwóch pojazdów.
Okresowe badanie techniczne samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t przeprowadza się:
corocznie.
co 2 lata.
przed upływem 3 lat od dnia pierwszej rejestracji, a następnie corocznie.
co 6 miesięcy, jeżeli pojazd jest używany do przewozu materiałów niebezpiecznych.
corocznie.
Samochód ciężarowy przewożący osoby poza kabiną kierowcy powinien być wyposażony w:
przymocowane ławki o długości co najmniej 400 mm na jedną osobę i szerokości nie mniejszej niż 300 mm.
dwie gaśnice.
zabezpieczenie tylnej burty przed samoczynnym lub niezamierzonym otwarciem.
gaśnicę i apteczkę pierwszej pomocy.
przymocowane ławki o długości co najmniej 400 mm na jedną osobę i szerokości nie mniejszej niż 300 mm.
Ładunek sypki przewożony samochodem ciężarowym powinien być:
dodatkowo zabezpieczony odpowiednimi zasłonami uniemożliwiającymi wysypywanie się na drogę.
umieszczony w szczelnej skrzyni ładunkowej.
przewożony tylko w stanie wilgotnym.
przewożony tylko w stanie suchym.
dodatkowo zabezpieczony odpowiednimi zasłonami uniemożliwiającymi wysypywanie się na drogę.
Dodatkowemu badaniu technicznemu podlega samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t:
który ma być używany do przewozu zwierząt.
skierowany przez organ kontroli ruchu.
który ma być używany do przewozy materiałów niebezpiecznych.
który ma być używany do przewozu osób poza kabiną kierowcy.
skierowany przez organ kontroli ruchu.
Czy Umowa ADR obowiązuje na terenie państwa polskiego?
tak, ale tylko w zakresie pakowania materiałów niebezpiecznych.
nie, gdyż Polska nie stosuje tych przepisów w przewozach krajowych.
nie, gdyż dotyczy ona jedynie międzynarodowych przewozów materiałów niebezpiecznych.
tak.
tak.
Na autostradzie dopuszczalna prędkość samochodu ciężarowego o masie całkowitej powyżej 3,5 tony wynosi:
70 km/h.
80 km/h
100 km/h
140 km/h
80 km/h
Który z niżej wymienionych znaków szlaków drogowych zabrania wjazdu pojazdami o dopuszczalnym nacisku osi pojedynczej ponad 8 ton na jezdnię?
E40.
A2.
48
370
370
Aby przewozić materiały niebezpieczne kierowca powinien posiadać w pojeździe:
prawo jazdy odpowiedniej kategorii i zaświadczenia o stanie zdrowia.
prawo jazdy odpowiedniej kategorii oraz zaświadczenie o przeszkoleniu w zakresie przewozu materiałów niebezpiecznych.
wyłącznie prawo jazdy odpowiedniej kategorii.
prawo jazdy odpowiedniej kategorii i badania psychologiczne.
prawo jazdy odpowiedniej kategorii oraz zaświadczenie o przeszkoleniu w zakresie przewozu materiałów niebezpiecznych.
Postój samochodu ciężarowego z powodu awarii poza obszarem zabudowanym na drodze twardej nie będącej autostradą ani drogą ekspresową:
może nie być sygnalizowany, jeżeli w całości pojazd znajduje się na pasie awaryjnym
należy sygnalizować przez włączenie świateł awaryjnych pojazdu i umieszczenie w odległości 30 do 50 m za pojazdem ostrzegawczego trójkąta odblaskowego
należy sygnalizować tylko w warunkach niedostatecznej widoczności
należy sygnalizować przez włączenie świateł awaryjnych pojazdu i umieszczenie bezpośrednio za pojazdem ostrzegawczego trójkąta odblaskowego.
należy sygnalizować przez włączenie świateł awaryjnych pojazdu i umieszczenie w odległości 30 do 50 m za pojazdem ostrzegawczego trójkąta odblaskowego
Na drogach oznaczonych poniższym znakiem dopuszczalny nacisk osi pojedynczej pojazdu samochodowego na jezdnię wynosi:
nie więcej niż 115 kN dla dowolnej osi pojazdu.
nie więcej niż 100 kN dla osi z kołami pojedynczymi (115 kN dla osi z kołami bliźniaczymi).
nie mniej niż 80 kN i nie więcej niż 115 kN.
nie więcej niż 80 kN.
nie więcej niż 80 kN.
Czy policjant ma prawo dokonać kontroli ładunku znajdującego się w pojeździe samochodowym?
tak.
tak, ale pod warunkiem, że kontrola odbywać się będzie w obecności kierowcy.
nie.
tak, ale tylko w przypadku, gdy zachodzi uzasadnione podejrzenie przestępstwa.
tak, ale pod warunkiem, że kontrola odbywać się będzie w obecności kierowcy.
Które z poniższych zdań jest nieprawidłowe:
ładunek wystający poza boczne płaszczyzny obrysu pojazdu może być umieszczony tylko w taki sposób, aby całkowita szerokość pojazdu z ładunkiem nie przekraczała 2,55 m, a przy szerokości pojazdu 2,55 m nie przekraczała 3 m, jednak pod warunkiem umieszczenia ładunku tak, aby z jednej strony nie wystawał na odległość większą niż 23 cm;
ładunek nie może wystawać z przodu pojazdu na odległość większą niż 0,5 m od przedniej płaszczyzny obrysu i większą niż 1,5 m od siedzenia dla kierującego.
ładunek nie może wystawać z tyłu pojazdu na odległość większą niż 2 m od tylnej płaszczyzny obrysu pojazdu lub zespołu pojazdów; w przypadku przyczepy kłonicowej odległość tę liczy się od osi przyczepy;
wysokość pojazdu z ładunkiem nie może przekraczać 5 m.
wysokość pojazdu z ładunkiem nie może przekraczać 5 m.
Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t:
nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej tego samochodu powiększonej o 100 %;
nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej tego samochodu powiększonej o 40 %;
nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej tego samochodu powiększonej o 30 %;
nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej tego samochodu powiększonej o 80 %;
nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej tego samochodu powiększonej o 40 %;
Prawo o ruchu drogowym wszystkich krajów europejskich w zasadzie nie różni się między sobą. Pozostaje jednak niewielki obszar niezgodności, który dotyczy:
przepisów o zastosowaniu znaków drogowych.
przepisów o wyprzedzaniu.
przepisów o dopuszczalnej prędkości na drogach.
przepisów o ruchu na skrzyżowaniach.
przepisów o dopuszczalnej prędkości na drogach.
Pojazd członowy to:
pojazd silnikowy złączony z przyczepą, na którego przejazd jest wymagane specjalne zezwolenie.
każdy zespół pojazdów, jeżeli jego długość nie przekracza 18,75 m.
pojazd silnikowy z przyczepą, której część spoczywa na tym pojeździe i go obciąża.
każdy samochód ciężarowy złączony z dowolną przyczepą, jeżeli długość takiego zespołu pojazdów przekracza 16,5 m.
pojazd silnikowy z przyczepą, której część spoczywa na tym pojeździe i go obciąża.
Znakiem "U" można znakować samochody ciężarowe, które są samochodami:
ekologicznymi, czyli pojazdami spełniającymi określone normy EURO.
bezpiecznymi, czyli samochodami spełniającymi normy bezpieczeństwa ruchu drogowego,
ekologicznymi i bezpiecznymi.
zapewniającymi wygodę pracy kierowcy zgodnie z międzynarodowymi normami socjalnymi.
ekologicznymi, czyli pojazdami spełniającymi określone normy EURO.
Kierowca wykonujący przewóz drogowy podlega badaniom psychologicznym:
przed wydaniem pierwszego zaświadczenia o zatrudnieniu jako kierowcy zawodowego, następnie co 5 lat do czasu ukończenia 55 lat i następnie corocznie.
pierwszy raz przed wydaniem pierwszego zaświadczenia o zatrudnieniu w charakterze kierowcy zawodowego, do czasu ukończenia przez kierowcę 60 lat - co 5, a w wieku ponad 60 lat - co 30 miesięcy.
w ciągu miesiąca po zatrudnieniu, następnie co 3 lata w wieku do 55 lat i następnie corocznie.
do czasu ukończenia przez kierowcę 55 lat - co 5 lat, po ukończeniu przez kierowcę 55 roku życia - co 2 lata.
pierwszy raz przed wydaniem pierwszego zaświadczenia o zatrudnieniu w charakterze kierowcy zawodowego, do czasu ukończenia przez kierowcę 60 lat - co 5, a w wieku ponad 60 lat - co 30 miesięcy.
Zezwolenie na czas określony lub nieokreślony na ruch pojazdu lub zespołu pojazdów, którego naciski osi wraz z ładunkiem lub bez ładunku są większe od dopuszczalnych, przewidzianych dla danej drogi w przepisach o drogach publicznych,wydaje
wojewoda.
starosta.
zarząd dróg.
Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad.
starosta.

Powiązane tematy

Inne tryby