Fiszki

CKZ TRANSPORT DROGOWY - G.&H. - NORMY TECHNICZNE I TECHNICZNE ASPEKTY DZIAŁALNOŚCI & BEZPIECZEŃSTWO DROGOWE

Test w formie fiszek
Ilość pytań: 256 Rozwiązywany: 9577 razy
Wyciąg ze świadectwa homologacji jest wydawany przez:
Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej
Instytut Transportu Samochodowego
Dealera (sprzedawcę)
Ministra Infrastruktury
Dealera (sprzedawcę)
Wyciąg ze świadectwa homologacji zawiera:
Podstawowe dane techniczne pojazdu
Podstawowe dane producenta lub importera pojazdu
Szczegółowe dane techniczne pojazdu
Szczegółowe dane producenta lub importera pojazdu
Podstawowe dane techniczne pojazdu
Nowy pojazd w początkowym okresie jazdy:
Nie powinien być przeciążany ale może jeździć z dowolną prędkością
Powinien jeździć wolniej i nie być przeciążany
Powinien jeździć wolniej niż zwykle lecz może być dowolnie załadowany
Może być eksploatowany dowolnie
Powinien jeździć wolniej i nie być przeciążany
Na konserwację pojazdu składa się między innymi:
Obsługa okresowa
Obsługa dobowa
Obsługa codzienna
Obsługa miesięczna
Obsługa codzienna
Do czynności obsługi technicznej należą:
Czynności zdawczo-odbiorcze
Czynności smarownicze
Sprawdzenie poprawności działania świateł
Sprawdzenie stanu ogumienia
Czynności smarownicze
Do obsługi codziennej nie należy:
Sprawdzenie stanu tarcz hamulcowych
Sprawdzenie poprawności działania świateł
Sprawdzenie stanu ogumienia
Pobranie dokumentów przewozowych
Sprawdzenie stanu tarcz hamulcowych
Dopuszczalny nacisk na oś na drodze nr 49 wynosi:
100 kN
115 kN
130 kN
80 kN
100 kN
Dopuszczalny nacisk na oś na drodze nr 106 wynosi:
115 kN
80 kN
130 kN
100 kN
100 kN
Dopuszczalny nacisk na oś na drodze nr E40 wynosi:
100 kN
115 kN
80 kN
130 kN
100 kN
Numer drogi 75 na czerwonym tle oznacza:
Drogę wojewódzką
Drogę krajową
Drogę ekspresową
Drogę lokalną
Drogę krajową
Numer drogi E75 na zielonym tle oznacza:
Drogę krajową
Drogę ekspresową
Drogę lokalną
Drogę wojewódzką
Drogę ekspresową
Numer drogi 75 na żółtym tle oznacza:
Drogę ekspresową
Drogę krajową
Drogę wojewódzką
Drogę lokalną
Drogę wojewódzką
Ograniczeniem czasowym jest:
Zakaz jazdy z prędkością powyżej 50 km/h
Objazd z powodu zatorów na drodze
Zakaz jazdy w okresie upałów
Zakaz wjazdu w niedziele
Zakaz wjazdu w niedziele
Najczęstszą przyczyną wypadków drogowych w Polsce jest:
Nadmierna prędkość jazdy
Nietrzeźwość kierowców
Wymuszenie pierwszeństwa przejazdu
Zły stan polskich dróg
Nadmierna prędkość jazdy
Drugą z najczęstszych przyczyn wypadków drogowych w Polsce jest:
Nietrzeźwość kierowców
Zły stan polskich dróg
Wymuszenie pierwszeństwa przejazdu
Nadmierna prędkość
Wymuszenie pierwszeństwa przejazdu
Procentowa ilość wypadków spowodowana przez nietrzeźwych kierowców waha się w granicach:
12 %
23 %
30 %
18 %
18 %
Procentowa ilość wypadków spowodowana przez kierowców jadących z nadmierną prędkością waha się w granicach:
23 %
18 %
30 %
12 %
30 %
Najwięcej wypadków zdarza się:
Na suchej jezdni
Na mokrej jezdni
Na oblodzonej jezdni
Na oblodzonej i suchej drodze ma miejsce podobna ilość wypadków
Na suchej jezdni
Kierowcy przewożący materiały niebezpieczne pojazdami o masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t:
Muszą posiadać prawo jazdy i świadectwo kwalifikacji
Mogą posiadać tylko prawo jazdy gdyż świadectwo kwalifikacji wymagane jest dopiero w pojazdach o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 7,5 t
Mogą przejść na zasadach dobrowolności dodatkowe przeszkolenie, gdyż jest ono obowiązkowe w pojazdach o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t
Zawsze muszą posiadać prawo jazdy, świadectwo kwalifikacji i zaświadczenie o ukończeniu specjalistycznego kursu
Zawsze muszą posiadać prawo jazdy, świadectwo kwalifikacji i zaświadczenie o ukończeniu specjalistycznego kursu
Udział zabitych kierowców autobusów i ich pasażerów w stosunku do ogólnej ilości zabitych w wypadkach jest:
Jest nieco niższy w stosunku do innych zabitych użytkowników dróg
Jest znikomy
Jest dużo wyższy w stosunku do innych zabitych użytkowników dróg
Wysoki, gdyż kierowcy ci przewożą dużą liczbę osób
Jest znikomy

Powiązane tematy

Inne tryby