Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript!
Testy
Fiszki
Notatki
Zaloguj
Fiszki
CKZ TRANSPORT DROGOWY - G.&H. - NORMY TECHNICZNE I TECHNICZNE ASPEKTY DZIAŁALNOŚCI & BEZPIECZEŃSTWO DROGOWE
Test w formie fiszek
Ilość pytań:
256
Rozwiązywany:
9577 razy
Dopuszczalna masa całkowita autobusu przegubowego wynosi:
32 t
30 t
28 t
24 t
28 t
Dopuszczalna standardowa masa całkowita pięcio-osiowego pojazdu członowego wynosi:
36 t
42 t
40 t
32 t
42 t
Maksymalny dozwolony nacisk na oś w Polsce wynosi:
130 kN
100 kN lub 115 kN
80 kN
72,5 kN
100 kN lub 115 kN
Nacisk 100 kN nie jest dozwolony na wszystkich drogach:
krajowych
międzynarodowych
autostradach
dwucyfrowych
krajowych
Nacisk 100 kN nie jest dozwolony na wszystkich drogach:
których numer otoczony jest szachownicą
jednocyfrowych
trzycyfrowych
dwucyfrowych
trzycyfrowych
Dozwolony poziom hałasu zewnętrznego w Polsce wynosi:
50 dB
70 dB
80 dB
60 dB
60 dB
Która z poniższych wielkości nie określa dopuszczalnego poziomu hałasu:
102 dB
82 dB
108 dB
98 dB
82 dB
Dopuszczalnymi normami hałasu według polskich przepisów dla pojazdów powyżej 3,5 t DMC są:
93 dB i 102 dB
102 dB i 108 dB
98 dB i 102 dB
98 dB i 108 dB
98 dB i 108 dB
Dopuszczalnymi normami hałasu według polskich przepisów dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 3,5 t są:
98 dB i 108 dB
93 dB i 102 dB
102 dB i 108 dB
98 dB i 102 dB
93 dB i 102 dB
Wspomaganie kierownicy:
Jest obowiązkowe w każdym pojeździe, którego nacisk na oś kierowaną przekracza 55 kN
Jest obowiązkowe w każdym pojeździe, którego nacisk na oś kierowaną przekracza 45 kN
Jest obowiązkowe w każdym samochodzie o masie całkowitej przekraczającej 3,5 t
W ogóle nie jest obowiązkowe
Jest obowiązkowe w każdym pojeździe, którego nacisk na oś kierowaną przekracza 45 kN
Do obowiązkowego wyposażenia każdego pojazdu nie należy:
Numer VIN
Urządzenie informujące o działaniu sprzętu kontrolno-pomiarowego
Trójkąt ostrzegawczy
Klakson
Urządzenie informujące o działaniu sprzętu kontrolno-pomiarowego
Obowiązkowymi światłami w każdym samochodzie nie są światła:
mijania
przeciwmgłowe tylne
przeciwmgłowe przednie
drogowe
przeciwmgłowe przednie
Obowiązkowymi hamulcami w każdym samochodzie są hamulce:
awaryjny, roboczy, postojowy
roboczy, postojowy
górski, postojowy
roboczy, górski, postojowy
awaryjny, roboczy, postojowy
Pojazdy wolnobieżne powinny być oznakowane:
Pomarańczową prostokątną tablicą
Znakiem stop
Zakazem wyprzedzania z prawej strony
Trójkątem ze ściętymi wierzchołkami
Trójkątem ze ściętymi wierzchołkami
Wynikiem ustaleń EKMT nie są:
Normy EURO
Licencje CEMT
Karnety CPD
Normy podwyższonego bezpieczeństwa
Karnety CPD
Pojazd ekologiczny może być oznakowany:
Literami L lub U
Literą S
Literami L lub G
Literami E lub U
Literami E lub U
Pojazd ekologiczny i bezpieczny może być oznakowany:
Literami E lub U
Literami L lub U
Literą S
Literami S lub G
Literą S
Przewoźnik posiadający pojazdy ekologiczne może się ubiegać:
O podwójną ilość zezwoleń EKMT
O 4 zezwolenia EKMT więcej
O 2 zezwolenia EKMT więcej
O cztery razy większą ilość zezwoleń EKMT
O podwójną ilość zezwoleń EKMT
Przewoźnik posiadający pojazdy ekologiczne i bezpieczne może się ubiegać:
O 2 zezwolenia EKMT więcej
O 4 zezwolenia EKMT więcej
O podwójną ilość zezwoleń EKMT
O cztery razy większą ilość zezwoleń EKMT
O cztery razy większą ilość zezwoleń EKMT
Zezwolenie EKMT:
Mogą być przyznawane przewoźnikom, których pojazdy nie spełniają norm EURO
Jest zarezerwowane tylko dla przewoźników których pojazdy spełniają normy EURO 2
Jest zarezerwowane tylko dla przewoźników których pojazdy spełniają normy EURO 1 lub EURO 2
Jest zarezerwowane dla przewoźników których pojazdy spełniają normy EURO 2 i normy podwyższonego bezpieczeństwa
Mogą być przyznawane przewoźnikom, których pojazdy nie spełniają norm EURO
Początek
Pokaż poprzednie pytania
Pokaż kolejne pytania
Powiązane tematy
Inne tryby
Nauka
Test
Powtórzenie