Fiszki

Psychologia ekonomiczna - wprowadzenie

Test w formie fiszek Test zawierający podstawowe zagadnienia związane z psychologią ekonomiczną. Różne formy pytań.
Ilość pytań: 20 Rozwiązywany: 2312 razy
Psychologia ekonomiczna to dziedzina, która swoje korzenie ma w:
Azji
Ameryce
Europie
Europie
Dopasuj założycieli psychologii ekonomicznej do państw, z których pochodzą.
Gery van Veldhoven
Stephen Lea
Folke Olander
Hermann Brandstaetter
Christine Roland-Levy
Holandia
Wielka Brytania
Dania
Austria
Francja
Gery van Veldhoven
Holandia
Stephen Lea
Wielka Brytania
Folke Olander
Dania
Hermann Brandstaetter
Austria
Christine Roland-Levy
Francja
Który z wymienionych psychologów zdobył Nobla w dziedzinie ekonomii?
Daniel Kahneman
Fred van Raaij
Amos Tversky
Daniel Kahneman
Daniel Kahneman i Amos Tversky opracowali teorię tłumaczącą podejmowanie przez ludzi decyzji w sytuacji ryzyka. Podaj jej nazwę.
Teoria perspektywy
Jak nazywa się prawo, wedle którego przy wzroście cen spada popyt na dane dobro?
Prawo cenowej elastyczności popytu
Jak nazywa się prawo, wedle którego przy wzroście dochodu następuje również wzrost popytu?
Prawo dochodowej elastyczności popytu
Odstępstwa od prawa cenowej elastyczności popytu to tak zwane:
iluzje
paradoksy
paradoksy
Paradoks, wedle którego przy wzroście cen dóbr luksusowych wzrasta również popyt na nie wśród grup o wysokich dochodach to:
Efekt snoba
Efekt owczego pędu
Paradoks Veblena
Paradoks Giffena
Paradoks Veblena
Paradoks, wedle którego zmianie ulega struktura popytu na dobra luksusowe w sytuacji kryzysu, co przejawia się zmniejszeniem konsumpcji dóbr luksusowych o wysokiej wartości i zwiększeniem konsumpcji dóbr luksusowych o mniejszej wartości to:
Paradoks Veblena
Efekt snoba
Paradoks Giffena
Efekt szminki
Efekt szminki
Nabywanie dóbr po wyższych cenach dlatego, że robią to inni to:
Efekt szminki
Efekt snoba
Paradoks Giffena
Efekt owczego pędu
Efekt owczego pędu
Zaniechanie nabywania dóbr chętnie kupowanych przez innych to:
Efekt owczego pędu
Paradoks GIffena
Efekt szminki
Efekt snoba
Efekt snoba
Wedle ekonomii konsument dąży do:
maksymalizacji zysku
maksymalizacji użyteczności swoich zasobów
maksymalizacji użyteczności swoich zasobów
Homo oeconomicus to inaczej
człowiek racjonalny
Kto jest autorem modelu ograniczonej racjonalności?
Herbert Simon
Psychologia ekonomiczna zajmuje się:
badaniem wzajemnej interakcji między systemem ekonomicznym a konsumentem
jedynie wpływem systemu ekonomicznego na zachowanie konsumenta
jedynie cechami konsumenta, które mogą wpływać na system ekonomiczny
badaniem wzajemnej interakcji między systemem ekonomicznym a konsumentem
Ekonomia behawioralna i psychologia ekonomiczna to to samo
Prawda
Fałsz
Fałsz
Czy efekt Giffena może dotyczyć wszystkich konsumentów?
Tak, ale jedynie w sytuacjach kryzysowych (wojna, klęski żywiołowe)
Nie, żaden paradoks nie dotyczy wszystkich konsumentów
Tak, jest to częsta sytuacja
Tak, ale jedynie w sytuacjach kryzysowych (wojna, klęski żywiołowe)
Który z wymienionych paradoksów bardziej związany jest z zaspokajaniem potrzeby skierowanej do wewnątrz (np. udowodnieniem sobie, że moja własna sytuacja nie uległa zmianie)?
Efekt szminki
Efekt Giffena
Efekt szminki
Badania, które służą sformułowaniu modelu teoretycznego nazywa się badaniami:
stosowanymi
podstawowymi
podstawowymi
Badania, które służą znalezieniu rozwiązania konkretnego problemu to:
badania stosowane
badania podstawowe
badania stosowane