Fiszki

Marketing Międzynarodowy

Test w formie fiszek klkl
Ilość pytań: 34 Rozwiązywany: 4079 razy
Na czym polega teoria "czarnych łabędzi"?
różnice w podejściu do uwarunkowań kulturowych w badaniach marketingowych
segmentacja rynków
dostosowanie firmy do przyszłych warunków rynkowych
pojawienie się nowych zjawisk, które wywołują ogromny wpływ na otoczenie
pojawienie się nowych zjawisk, które wywołują ogromny wpływ na otoczenie
Jakie są trzy podstawowe zasady koncepcji marketungowej? (chronologicznie)
1 Orientacja na klienta
2 Integracja działań
3 Zyskowność
Jakie są poziomy strategii w przedsiębiorstwie? (chronologicznie)
1 Globalna
2 Poszczególnych obszarów działalności
3 Funkcjonalna
Jakie są narzędzia marketingowe służące do implementacji strategii?
1. t... teoria strategiczna wyników
2. p...m plan marketingowy
3. p...s... plan sprzedaży
Co oznacza skrót BERI?
raporty, które badaną stan rozwoju biznesu w danym kraju głównie pod kątem zagrożeń
zapewnienie dopływu trafnych informacji ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych
bojkotowanie produktów zagranicznych
raporty, które badaną stan rozwoju biznesu w danym kraju głównie pod kątem zagrożeń
Zadaniem SIM (System Informacji Marketingowej) jest:
Tworzenie raportów, które badaną stan rozwoju biznesu w danym kraju głównie pod kątem zagrożeń
analizu wpływu krzyżowania się różnych kultur w promocji
zapewnienie dopływu trafnych informacji ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych
zapewnienie dopływu trafnych informacji ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych
Jakie są odmiany eksportowych form wejścia na rynki zagraniczne? (wielokrotny wybór)
Pośredni
Komplementarny
Substytucyjny
Bezpośredni
Kooperacyjny
Pośredni
Bezpośredni
Kooperacyjny
T. Levitt jest twórcą jednej z koncepcji marketingu międzynarodowego - jakiej?
Sekwencyjnej
Policentrycznej
Dychotomicznej
Dualnej
Dychotomicznej
Najważniejsze cechy licencjonowania jako strategii wejścia na rynki zagraniczne to:
Relatywnie niskie ryzyko i duży zasięg terytorialny
Efekt synergii i wysokie koszty
budowanie relacji związanych z tzw. marketingiem partnerskim
bardzo wysokie ryzyko i duże możliwości kontroli
Relatywnie niskie ryzyko i duży zasięg terytorialny
Najważniejsze możliwości kontroli powinny występować w przypadku:
eksportu
franchisingu
joint venture
importu
licencji
eksportu
Efekt CEO oznacza:
krzyżowanie się wpływu różnych kultur w promocji
popieranie wpływu różnych kultur w promocji
nie ma takiego pojęcia
bojkotowanie produktów zagranicznych
nie ma takiego pojęcia
do zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie międzynarodowym można wykorzystać:
Wskaźnik Buttermilcha
system CIM
Diagram Hofstede
Badanie dystansu psychicznego
Badanie dystansu psychicznego
Kluczowym czynnikiem sukcesu strategii BMW na rynku amerykańskim w latach 80-tych XX w. było:
zastosowanie nowych lakierów
pokonanie konkurentów z Japonii
postawienie na wysoką jakość produktu
rozszerzenie segmentu docelowego
rozszerzenie segmentu docelowego
Zazwyczaj największa niezależność strategiczna występuje w przypadku filii zagranicznej określonej jako:
handlowiec
specjalista
samotny menadżer
poddostawca
replika
replika

Powiązane tematy

#marketing #miedzynarodowy #test

Inne tryby