Formularz kontaktowy
Memorizer+

Wykup dostęp

Ta funkcja jest dostępna dla użytkowników, którzy wykupili plan Memorizer+

Fiszki

Mikroekonomia - rynek, popyt, podaż

Test w formie fiszek P/F, jednokrotny wybór
Ilość pytań: 50 Rozwiązywany: 14529 razy
Rynek pracy jest przykładem rynku heterogenicznego
P
F
P
Rynek pracy jest przykładem rynku heterogenicznego
P
F
W okresie monopolizacji procesów gospodarczych konkurencja niecenowa zaczęła wypierać konkurencję cenową
P
F
P
W okresie monopolizacji procesów gospodarczych konkurencja niecenowa zaczęła wypierać konkurencję cenową
P
F
Jedną z cech dojrzałego rynku jest dominacja własności prywatnej
F
P
P
Jedną z cech dojrzałego rynku jest dominacja własności prywatnej
F
P
Co to efekt naśladownictwa?
Konsument zwiększa popyt na dane dobro w wyniku wzrostu popytu innych konsumentów na to dobro
Konsument zmniejsza popyt na dane dobro w wyniku wzrostu popytu innych konsumentów na to dobro
Konsument zwiększa popyt na dane dobro w wyniku wzrostu popytu innych konsumentów na to dobro
Co to efekt naśladownictwa?
Konsument zwiększa popyt na dane dobro w wyniku wzrostu popytu innych konsumentów na to dobro
Konsument zmniejsza popyt na dane dobro w wyniku wzrostu popytu innych konsumentów na to dobro
Cena rynkowa produktu jest zawsze ceną równowagi
F
P
F
Cena rynkowa produktu jest zawsze ceną równowagi
F
P
Elastyczność dochodowa popytu przedstawia relację pomiędzy absolutnymi (bezwzględnymi) zmianami dochodu i popytu
F
P
F
Elastyczność dochodowa popytu przedstawia relację pomiędzy absolutnymi (bezwzględnymi) zmianami dochodu i popytu
F
P
Rynek sprzedawcy charakteryzuję się długotrwałą nadwyżką podaży nad popytem
P
F
F
Rynek sprzedawcy charakteryzuję się długotrwałą nadwyżką podaży nad popytem
P
F
Przekształcenie popytu potencjalnego w popyt efektywny zależy tylko od woli konsumenta
F
P
F
Przekształcenie popytu potencjalnego w popyt efektywny zależy tylko od woli konsumenta
F
P
Graficznym odzwierciedleniem popytu doskonale elastycznego jest typowa (ujemnie nachylona) krzywa popytu
P
F
F
Graficznym odzwierciedleniem popytu doskonale elastycznego jest typowa (ujemnie nachylona) krzywa popytu
P
F
W okresie krótkim podaż reaguje na zmianę ceny w mniejszym stopniu niż w okresie długim
F
P
P
W okresie krótkim podaż reaguje na zmianę ceny w mniejszym stopniu niż w okresie długim
F
P
Pojęcie "dobro wyższego rzędu" jest węższe od pojęcia "dobro normalne"
F
P
P
Pojęcie "dobro wyższego rzędu" jest węższe od pojęcia "dobro normalne"
F
P
Krzywa Engla pokazuje, jaką ilość danego dobra konsumenci są skłonni nabyć przy różnych poziomach dochodu
P
F
P
Krzywa Engla pokazuje, jaką ilość danego dobra konsumenci są skłonni nabyć przy różnych poziomach dochodu
P
F
Efekt dochodowy przedstawia wpływ zmiany dochodu konsumenta na cenę i ilość konsumowanego dobra
P
F
F
Efekt dochodowy przedstawia wpływ zmiany dochodu konsumenta na cenę i ilość konsumowanego dobra
P
F
Paradoks Giffena jest między innymi rezultatem spadku dochodów realnych konsumenta na skutek wzrostu cen dobra
P
F
P
Paradoks Giffena jest między innymi rezultatem spadku dochodów realnych konsumenta na skutek wzrostu cen dobra
P
F
Gry rośnie dochód konsumenta, udział wydatków na dobra normalne zawsze rośnie
F
P
F
Gry rośnie dochód konsumenta, udział wydatków na dobra normalne zawsze rośnie
F
P
Spadek kosztów produkcji powoduje przesunięcie krzywej podaży w prawo
F
P
P
Spadek kosztów produkcji powoduje przesunięcie krzywej podaży w prawo
F
P
Dodatnia wartość współczynnika mieszanej cenowej elastyczności popytu świadczy, iż między dwoma dobrami występuje zawiązek substytucji
F
P
P
Dodatnia wartość współczynnika mieszanej cenowej elastyczności popytu świadczy, iż między dwoma dobrami występuje zawiązek substytucji
F
P
W przypadku dóbr zaspokajających podstawowe potrzeby konsumenta i nieposiadających substytutów popyt jest doskonale nieelastyczny
P
F
P
W przypadku dóbr zaspokajających podstawowe potrzeby konsumenta i nieposiadających substytutów popyt jest doskonale nieelastyczny
P
F
Popyt jest bardziej elastyczny w okresie długim niż w okresie krótkim
P
F
P
Popyt jest bardziej elastyczny w okresie długim niż w okresie krótkim
P
F
Jeśli dochodowa elastyczność popytu na dane dobro wynosi zero, to wzrost dochodu konsumenta o 100% spowoduje wzrost popytu na to dobro również o 100%
F
P
F
Jeśli dochodowa elastyczność popytu na dane dobro wynosi zero, to wzrost dochodu konsumenta o 100% spowoduje wzrost popytu na to dobro również o 100%
F
P
Memorizer.pl

Cześć!

Wykryliśmy, że blokujesz reklamy na naszej stronie.

Reklamy, jak zapewne wiesz, pozwalają na utrzymanie i rozwój serwisu. W związku z tym prosimy Cię o ich odblokowanie by móc kontynuować naukę.

Wyłącz bloker reklam a następnie
Kliknij aby przeładować stronę
lub
Subskrybuj Memorizer+