Fiszki

Mikroekonomia - rynek, popyt, podaż

Test w formie fiszek P/F, jednokrotny wybór
Ilość pytań: 50 Rozwiązywany: 13367 razy
Krzywa popytu na kawę uległa przesunięciu w prawo. Przesunięcie to mogło być spowodowane przez:
Spadek ceny substytutów kawy (np. herbaty)
Spadek ceny produktów komplementarnych (np. spadek ceny cukru)
Spadek ceny kawy
Spadek dochodów konsumentów (zakładamy, że kawa jest dobrem normalnym)
Spadek ceny produktów komplementarnych (np. spadek ceny cukru)
Jeżeli dochodowa elastyczność popytu na dane dobro równa się 0,7, to popyt zmienia się:
W tym samym kierunku co dochód, ale w mniejszym stopniu
W odwrotnym kierunku niż dochód
W tym samym kierunku co dochód i w tym samym stopniu
W tym samym kierunku co dochód, ale w większym stopniu
W tym samym kierunku co dochód, ale w mniejszym stopniu
Jeżeli masło i margaryna mają mieszaną cenową elastyczność popytu równą 2 a cena masła wzrośnie z 2zł do 3zł za kostkę, to popyt na margarynę:
wzrośnie o 50%
wzrośnie o 100%
spadnie o 100%
spadnie o 20%
wzrośnie o 100%
Położenie krzywej podaży danego dobra nie zależy bezpośrednio od:
technologii produkcji
wzystkie odpowiedzi są dobre
ceny surowców wykorzystywanych do produkcji tego dobra
dochodów konsumentów
dochodów konsumentów
Jeśli spadek ceny o 1% powoduje wzrost popytu o 2%, to popyt jest wysoce elastyczny
F
P
P
Efekt Veblena polega na wzroście popytu na dobro luksusowe na skutek wzrostu ceny tego dobra
P
F
P
Paradoks Giffena dotyczy dóbr podrzędnych, których udział w wydatkach konsumenta jest wysoki
F
P
P
Do najważniejszych pozacenowych czynników determinujących popyt na dane dobro zalicza się:
Wszystkie odpowiedzi są dobre
Dochody kunsumentów
Rentownośc produkcji dóbr substytucyjnych
Koszty produkcji dobra
Dochody kunsumentów
Według praw Engla istnieją dobra, dla których udział wydatków na te dobra w dochodzie konsumenta jest względnie stały
F
P
P
Jeśli rynek danego dobra jest w równowadze, to:
Wszystkie odpowiedzi są dobre
Sprzedający mogą sprzedać, a kupujący nabyć tę samą ilość dobra po cenie równowagi rynkowej
Na rynku nie występuje tendencja do zmiany poziomu ceny
Producenci nie napotykają bodźców ekonomicznych skłaniajających do zmiany poziomu podaży dobra
Wszystkie odpowiedzi są dobre